Iemand wel eens een Compaq gezien die gewoon goed werkte?

vbimport

Ik wil nu wel eens weten of ik de enige ben die zo’n gruwelijke hekel heeft aan Compaq computers!! Ooit wel eens iets standaards tegengekomen in zo’n kast? Ooit wel eens software geïnstalleerd zonder specifieke compaq rotzooi???

Graag jullie ervaringen cq. meningen!

Wij staan hier met 10 COMPAQ’s DESKPRO en die werken volgens ons PRIMA met verschillende besturingssystemen.
Win95/NT4.0/DOS/3.11/
Maar ik weet wel wat je bedoeld!
-*–BOOT CD Met windows----

Ehh een compact die werkt dat wel
maar probeer er eens wat bij te zetten van een ander merk dan is t over…

Mijn eerste pc die ik kocht was een 486 van Compaq. Die wou ik na een maandje of wat laten upgraden (dat kon ik zlef toen nog niet) en toen ik bij de winkel kwam zei die vent “Oh nee, dat is een Compaq, die kun je niet upgraden. Compaq heeft een speciale kast waar alleen ook speciale compaq mobo’s in passen”. Nou die compaq heb ik dus maar meteen verkocht.

Nooit meer een compaq, want als je niet/nauwelijks kunt upgraden. wat heb je er dan aan? Niets toch?

<A HREF=“http://stats.distributed.net/rc5-64/tmember.php3?team=80018087” TARGET=_blank> </A>GR33TS, G@M3FR3@K<A HREF=“http://stats.distributed.net/rc5-64/tmember.php3?team=80018087” TARGET=_blank> </A>

OPBOKKEN MET DIE ZOOI !!!

Ik heb ook geen klagen over prolinea en deskpro.
En op de keeper beschouwd zul je in een bestaande configuratie niet gauw een mobo vervangen, om dat:
er moet een nieuwere processor op.
het oude geheugen kan op de schrothoop.
er moet natuurlijk ook een nieuwe videokaart, audiokaart, SCSI controller CDrom, brander en supersnel modem op komen.
hebben we een nieuwe HD nog niet gehad.
ga je over op AMD, heb je ook nieuwe voeding nodig.
Wat ik wil zeggen>geef het oude beestje weg, uithuilen en koop meteen een nieuwe configuraie.

heel veel problemen met compaq altijd…

Mijn neefje heeft een Comcrap pc en ik wil dat ding echt graag formateren, maar kweenie of dat wel aan te raden is. Hij heeft allemaal van die speciale compaq dingen op zijn HD staan (compaq service gedoe en zo).

Heb ook een compaq staan! (een 5240 dus nie zo oud) Ik gebruik het ding als ‘brandstation’! Geen moeilijke dingen anders ben ik bang dat ie in de fik gaat!

Enne Jamalski…
Mijn compaq heeft onboard video en onboard audio voorziening, en ik heb laatst de hele bende erafgeflikkerd, uiteraard wel een backup achter de hand, en toen Win2K erop gezet! Die herkende alles en hij draait nu aardig!

LaterS!

Spreek me niet over die kutbakken. Bij ons op school staan er nogal wat ja en die dingen lopen dus gewoon van gene ene moer. Ze zij zoooooooooo traag (PII-266) en instabiel en gaar enzo, dat wil je niet weten. Ohja, er zit pokke hardware in (ESS audio, Ati video enz enz) en een mono speaker, verder zijn de kasten lelijk en vaak banaanvormig, de muizen zijn gejat, de speakers klinken niet, ze hebben allemaal idiote dingen aan boord waarvoor je wel betaalt en je je alleen maar aan ergert, je kunt ze niet normaal installeren, de hardware binnen in die kast is ook klote en de moederborden zijn vaak L-vormig enz enz… ik kon nog wel een uurtje doorzeiken, het is CRAP!!!

Greeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Bij ons op het werk alleen maar Compaq, en voor het standaardwerk zijn ze echt perfect, maar voor de thuisgebruiker die zo af en toe ook echt iets leuks met de PC wil doen is het zwaar klote… Heb er ook een gehad thuis… Nooit meer…

Ook als server trouwens perfect hoor, hebben er 4 op het werk, nooit problemen mee…

ik heb een compaq armada laptop en op het geheugen na(32mb)ben ik er zeer tevreden over
gebruik hem aleen voor het surfen en het downloaden sn8s(geluid zachter dan pc)…

heb al diversen keren windows se er opnieuw in gezet zonder problemen…

goeie topic alfa…
de eerste vraag is eigenlijk of je een compaq wel een computer mag noemen want alles wat een normale computer wel kan kan een compaq niet…het is gewoon de grootste schrot die iemand zich in huis kan halen als je een compaq pIII 600 hebt dan heb je ongeveer de snelheid in vergelijking met een gewonen pc van een 486 sx 25…
en over uitbreiden hoeven we het niet te hebben want boven alle slots lopen van die roestrvij stalen metalen balken die de zooi een beetje bij elkaar moeten houden…
ik hoop voor compaq bezitters ook niet dat hun diskdrive ooit kapot gaat want die zit meestal geintegreerd in de kast en probeer maar eens zon model los te krijgen dan moet jem al bestellen bij compaq voor 250,-…
je bent dus niet de enige die een hekel aan compaq heeft !

Compaq is goed zolang je er geen software en hardware bijstopt. Dus gewoon de programmaatjes gebruiken die erop stonden en vopr de rest afblijven.

COMPAQ is BROL !!!
en INTEL erbij ook !!!
Athlon is het beste en de prijs is way to low tegenover dienen duren brol van intel

Wat ligt iedereen nou te mekkeren over Compaq. Het zijn toch gewoon supermachines.
Je kunt je niks beter wensen dan een heerlijke Deskpro ofzo. Een voorwaarde als je zweert bij Compaq: Je moet geen verstand van computers hebben !!!

Compaq, hahaha Bij een pc prive project hebben mijn collega’s zo’n kreng gekocht 6 rooie de man. Ik heb mooi zelf losse componenten gekocht (overal het beste van). Ze zweerde bij Compaq… het is toch een A merk werd er gezegd. Nu 3 maanden later weten ze wel beter. Niets anders dan ellende bij een paar van hen die wat installeren en rotzooien. Moet wel zeggen degene die niets aan instellingen veranderd heeft geen problemen. Hoor toch nare verhalen over rescue disks van Compaq die je hele C schijf formateren. Moet er niet aan denken.

Heb zelf een Compaq Armada 7400 laptop, bij mij werkt hij perfect zowel op win98se en win2000, dus ik heb niets te klagen.

Wat zal ik zeggen, Voor mij in ieder geval geen Compaq, gewoon zelf iets in elkaar foempen, is altijd beter en goedkoper…
Bij Compaq lachen ze toch wel…