Iemand al geprobeerd?

vbimport

De viltstift-truuk om cactus data shield te omzeilen ?

Het hele artikel

Ik heb het geprobeerd op mijn CDS200 Natalie Imbruglia cd, maar mijn LiteOn’s (ltd163 + ltr-40125s) konden beiden nog steeds de cd niet lezen… het is dus geen ultieme oplossing… ook in de eerste sessie hebben ze truuks uitgehaald die mijn dvd + writer van LiteOn op hol laten slaan…

Met Key2audio is het zelfs moeilijker omdat je geen ring ziet…

neej jammer genoeg ben ik nog geen cd tegen gekomen met beveiliging, nu kom ik zowieso erg weinig originele cdz tegen :slight_smile:

Nee, en ik zal het ook nooit proberen daar ik het principieel gezien vertik om ook maar 1 beveiligde cd te kopen!

Zou iemand me uit kunnen leggen wat deze techniek inhoud?

bij duits is namelijk zeer slecht, en ik snap de balle van dat artikel!

:confused:

Huidige audio copy-protections maken voornamelijk gebruik van illegale (= niet volgens de specs) multi-sessies. Audio in sessie1, iets anders in sessie 2. Je audio cd-speler is een single-session apparaat, weet niks van het bestaan van multi-sessies af en gaat gewoon simpelweg sessie1 opzoeken en afspelen. Jouw cd-rom player snapt multi-sessies, ziet meerdere sessies en gaat op zoek naar de laatste sessie. Nu is de laatste sessie (of meerdere) verneukt waardoor jou cd-rom in de war raakt (soms zelf vastloopt…) Met bovenstaande truuk maak je de extra sessies onleesbaar dmv de sticker of stift waardoor je cd-rom alleen de 1e sessie nog maar ziet…

Hier komt het in het kort op neer!

:smiley:

Waarom zou je deze metode gebruiken. Want kopieren lukt toch wel. Het is mij gelukt om de nieuwste CD van Celine Dion te kopieren zonder problemen.

Blijkbaar heb jij de goede hardware (cd-reader) die geen onoverkomelijke problemen heeft met de kopieer-beveiliging… mensen die niet de juiste hardware hebben kunnen dit proberen.

:smiley:

Tnx voor de uitleg, nu is het duidelijk voor mij! :slight_smile: