ICQ via netwerk

vbimport

hi
ik heb pas een netwerkje neergezet maar nu heb ik internet op beide pc’s opzichniet zo’n probleem alleen nu wil ik op bijde pc’s icq draaien maar krijg elke keer een error dat hij geen conectie kan maken ik krijg dan de volgende error dat ik mijn internet connectie moet controleren en het dan op nieuw moet proberen.
weet iemand wat ik verkeerd doe?

Gr Cord

Je kan bij installen van ICQ kiezen of je een vaste verbinding hebt of dat je een verbinding via LAN hebt!
Heb je nie toevallig de verkeerde optie gekozen?! :confused:

ik heb alle twee geprobeerd maar krijg elke keer het zelfde kan het niet aan de proxy sever liggen?
moet ik die instellen op mijn tweede PC en wat moet ik dat invullen?

Gr Cord

Wat voor software gebruik je om je internet te delen?
Ik zelf gebruik Winroute pro en daar heb geen problemen met ICQ mee.
Misschien dat het daaraan ligt??

Mzzl

ik gebruik winproxy moet ik de proxy nr niet ergens invoeren wn waar kan ik die vinden?

Neem SyGate, werkt prima.

Ik gebruik hier ook Winroute Pro , werkt perfect met Icq , msn en napster.

helaas geen ervaring met winproxy maar wel met winroute en freesco en dat werkt als een trein…

Gebruik internet connection sharing die bij Windows 98 SE of Me meegeleverd is. Werkt prima.
Bij icq hoef je behalve dat er via een Lan contact gezocht moet worden niets te wijzigen.

Ik heb zelf een netwerkje via een hub.
Ik draai op beide computer Windows 98 SE
Heb in zoverre geen probleem met ICQ, onderling kan ik bestanden versturen en ontvangen.
Maar het gekke is dat ik wel bestanden kan versturen naar iemand anders, maar niet ontvangen.
Ik krijg het niet voor elkaar dat ik zowel kan versturen en ontvangen zoals op het netwerk onderling,
Ra Ra hoe kan dat.
ik moet nu via MSN bestanden binnen halen maar ik kan niet via MSN bestanden versturen.
Dus waar dat aan licht is mijn ook een raadsel.

Grz tropiesvisje

Cord,

Probeer de nieuwste versie eens…

ICQ 2000b bètaversie 4.65 (build nummer 3281)

In iedergeval zou de versie zonder problemen achter een firewall kunnen werken, lees voor meer info…

Groetjes, HellRacer

Ik zit hier achter een hevige firewall (bank = high security) en ik heb persoonlijk geen enkele moeite met het ICQen.
Werkt als een treintje.