Iemand ervaring met de Mediamarkt?

vbimport

Ik ga nu dus binnenkort een nieuwe comp kopen enzo en nu had ik een mooie gezien bij de mediamarkt maar ik vraag me nu af of iemand hiero daar wel es wat gekocht heeft en wat zijn ervaringen waren mbt tot of het een goede winkel is enzo en of het aan te raden is. NB: ik heb deze comp nergens goedkoper gezien.

bvd

pietpaulusma

Ligt eraan wat je ermee wilt?

Van dat soort aanbiedingen word ik altijd beetje kriebellig, het is nemen zoals het aangeboden is of anders niet. Je kunt volgens mij maar weinig veranderen en volgens mij hebben ze daar al helemaal geen verstand van computers.

Bouw er anders zelf een (pricewatch bij tweakers is een tip) of ga naar een echte computerwinkel en laat je daar adviseren, kost misschien meer, maar dan weet je wel dat je iets goeds hebt.

ik heb het niet zo op kant en klaar pc`s
bouw er zelf eentje zou ik zeggen
dan weet je precies wat erin zit en
wat problemen kan geven en hoe je later nog
kan upgraden bij een kant en klaar pc
zit je meteen vast aan wat de verkoper
in elkaar heeft gezet…

verder heb ik al genoeg gekocht
bij de mediamarkt mn autoradio en speakers komen ervandaan net zoals mn
hifi versterker en een heleboel cdr`s
de service is wel goed daar en over ruilen
schijnen ze niet zo heel erg moeilijk te doen.

Dat klopt, een kapotte 3610 ruilen tegen een Yamaha CRW4416S zonder bijbetaling (net na de garantie termijn!) vind ik goede service!!

Verder heb ik er al veel gekocht (2x MD deck, 3 cd spelers, tv, 2x versterker, 2x speakers, monitor, 2x printer, 2x scanner en nog veeeeeeeeeeeeeel cdr’s en md’s en videobanden enz enz)

En voor Tax: waarom wordt je kriebelig van aanbiedingen? Naar mijn ervaring is er nix mis met MM spul en tja… of je het nu bij de speciaal zaak of bij de MM koopt, het product is toch hetzelfde en de garantie komt toch van de fabriek dus da’s ook gelijk…

Het is de combinatie van MediaMarkt en Computers.
Als je het hebt over een autoradio is het anders, dat is een kant en klaar product, bij computers ligt dat anders.

Ik ken MM verder niet dus daar durf ik niet veel over te zeggen, het is meer over dit soort kant en klare aanbiedingen, of het nu bij MM, Aldi of AH is…

Zelf bouwen is het beste, als je dat niet kunt ga dan naar een computerwinkel waar ze het voor je kunnen doen, kunnen adviseren over de componenten (hier krijg je natuurlijk veel beter advies op dit forum, maar toch :wink: ) en dan heb je een systeem wat goed afgestemd is op het geplande gebruik…dat is wat ik bedoel

Zelf bouwen is idd beter werk…

De MM heeft trouwens o.a. (voor het grootste gedeelte) Fujitsu Siemens computers…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Zelf bouwen is idd beter werk…

De MM heeft trouwens o.a. (voor het grootste gedeelte) Fujitsu Siemens computers… [/B]

Als er 1 merk is waar ik naast Compaq een grondige hekel aan gekregen heb is het Fujitsu (Siemens), wat hebben die een slechte service…echt triest

Dat is bij anderen ook niet beter hoor… Compaq, Dell, Packard bell… enz enz allemaal 1 pot nat!

als ik zo’n kloemel zou moeten kiezen dan nam ik een Dell die gebruiken verreweg de beste hardware… en niet alles op 1 mobo’tje enzow…

als je een merk pc koopt of dat nou compaq, Packard bell, futitsjoe ofzoiets is, qua uitbreiding zit je vaak heel beperkt…
neem bijv. compaq stel je wilt je geheugen uitbreiden,
dan kun je niet zomaar ff bij de pc boer binnenlopen en een
reepje van 128 mb kopen nee dan moet je een 128 mb reepje van compaq kopen wat toevallig dubbel zo duur is…

Nah dat valt bij Dell nog wel mee… die hebben een Dell mobo naar bijv. Intel reference design

Zo weet ik dat de Dell van mijn vriendin een Dell mobo met 400BX sjipset heeft, Infineon mem, creative soundkaart, Diamond video enz enz dus tja toch een beetje normale compu :slight_smile:

/me was er al achter gekomen om er een zelf te bouwen:) Is toch beter enzo. Ik heb er eentje samengesteld bij cistron:

AMD Thunderbird 1 GHz
Asus A7V133
256 MB SDRAM PC133 infineon
40,0 GB Western Digital 7200 rpm
Geforce2MX, 32 MB, TV-out
Soundblaster Live Player 5.1
Creative 12/40x
LiteOn LTR-12101B 32 / 12 / 10 Burnproof brander
Juster Subwoofer system 450 Watt
Multimedia toetsenbord
Logitech wheel mouse

prijs: 3165 incl BTW

Wat vinden jullie ervan en kan het nog goedkoper:)?

Ik zou alleen ipv dat Asus mobo voor een MSI gaan.
Waarom?
-MSI is toch net wat stabieler
-MSI is goed overklokbaar
-MSI heeft diagnostics leds die egg heel makkelijk zijn als iets niet werkt
-MSI is goedkoper

ik zeg niet dat Asus slecht is, maar naar mijn ervaring/mening heeft MSI net 1 streepje voor op Asus…