ICQ probleem

vbimport

nen maat van mij heeft ISDN verrbinding
en hebd er icq just geinstalleerd wur : mor die wilt mor nie connecten :frowning:
dus pak ik connect setting en ik kan der server invullen en poort of proxy aanvinken
proxy da kan het nie zijn wur want die heeft gewoon isdn verbinding . mor rare is wel dat die een 3com netwerkkaart heeft en nen externe modem ???
en ik vind gene proxy in lan instellingen of in externe toegang ziek oek niets staan van verbinding ?
heb zen TCP IP gecheckt en der staat een IP adres ik heb da ies in de host server settings gezet ?
mor gene connect
weet iemand de oplossing want ik zit met gewoon simpel cable internet en ken zo een problemen eigenlijk nie !?

Ken08,
Normaal gesproken kom ik er nog wel aardig uit met wat je probeert te zeggen, maar dit ligt toch net iets te ver van het algemeen beschaafd Nederlands.

Het lijkt mij een conflict tussen de verschillende instellingen voor externe verbinding en netwerk, maar ben daar absoluut niet in thuis.

ps andere berichten van een zeker vaag persoon en de reacties hierop maar verwijderd…dit is Serious questions & answers

Originally posted by ken08
nen maat van mij heeft ISDN verrbinding
en hebd er icq just geinstalleerd wur : mor die wilt mor nie connecten :frowning:
dus pak ik connect setting en ik kan der server invullen en poort of proxy aanvinken
proxy da kan het nie zijn wur want die heeft gewoon isdn verbinding . mor rare is wel dat die een 3com netwerkkaart heeft en nen externe modem ???
en ik vind gene proxy in lan instellingen of in externe toegang ziek oek niets staan van verbinding ?
heb zen TCP IP gecheckt en der staat een IP adres ik heb da ies in de host server settings gezet ?
mor gene connect
weet iemand de oplossing want ik zit met gewoon simpel cable internet en ken zo een problemen eigenlijk nie !?

Ik weet niet maareh…welke provider heeft je vriend? Het zou kunnen dat die poorten geblokt zijn (ik roep maar wat ;))

Verder, kan je vriend wel gewoon op internet? Het zou ook nog aan de server van mirabil(i)(e)s kunnen liggen…die wil nog wel eens een avond platgaan (en ik ben dan te lui om zelf een server in te vullen :slight_smile: )

hmmm kijk eens naar de poort waarop hij logt… dat wil nogal eens helpen… staat standaard op 5000zoveel werkt wel eens om er 13 of 20 van te maken of een auto detect te doen!