Ik ben gehacked!

vbimport

niet fijn als je 2 icoontjes op je desktop tevoorschijn ziet komen, deze opend en dan leest:

Hi!

even voordat je verder gaat: [ I MEAN NO HARM - I COME IN PEACE ]

anyway, je computer staat open voor hackers op het moment, er is een Exploit in WindowsXP...

Mzzl

hij had nog netjes z'n email adres gegeven en ICQ nummer.

Ik heb geen enkele protectie op m'n pc (alleen een virusscanner maar daar begin je niet veel mee) het is ook niet de bedoeling dat ik het helemaal dicht nagel, maar enige protectie kan geen kwaad...

Ik heb een server draaien op die pc met ook hosted webpages, dus wil ik het toch wel redelijk save hebben. Ik wil in ieder geval zeker zijn dat de directories beschermt zijn, nu heb ik dit al zelf geprobeerd (deze map delen / machtigingen) en dat gaat op zich ook prima. Maar nu komt het...

Via me netwerkje wil ik wel de schijfjes kunnen benaderen (en het liefst zonder iedere keer een password te moeten intikken) dit is nog niet gelukt (zonet een half uur bezig geweest) het lijkt erop dat de machtingen alleen zijn bedoeld voor lokaal gebruik, dus niet voor een netwerk.

Volgende stap was via Configuratiescherm / Gebruikersaccount (even m'n admin inlog aanklikken) waarna ik "Netwerkwachtwoord beheren" aanklik, ook deze stel ik zo in dat dit overeen komt met de server pc (server opgeven / inlognaam@computernaam / password) maar ook dat lukt niet..

Iemand een suggestie, want iedere keer met remote desktop werken is ook niet ideaal :slight_smile:

Ik neem aan dat je voor je webpages IIS hebt draaien? Mooi, dan eerst die updaten vanaf de MS site om zo allerhjande exploits tegen te gaan.

Verder zou ik zeggen: neem een firewall. Configureer deze zo dat alleen de poorten die jij wilt hebt openstaan!

Ennuh die machtigingen die je aan WinXP/2k/NT geeft voor mappen zijn in principe bedoeld voor gebruik in een lan. Indien je echter deze map online zou gooien (ftp-idee) dan zijn ze afhankelijk van de restricties toegankelijk!

nop geen iis, php is nogal moeilijk te configureren onder XP…

Ik kom er niet uit… want ik kan geen password per folder instellen en heb dus geen idee hoe ik iemand rechten kan geven tot een bepaalde folder in een netwerk…

Heb ook zelfden gewerkt met firewalls… maar krijg ik dan geen probs met de pagina’s die ik gehost heb. Edonkey staat ook continue aan, zal deze nog wel verbinding maken met anderen, want met blackice had ik meer probs dan profijt

Voor een firewall moet je gewoon zien dat je de benodigde poorten goed configureerd. Doe je dat dan zijn er geen problemen.

Draait je HTTP server op poort x? Dan moet je zorgen dat die poort x openstaat voor inkomend en uitgaand verkeer!

Over de folders: maak eerst users aan en plaats die in een groep. Je kunt nu een groep rechten geven op een folder:

yup the well known old unicode bug strikes again (thats what i think)

fix te vinden op micro$oft

kee bedankt :slight_smile: