ICQ Contactlijst opslaan

vbimport

Ik wilde even weten hoe je icq 2000 je contactlijst kunt opslaan en daarna (bv als je je harddisk formatteerd)weer kunt importeren in ICQ 2000

kan iemand mij misschien vertellen hoe je dit kunt doen.

greetingz drpeer

dit is vrij simpel

heir volgt de werkwijze

1. je kijkt onder de directory icq daar staat een map
    2000b

2. die hele map moet je kopieren bijvoorbeeld op een cd’tje

3. dan vraag je je passwoord op ( moest je dit niet weten)
    en je icq nummer onthouden
    eventueel bij icq staat dat je je passwoord naar je email kunt laten sturen

4. je formateerd je hd

5. je installeerd windows en de hele zooi
    dan installeer je icq
    met als optie ergens vraagt ie
    existing user of nieuwe user
    dus klik je op existing user

6. vul je icq nummer in die je eerst had

• ja passwoord
    klik op next
    als alles ok is zegt ie succefully
  1. dan pak je die map die je op je cd’ke heb geflikt
    en die zet je gewoon netjes terug onder de map icq
    dus waar ie eerst stond

2. start icq op
    en dan heb je je volledige lijst terug
    zonder dat er ook maar iemand iets van merkt

nog vragen
post ze maar

Gewoon de bestanden “DB” en newDB" copieren en opslaan en later bij de verse installatie de bestaande db en newdb weer overschrijven. Als je icq99 had is er ook nog een map db99 of zo…

Er zijn ook programmatjes om icq te backuppen, staat vast wel op twilight ergens en anders zoeken op http://www.downloads.com

hey carlo ttttttttttttttttttttt
dat wat je zegt werkt helaas niet ! :frowning:
ik had ook vroeger dat logische idee van jou maar als je de files na install vervangt en je opent icq zegt hij iets van :
couldn’t open icq : no bookmarks found of zoiets
met icq 2000 werkt dat dus zeker niet he :frowning:

ken08
bij mij heeft da altijd al gewerkt
not nooit ptoblemz mee gehad

Originally posted by carlo vaesen

1. dan pak je die map die je op je cd’ke heb geflikt
    en die zet je gewoon netjes terug onder de map icq
    dus waar ie eerst stond

8. Dan voer je de convert database uit, staat bij je icq in je start menu(zorg er welvoor dat je icq bestanden archive staan, en niet read-only(dwz dat je ze op archive moet zetten en readonly af, anders werkt da nie)
dan kan je kiezen om alle messages/users terug te zetten of 1 van beide

1. start icq op
    en dan heb je je volledige lijst terug
    zonder dat er ook maar iemand iets van merkt

nog vragen
post ze maar

Originally posted by djrolo
[B] Er zijn ook programmatjes om icq te backuppen, staat vast wel op twilight ergens en anders zoeken op http://www.downloads.com

[/B]

Helaas werken die progjes nie altijd! Heb er laatst door me hele ICQ list verloren! :frowning:

EUh je kunt ook gewoon ICQ opnieuw installeren, dan de bestanden uit je oude DB dir in de nieuwe kopieren (2000b of db2000b ofzow) en dan je ICQ account reggen, dan vraagt hij na het reggen of hij de gevonden database moet repareren… heel EZ :slight_smile:

das toch hetzelfde als ik al zei Dee-ehn…

Ik heb dit ook al vroeger gedaan gelijk “carlo vaesen & Mattel000” zeggen maar dat ging maar half (raar).
Ik had eerst 140 man in mijn ICQ lijst.
Toen ik mijne PC had geformateerd en terug icq geinstalleerd had volgens de werkwijze van “carlo vaesen & Mattel000” :slight_smile: had ik nog maar 40 man er in staan (waren de oudste wat er in stonden)
Ik was van ICQ 99 naar ICQ 2000b overgegaan.

Heb al regelmatig mijn ICQ lijst gebackupped, nog nimmer problemen gegeven…

Die ene directory kopieren en bij een nieuwere versie gewoon kopieren terug naar de ICQ directory. Bij het opstarten wordt dan gevraagd om de gegevens te converteren…simpel (zoals hierboven beschreven)…

Geloof dat jullie pech hebben gehad dan…

Ik backup altijd mijn gehele icq directory, formatteren, folder terugzetten, icq eroverheen installeren, bij installatie je oude icq nr & password geven en je hele lijst inc. oude berichten zijn intact.

Die manier van folder 2000b copien werkt wel alleen raak ik de gsmnummers kwijt die in men smslijst stonden dus moet ik die weer opnieuw intikken :(:frowning: Weet iemand daar wat op??

groeten

Ohw sorry Rolo… kheb zekers je reply over het koppie gezien…

Van die GSM nummers wil ik ook wel eens weten die moet ik iedere keer opnieuw invoeren da’s ook niet alles… :frowning: