Ijs=Glad

Wie heeft er al geschaatst? Of op het ijs gestaan?

Ik! Ik heb ff op het ijs gestaan, was vrij dik. Het kon een baksteen aan. Ik ga denk ik vrijdag middag ff schaatsen kopen,
hier in de buurt zijn veel beekjes enz, ideaal om te ijshockeyen.

vanmiddag even op het ijs op de vijver in de achtertuin gestaan om een wak te hakken voor de vissen… schaatsen heb ik nu helaas geen tijd voor, want ik ben druk aan het leren voor m’n tentamens van volgende week…

ik nog niet, maar ze zijn hier in het dorp nu bezig een ijsbaan aan te leggen, is echt wel cool, een heel decor omheen…
deze week ook ff schaatsen kopen ja…

btw. ik ga deze winter ook nog met m’n vriendin naar de winter efteling, lijkt me ook wel vet :smiley:

Originally posted by happy_61
[B]ik nog niet, maar ze zijn hier in het dorp nu bezig een ijsbaan aan te leggen, is echt wel cool, een heel decor omheen…

btw. ik ga deze winter ook nog met m’n vriendin naar de winter efteling, lijkt me ook wel vet :smiley: [/B]

Tsja, je moet iemand hebben om vast te houden in de kou :cool:

Gister al zeker drie uur op het ijs doorgebracht, vandaag alweer. Het virus heb mij alweer te paken. En zaterdag een toertocht bij ons in de buurt.
Gelukkig, het is weer winter

Ik start mijn Koek en Zopie kraam weer op…:stuck_out_tongue:

bij mij is het ijs nog niet betrouwbaar :frowning:

die klote eenden houden het water open :a

Hmmm schaatsen? Neej niet echt. Ik heb er wel zin in, maar voor zover ik weet is er hier in de buurt nog niets te schaatsen.

Ons vijvertje achterom heeft wel al redelijk wat ijs erop liggen, maar toch is dat relatief weinig. We hebben gewoon de fontijn nog steeds aan (draait bij ons 24/7 vanwege het filteren van het water) en die zorgt ervoor dat er een mooi gat in het ijs blijft. Jammer dat ik (nog) geen digicam heb, anders had ik een paar mooie foto’s kunnen schieten :slight_smile:

Ik ben vorige week al gaan schaatsen, maar dat was binnen op de schaatsbaan :stuck_out_tongue:
Twas er een dance-feestjeuh met jenever en cocktailbar op de middencirkel van het ijshockeyveld :smiley:
Aan het einde nog geprobeerd te hakke op schaatsen (naast het ijs ;)).

Hier heb ik verder nog niets gevonden om te schaatsen. Buiten het centrum is er wel een provinciaal domein met vijvers, dus daar moeten we maar eens naartoe :slight_smile:

Het is f**king koud buiten. Brrrrrrr …
Ik blijf lekker binnen bij de verwarming en droom alvast van de lente en de zomer.
ZON, zo’n 25 graden, terrasje langs de Maas. :bow:
Bovendien als je gaat schaatsen loop je kans op allerlei ernstige blessures, hebben jullie je dat wel gerealiseerd. :wink:

ik nog niet, maar ze zijn hier in het dorp nu bezig een ijsbaan aan te leggen, is echt wel cool, een heel decor omheen…

btw. ik ga deze winter ook nog met m’n vriendin naar de winter efteling, lijkt me ook wel vet

Dan moeten wij ff wat afspreken voor een mini-meeting ofzo in de Efteling want mijn girl wilde ook nog met een vriendin van haar en een maat van mij (dus gezellie met zijn 4en)

PM me maar als je het idee wat vind.

Haha, had vanmorgen geregend in Leuven, op het bevroren wegdek. Mensen vielen als vliegen, lol. Btw, ik niet. :smiley:

dansmug: inderdaad glad in Leuven; onze lector was met z’n fiets zwaar onderuit gegaan en in de voormiddag was er dus geen les hebben ze me verteld :slight_smile:

Ergens had ik blijkbaar een voorgevoel en was ik dus maar blijven liggen tot ’ s middags :wink: (ik was gewoon te lui :p)
En toen was het al lang niet glad meer :smiley:

Achter onze school ligt een grote bevroren plas, die nu dus in ijs in veranderd. In de pauzes gaat de hele school het ijs op. Niets gebeurd. Alleen 5 minuten voor het einde: Een jongen wou stoer doen door met z’n scooter op het ijs te gaan, KRAK. Scooter nat, hij nat. Was gelukkig voor hem maar een kleine meter diep. :bigsmile:

Originally posted by dbzfan
Een jongen wou stoer doen door met z’n scooter op het ijs te gaan, KRAK. Scooter nat, hij nat. Was gelukkig voor hem maar een kleine meter diep. :bigsmile:

Was dat niet op het nieuws?

vanmiddag op het ijs geweest samen met mijn zusje
We hadden net nieuwe schaatsen voor haar gekocht en ik ging even mee
'k nam vlug ook mijn digitale camera mee zodat ik kon fotograferen als ze viel :stuck_out_tongue:

Staan we daar op het ijs met een stel kinderen horen we een hard kloppend geluid van het ijs komen
En in 1 keer schiet er een scheur in het ijs van ongeveer 15 meter

iedereen schrikt zich rot maar na even gekeken te hebben gaat iedereen op een andere plek op de singel schaatsen

we staan er nog geen 10 seconden op of het gebeurt weer

over de lengte van het smalle gedeelte (8 meter breed) schiet een scheur van ongeveer 25 meter

en toen vond ik het toch wel welletjes en ben aan de kant gaan staan

Waarschijnlijk was het gewoon de spanning die op het ijs stond waardoor het scheurde want een uurtje later zatten er aardig wat mensen te schaatsen en die hadden nergens last van

Originally posted by soezepoes
Het is f**king koud buiten. Brrrrrrr …
Ik blijf lekker binnen bij de verwarming en droom alvast van de lente en de zomer.
ZON, zo’n 25 graden, terrasje langs de Maas. :bow:
Bovendien als je gaat schaatsen loop je kans op allerlei ernstige blessures, hebben jullie je dat wel gerealiseerd. :wink:

jij kunt zeker m`n gedachten lezen, snel opschieten met die winter en op naar mei.

ik heb net ff op het ijs geschaatst (23:45 - 00:30) was wel aardig.

ik was 1 van de 6 “stoere” mensen van de straat :smiley:

mijn hond was het minst-mans. die ging het laatst…

ik ging wat houterig van start, maarja, ik vertrouwde het ook niet. Op het laatst ging het stukken beter.

ben niet gevallen :cool:

morgen ben ik “ziek” en ga ik lekker schaatsen.

Zo… die kou hebben we ook weer gehad, topic kan dicht…

Ik was dat k#t ruitenkrabben van m’n auto al weer meer dan zat…:wink:

Ben vandaag in Giethoorn geweest…daar werd volop geschaatst… helaas hadden wij geen schaatsen bij ons en zodoende slechts over het ijs kunnen lopen (is met schoenen over het ijs lopen even gek als met schaatsen over de weg, en zodoende klunen te noemen:confused: :stuck_out_tongue: )

Iig… het was glad en gezellig!