Idols moet van de buis

Van Fok:

Het publiek is de treiterjury van Idols beu, zo kopt de Telegraaf vandaag op de voorpagina. Uit de laatste kijkcijfers van de ‘Stichting Kijkonderzoek’ blijkt dat de interesse voor het programma nu al afneemt. Steeds meer kijkers ergeren zich groen en geel aan het tv-programma. Reden is dat zeker 80% van de kandidaten zo vals zingt als een kraai en doelbewust wordt gebruikt door de juryleden om publiekelijk geschoffeerd te worden.

Media-en communicatie deskundige prof dr. Anne van der Meiden meent dat Idols zelfs meteen van de buis gehaald zou moeten worden. Volgens hem is het ‘‘media-ethisch onverantwoord’’ dat vooral pubers in de uitzending keihard worden afgemaakt wanneer zij de voorronden niet halen. Van der Meiden vindt het volslagen onverantwoord dat RTL4 deelnemers op deze wijze misbruikt om hoge kijkcijfers te halen. Ook meent hij dat de psychische effecten niet onderschat moeten worden en dat het zelfs tot traumatische klachten kan leiden. ‘‘Deelnemers worden niet alleen voor een miljoenenpubliek belachelijk gemaakt, de gevolgen in hun eigen omgeving zijn nog groter. Bovendien geloven ze op den duur niet meer in zichzelf’’.

Idols-juryvoorzitter Henkjan Smits spreekt tegen dat er ‘‘tere kinderzieltjes’’ worden beschadigd. ‘‘Iedereen weet toch waar hij of zij aan begint’’. Volgens hem hebben de deelnemers allemaal ‘‘een ruggengraat en voldoende incasseringsvermogen’’ om voor de camera te staan. Hij beaamt wel dat de jury zich harder opstelt dan vorig jaar.

Iemand voor het dumpen van Idols? Ikke zeker!

Ik vind het wel humor.

En wat betreft die deelnemers; eigen schuld dikke bult, moet je maar niet zo dom zijn om daar aan mee te gaan doen als je niet kan zingen. Je kan toch zelf wel inzien of je een beetje kan zingen of totaal niet.
Verantwoording ligt hier ook een beetje bij de ouders. Je laat je kinderen daar toch niet heengaan als je weet dat 't niks wordt. Maar blijkbaar zien ze dit dus niet, beetje jammer :bigsmile:

Grtz

ach, kritiek vind het best, liever hard en eerlijk dan zogenaamd ‘opbouwend’ en dat we weer jaren lang zitten opgescheept met lieden als Gerard Joling, Wolter Kroes of soort gelijken.

Ik moet ook bekennen dat ik puur kijk om een talent eruit te spotten, de kritiek luister ik wel naar, maar word daar nooit door beinvloed.

Jammer is wel dat er niet echt goede talenten uit springen, het is allemaal redelijk monotoom (behalve Jamai en die gast die voortijdig Idols verliet om een groepje op te zetten - enwine ofzo) reuze zonde dat er veel naar het uiterlijk gekeken word, weet wel dat dat de formule is, maar kom op zeg, stem gaat boven alles, muziek hoort in de eerste plaats gedraaid te worden op de radio.

Het maakt mij niet uit, ik kijk eigenlijk toch nooit naar RTL4, dus ook niet voor Idols.

heb gestemd om het van de buis te gooien

kan mij toch al niet voorstellen dat iemand uberhaubt mee wil doen aan idols.
stel je voor dat je wint en dan… in het contract staat vastgelegd wat je zingt, hoe je het zingt, wanneer je het zingt. je hebt helemaal niks zelf in te brengen alles wordt bepaald door de producenten. je bent gewoon dan een geld koe die ze zoveel mogelijk proberen uit te melken in een zo kort mogelijke tijd.

Ik vind dat het wel mag blijven…na de voor selecties mogen ze het wel van de buis halen.

ik vind het wel humor om te zien hoe diep sommige van mijn leeftijdsgenoten zijn gezonken.
Erg triest…leedvermaak mag op z’n tijd

Het zal mij geen ene ruk interesseren of het blijft , morgen de Idols jury in de fik vliegt of morgen een gigantisch schandaal gebeurdt omtrent Idols.

Natuurlijk kan ik er moeilijk onderuit , omdat het aan allle kanten te zien is hoe ene Jim , ene Jamai en wat andere zielige figuren een poging doen muziek te maken (en dan vallen de meeste deuntjes ook nog wel mee) , maar het hele concept is gewoon kauwgum. Het is kauwgum voor je hersens , kauwgum voor je ogen en zeker kauwgum voor je oren.

“De jongens van de industrie” van de Osdorp Posse verwoordt precies de mening die ik deel.

vind die eerste ronde altijd wel grappig, daarna is er geen zak meer aan!

maakt me helemaal niets uit, ik kijk er nooit maar als anderen het leuk vinden mag het best blijven, en vind je het erg om voor schud gezet te worden moet je er maar niet aan mee doen.
Ik neem aan dat je als deelnemer weet waar je aan begint.

Ik lig helemaal in een deuk om de zombies die zich daar belachelijk maken. Als ze tussendoor mensen laten zien die wèl kunnen zingen vind ik dat een beetje jammer, hadden ze beter een pipo kunnen laten zien die zich belachelijk maakt. :smiley:

Straks als de voorrondes voorbij zijn dan is het niet meer leuk dus.

En wat vinden we van het feit dat je bijna even hard afgerekend wordt op je kleding als op je zangkwaliteiten?

Ik denk dat als Jim elke avond op het podium gaat staan in een naveltruitje en een kort rokje hij erg snel uit de hitlijsten verdwijnt, ook als poster op de kamer van 12-jarige wannabe sletjes.

't is niet meer dan logisch dat een aankomend idol voor kids wel aan enige kledingvoorschriften moet voldoen.

Originally posted by Dee-ehn
En wat vinden we van het feit dat je bijna even hard afgerekend wordt op je kleding als op je zangkwaliteiten?

ook leuk! het gaat om het totaalbeeld, dus ook om de kleding… En als je af en toe die wansmaak ziet, hahahah! Dit is nou echt feel good television! Wat een krom zelfbeeld hebben sommige mensen toch?!! :wink:

Originally posted by Dee-ehn

Hangt er vanaf. Word je beoordeeld als zanger(es) of als totaal ?
Aan kleding kan altijd wel wat gedaan worden. Als iemand bloedjemooi kan zingen , maar helaas een modeinstinct van de gemiddelde mestkever heeft , vind ik het jammer dat een zangtalent afgeknald wordt.

Is het terug op de buis dan???
:confused: :confused: :confused: :confused:

Originally posted by --> Cronos <--
Is het terug op de buis dan???
:confused: :confused: :confused: :confused:

jee man waar heb jij gezeten de afgelopen maanden?