Iemands pc opsporen

vbimport

ola allemaal,

ik krijg al enige tijd via een van de bekendere persoonlijke profielen sites, bedreigingen opgestuurd van iemand die niet het beste met mij voor heeft.
in deze berichten laat hij of zij duidelijk merken dat de persoon mij persoonlijk kent of in ieder geval op de hoogte is van mijn gang van zaken op wekelijkse basis.
omdat het zo veel mensen kunnen zijn en ik niemand in verlegenheid wil brengen (hoofdzakelijk me zelf niet) .
wil ik weten of ik via deze persoonlijke berichten de persoon kan achter halen . en zo ja tot hoever is dit mogelijk.

gr me

allereerst zou ik je profiel beveiligen door het niet meer openbaar te maken maar alleen zichtbaar en toegankelijk voor vrienden. Zo sluit je meteen uit dat het een bekende is van je op de website zelf. Gooi ook de berichten en email niet weg maar print ze desnoods uit

Ik weet niet over welke site je het hebt maar je zou ook de support van die site kunnen emailen. Zij kunnen diegene manen om daar mee op te houden, en eventueel verwijderen of weren van de website als deze persoon ook een account heeft op die bepaalde website.

De politie inschakelen werkt ook in een uiterst geval. Want dit valt onder stalken en bedreiging In verband met de wet op de privacy mogen en kunnen websites geen persoonlijke informatie geven maar wat op de website en profielpagina openbaar zichtbaar is, is uiteraard wel vrij toegankelijk als ik het goed heb. De politie kan en mag als er gegronde reden voor is wel verder mee gaan.

Dus ik zou als ik jou was eerst eens beginnen met de website over het gedrag en de uitingen informeren en vragen hoe te handelen.

Wat betreft het achterhalen van iemands identiteit ( email, ip-adres etc.) dat is ook in verband met de wet op de privacy steeds moeilijker ( gelukkig maar) geworden. Op een whois van een ip-adres krijg je niet veel meer te zien.

Mijn advies is dan ook om eerst contact op te nemen met de website en van daaruit verder te handelen zoals ik hiervoor beschreven heb

grtz Dúnedain