Ideale temperatuur

vbimport

Heb net een 1.1 Ghz gekocht met een Asus A7v133-moederbord en een Asus V7700 Geforce 2 GTS.
Nou zou ik graag van jullie willen weten hoe warm het spul mag worden…
Op de CPU zit een Thermaltake SuperOrb-koeler. Ik zie wel temperaturen verschijnen,maar wil graag weten of het niet te hot is…zeg maar.
Temperatuur van de CPU ligt nu rond de 53 graden Celcius
Alvast bedankt voor de moeite…

Dat is vrij hoog dacht ik… Volgens mij mag de temp niet boven de 50 graden komen, maar misschien vergis ik me. Ik heb zelf een AMD 700 laten smelten terwijl die maar tegen de 40 graden zat (mobo temp dan, CPU had geen temp meter)…

ik heb een amd 900 en die is met koe ongeveer 52 graden en zonder koe ongeveer 30 graden

mijn pctjes zijn allemaal koele kikkers, en hebbeen een temperatuur van 29°C voor de cpu en 20°C door heel het systeem

dit geld voor me tbird/duron/…

Welke koe heb je er dan in zitten ?
ik heb nu de kast open en zit op 46 graden
p.s ik heb een amd athlon thunderbird

gewoon zorgen dat het in huis niet zo warm is en wat extra ventilatie in je kast inbouwen.
ik zit met 4 branders in 1 kast te branden en dat wordt ook heet ! maar heb nergens last van.

50 graden is wel warm maar kan wel makkelijk. Op de site van Intel staat tot 70 graden voor hun P3’s(Max Operating temp). Bij AMD kon ik niets vinden maar ik verwacht dat deze hetzelfde is of daar in de beurt.

Gewoon een gooie koeler kopen of peltier systeem.

Domme vraag misschien, maar hoe kan je die temperatuur meten in je kast?

global win fop38 & fop32 coolers 1500 / 1000 bef/st

en amazing duke, om je mb temp te meten zitten er bij bep moederborden sensors ingebouwd die dat doen, maar je kan dat ook meten met sisoft sandra = een benchmark program die je kan downen op de warez site van FOSI, ergens vermeld in dit forum

Temperatuur kan van een Athlon oplopen naar 90 / 95 graden zonder schade, is natuurlijk niet wenselijk :wink:
Kijk voor de temperatuur eens in je bios ipv. asusprobe, scheelde bij mij 10 graden :eek: Of gebruik ipv. asusprobe 1 van onderstaande progjes:

Motherboard Monitor
Hardware Monitor

En als je het te warm vindt, denk dan eens aan andere koeling, bv. waterkoeling :cool:

Ik heb een TB 900 en die wordt een graadje of 50 (met redelijke belasting en na al een week ofzow aan te staan :slight_smile: )…
Ohja ik heb wel een slechte CPU cooler (Red cooler) en een losse fan boven mijn CPU hangen…

Globalwin moet 1 van de beste zijn… ik moet ook maar eens voor een nieuwe gaan.
Ik heb mijn PC met overclocken al op 60 graden gehad dat trekt hij wel hoor maak je niet druk…

Je moet er wel aan denken dat die temperatuurmetertjes niet al te secuur zijn. Die zitten onder de cpu want een AMD heeft geen eigen sensor. Als je dat sensortje een beetje verplooit krijg je al een verschil te zien.
Bij AMD heb ik ook geen max t° gevonden maar bij de MSI mobo’s staat de hardware monitor ingesteld op 70 graden en bij Aopen (AK72) ook. Zelf klimt ie bij mij niet boven de 45, k’heb wel extra fans ingebouwd tussen mijn 2 brandertjes…

Originally posted by DAFOX
[B]Temperatuur kan van een Athlon oplopen naar 90 / 95 graden zonder schade, is natuurlijk niet wenselijk :wink:
Kijk voor de temperatuur eens in je bios ipv. asusprobe, scheelde bij mij 10 graden :eek: Of gebruik ipv. asusprobe 1 van onderstaande progjes:

Motherboard Monitor
Hardware Monitor

En als je het te warm vindt, denk dan eens aan andere koeling, bv. waterkoeling :cool:
[/B]

die 95 graden bedoelen ze wel core temp mee als je sensor op je moederbord zo heet wordt dan is er iets niet goed…