Iemand ervaring met "oud" progr. Q&A

vbimport

Kent of werkt iemand nog met het oude dos programma Q&A van Symantec.
Ikzelf heb versie 4.0.
Het probleem is dat ik een nieuwe printer niet krijg geinstaleerd.
Je kunt wel bij de instellingen kiezen uit een hele reeks printers, maar omdat het een oud programma is kun je alleen maar oude printers kiezen.
Op dit moment heb ik er een Canon BJC-4000 aanhangen, maar werkt niet meer al te best.
Mijn andere printer is een Hp-710c maar die krijg je niet aan de praat met dit progr.
Kan dit komen omdat het een dos-progr. is ?
Kent iemand een oplossing of weet iemand een moderne printer die wel werkt met q&a ???

upgraden naar windows zou ik zeggen. Heeft misschien nog nèt ietsje meer voordelen dan nadelen.
Waarom zit jij in vredesnaam eigenlijk nog met DOS progjes te klooien?:confused:

upgraden heeft geen zin want het progr. bestaat helemaal niet meer !
En ik heb nu eenmaal een paar vrij grote databestanden hiermee gemaakt en die ga ik niet zomaar overzetten naar een nieuw progr.
En waarom ik nog steeds met dos klooi, simpel, ik gebruik de computer blijkbaar al langer dan jij, ik gebruik dit progr. dan ook al bijna 10 jaar.

ik hoor wel vaker dit soort problemen…de enige oplossing is naar de dealer van de software gaan maar aangezien deze “failliet” zijn zullen ze geen nieuwe drivers voor nieuwe printers gaan proggen…dus enige manier is ouwe printer op de kop tikken die het nog wel goed doet…of idd alles overzetten naar een windowsbased proggie!

Originally posted by Keith
En waarom ik nog steeds met dos klooi, simpel, ik gebruik de computer blijkbaar al langer dan jij, ik gebruik dit progr. dan ook al bijna 10 jaar.

Je gebruikt de computer al langer dan mij? hoe kan je dat nu zeggen? Jij weet niet hoe lang ik al aan de PC zit! Ik kan me de DOS tijd nog maar al te goed herinneren!

En net zoals Headless zei, je kan het best gewoon een ouwe printer kopen die het nog aardig doet.

Hoi,

Ik werk ook nog dagelijks met Q&A 4.0.:bow:
Heb nog geen programma gevonden met zoveel mogelijkheden, heeft iemand misschien een tip?

Mijn computerexpert vertelde me vanmorgen dat het steeds moeilijker/onmogelijk zal worden om een printer te vinden die vanuit DOS print.
Dus in de toekomst ontkom ik er niet aan om naar een ander programma op zoek te gaan:sad:.

Ik heb zelf een HP laserjet 1150 en die doet het prima.

Misschien heb je er iets aan.

Groet,

Gerard