Iemand verstand van Videospelers?

vbimport

Hm, past dit wel in Hardware?

Ik heb een videospeler gekocht voor de symbolische prijs van 25 cent. (dat is 5 bef). Het probleem is (waarom denk je dat ie zo goedkoop was) dat soms tape van de videoband in het apparaat blijft hangen. Ik heb al eens zitten kijken, maar ik weet niet goed hoe het werkt en wat waarvoor dient. Iemand die ervaring heeft, of die weet hoe ik het op kan lossen?

Ik weet wel, een videorecorder is niet zó duur meer tegenwoordig, maar voor mij zijn ze toch wat prijzig gezien het feit dat ik er weinig mee doe

Misschien slipt een van de koppen waardoor de tape zich een fractie van een sec ophoopt en vervolgens weer doordraait.

Gewoon video open maken, videoband erin en kijken wat er gebeurd.

succes

Ik zal even toelichten wat gebeurt ongeveer:

Hij doet het heel vaak goed, maar dan komt het.
Als je op eject drukt, blijft de tape hangen achter (zijn dat de koppen?) twee pinnen met een wit buisje eromheen (witte stukjes zijn evenhoog als de band) Ook zitten er nog twee puur stalen pinnetjes die, naar ik heb gezien, normaal als je op play drukt, naar achteren gaan ofzo?

Iemand nog meer suggesties?

Dan zal er wel iets mis zijn met het meganische deel, misschien ergens een veertje of elastiekje gebroken en anders weet ik het ook niet meer.

Wat jij bedoelt zijn de bandgeleiders. Vaak zitten hierbij stelschroeven waarmee je de stand kunt regelen (kantelen e.d.).
Ook helpt het vaak deze schoon te maken of zelfs deze geleiders te vervangen (sloop ze uit een kapotte VCR ofzow)…

Originally posted by Dee-ehn
Wat jij bedoelt zijn de bandgeleiders. Vaak zitten hierbij stelschroeven waarmee je de stand kunt regelen (kantelen e.d.).
Ook helpt het vaak deze schoon te maken of zelfs deze geleiders te vervangen (sloop ze uit een kapotte VCR ofzow)…

Helpt het schoonmaken dan ook voor het niet meer meetrekken van de band op de een of andere manier?

Ik weet nu wat het probleem is. Als je een band erin duwt, en op play drukt, wordt hij door de bandgeleiders naar achteren getrokken tegen een soort ventilator? (Of is dat de lezende unit?) Als je nou op stop druk, gaat de bandgeleider wel weer normaal naar voren, maar de band wordt niet meer strakgetrokken?

Hier zit misschien geld in! 2vieuw video is gekraakt dus misschien is dit de oplossing, video recorders verkopen waarmee je een film maar een keer kan kijken.

mzzl

Ik heb reeds een oplossing gevonden. ALs je op stop drukt, voordat je ook op eject druk eerst een kleine stukje spoelen zodat de tape weer wordt strakgetrokken…

als iemand echter een manier weet (er is denk ik een circuit kapot?) om het te maken…reageer dan even