Iemand ervaring met IRC?

vbimport

Het probleem is dat bij het downloaden (via MIrc)maar een snelheid haal die, in’t begin 5k/sec is en daarna tamelijk snel daalt naar 2,1 tot 0 s/sec en dan natuurlijk stopt!! Op internet haal ik gemiddeld een snelheid van 350k/sec, soms wel pieken van 600k/sec. Wat kan ik hier aan doen??

Hier kun je niets aandoen, dit ligt aan de overbelasting en drukte op de Mirc file servers.

Ongeveer alle fileservers op efnet kanalen als #divx-europe en #divx-r-us zijn voortdurend overbelast.
Het is zeker mogelijk om sneller te downloaden van mirc, op mijn werk haalde ik gister nog 17,3 mb/s toen ik The Fast and the Furious aan het downloaden was.

Het ligt ernaar tuurlijk ook aan welke irc server je gebruikt, ik gebruik altijd server’s van universiteiten.

heel hoge snelheden hangen van de server af ja maar als je maar 5k haalt ligt het niet aan u maar aan de persoon die het u doorstuurt kan aan 2 dingen liggen nl. hij zit op een modem of hij heeft al teveel sends

tuurlijk zijn die dinge zoals 17.3mb uitzonderlijk maar toch kewl :slight_smile: (wanna have that connection wa voor een is da ? )

5 Gbit/s Surfnet verbinding! Was inderdaad wel kewl! :slight_smile:
Ik vraag me ook nog steeds af wat voor lijn die server op zat!