Ik ben NU zo vrolijk!

vbimport

Ik vul net ff mijn postcode in op de site van Planet Internet voor de ADSL postcode check en wat zie ik:

KPN Telecom geeft aan dat in dit postcodegebied Mxstream in principe beschikbaar is.
KPN dient echter nog wel voor u te onderzoeken of dit technisch haalbaar is, gezien de afstand van uw adres tot de telefooncentrale. Het is namelijk mogelijk dat de ondergrondse kabel in uw situatie te lang is voor een goed contact met Mxstream. Zodra u een bestelling doet, zal KPN Telecom dit voor u onderzoeken. Binnen 5 dagen na uw bestelling zal Planet Internet u vervolgens hiervan op de hoogte stellen.

KEWLLL Ik heb me euh anderhalve week terug aangemeld dus met een beetje geluk… als ik maar niet tever van de centrale woon…

Maarja het gaat de goeie kant op dat wel…

Wordt je echt blij van zeg! :smiley:

pffffffffffffffft. shut up :slight_smile:

lalalalalaaaaaa… sorry kan er nix aan doen!

Vandaar dat ik jou naam ineens overal zie! Reply-tje hier, reply-tje daar! :wink: haha!

… ga ook maar is kijken of het bij mij beschikbaar komt!
:wink:

hehe, lol, maar dee-ehn wanneer ging je weer al op vakantie?

kan er iemand mij iets meer over ADSL vertellen? ik zit namelijk op ISDN en ik heb de keus tussen kabel van @home of (binnenkort) ASDL.
Waarom zou ik voor ASDL moeten gaan en niet kabel? behalve de snelheid…maar dat is ook relatief, denk ik?

Allereerst: Gefeliciteerd Dee-ehn! Welkom bij de club van ADSL gebruikers. Ik ben benieuwd wanneer je je eerste Thread gaat plaatsen over het gezeik met ADSL… You are warned! :wink:

Ten tweede: StudioDubio, het verschil is dat ADSL is vast snelheid heeft van jou huis tot je provider. Bij kabel moet je die snelheid delen, m.a.w. hoe meer mensen er on jouw blok kabel hebben…hoe langzamer het wordt. Ik ken mensen die kabel hebben die zo’n 200KB per sec. dl. halen, maar ik ken er ook die met veel geluk 2 of 3K halen. ADSL is meestal rond de 80KB per sec. En dan moet je natuurlijk naar de kosten kijken… Zelf (ondanks dat het nog niet echt lekker loopt) zou ik géén kabel willen, maar hou ik het bij ADSL.

Suc6 m8! :cool:

ach, ik ben al blij dat ik van die stomme telefoon tikken afben, en als ik dan nog een mooie downloadsnelheid krijg, is dat mooi meegenomen :wink:

Hoewel,

We hier in dit klotecontinent geen van beiden hebben,althans niet waar ik woon,denk ik dat er verschillende factoren zijn waarmee je rekening moet houden.

Ten eerste zou je moeten nagaan wat de backbone is van de ISPs waarmee je van plan bent te werken.

Volgens een paar vrienden van mij op Usenet is kabel beter dan aDSL,maar dat is allemaal zeer relatief.Ik weet althans dat @home zeer goede newsgroup retention times heeft en ze carrien de meeste ngroups.Zeer belangrijk indien je van plan bent om veel te downen.

Maar zoals ik je eerder gezegd heb,je moet nagaan

a)backbone
b)traffic limit(indien er is)
c)als je van plan bent een ftp server te hebben,indien dat wel mag.
d)welke snelheid aDsl(komen in verschillende snelheden)
e)waar je woont
f)etc…

Maar hier volgt een kleine vergelijking tussen beiden:

Pros:Cable

*snelle XS(30 MBps----eerder 1.5)
*goedkope setup
*goede down en up speeds

Cons:Cable

*shared XS(dwz,als je buren veel surfen,kan het soms traag worden)
Cable gebruikt koperen coax kabels in een tree/branch topologie.
*omdat dit shared is,zijn de security issues soms een probleem.

Pros:aDsl

*Standard phone lines(no sharing)
*simultane voice conxion
*
Cons:aDsl

*3 km limiet
*Dure Setup(Hardware en initial)
*Dure Xs fees
*aDsl is asymetrisch,which means Upl. and Dl. speeds differ(9Mbps(down) en 1.5MBps(up).Trager naarmate je verwijdert bent van een switching station.(0Khz tot 2Mhz)

Besluit:@home is het een betere oplossing,vooral als je DL als anderen aan het slapen zijn.Maar aDSL bied increased security.

Ave!

dutch only!

MXStream = KPN voor mij een reden om die groene geld zuigerd niet bij mij thuis binnen te laten! Heb zelf nu geen vaste aansluiting meer

ADSL is voor moi alleen interessant als het via een andere Telefoon provider kan …

Jawoel Herr Administrator!

Ave!

En Dee-ehn waar woonde gij dan he he ik w8 ook al maanden op mijn ADSL dussss

ASDL sucks van Mxstream echt war je kunt beter Kabel pakken voor die prijs want ik had dat effuh gecheckt bij Danabyte en wat zag ik?? Met asdl waar je normaal met kabel ongeveer 100KB/s haalt haalde ik maar 66KB/s (mp3tje downloaden) en de websites werden echt sloom geladen echt kut man

ADSL sloom? Maar 66k?? Euh ik weet niet wat voor connectie jij hebt (T4?) maar ik vind 66K niet sloom. Ik heb nu 7 a 8 met ISDN en surfen ermee gaat toch wel prima…

En ohja Mattel: dit is/was zo min of meer mijn vakantie…

Originally posted by Dee-ehn
ADSL sloom? Maar 66k?? Euh ik weet niet wat voor connectie jij hebt (T4?) maar ik vind 66K niet sloom.

in het begin vind je 66k misschien niet sloom, maar na een week ben je eraan gewend en dan schiet die 66k echt niet meer op.

Ja dat klopt wel ja… dat is net toen ik voor het eerst (15 maanden geleden) een 12x writer kocht… tering wat was dat ding snel tov mijn oude 4x… Een maand later had ik zoiets van SCHIET OP!!!

Maarja… ik ben ook aan die 7 k gewend dus het is altijd een vette verbetering…

Mij wil ook ADSL (zit nu nog met 56k) :frowning: