Hulp nodig bij het uitzoeken van een nieuwe DVD-bander voor in mijn laptop

Momenteel heb ik een Toshiba SD-R6372 slimline 4x DVD± brander in mijn laptop, en mensen laat me je wat vertellen, dit is echt de grootste POEP brander ooit. Vandaar dat ik graag een nieuwe wil.
Informatie over de SD-R6372 staat hier , daar staat ook wat voor aansluiting hij gebruikt etc. De brander is namelijk een module, mijn vraag is dan ook, welke andere slimline branders komen in aanmerking voor mijn laptop en welke raden jullie aan?
Ik zou hierbij heel graag geholpen willen worden omdat ik niks snap van wat er nu wel en niet in past…

Bij voorbaat dank!!! Gr. M0s

Mijn laptop nu:
Jewel PIV m 1,6 ghz, 512 MB

Ik heb exact dezelfde brander zitten in mijn laptop.
Welk medium ik ook probeer het lukt me NOOIT om op 4x te branden.
Nero en andere prog. zeggen wel 4x maar in werkelijk brand ie enkel op 2,4:(
Ook heb ik onlangs de nieuwe firmware geinstalleerd maar het probleem blijft.

Maar als antwoord op je vraag, er is geloof ik een pioneer model die perfect past op de plaats van de Toshiba.
Ik heb het eens gelezen toen ik op zoek was naar een andere firmware maar ik ben vergeten welke het was.

Thnx!!! Ik ga ernaar op zoek! Bedankt voor je reactie!

Ik ben het toevallig weer tegengekomen.

Je Toshiba SD-R6372 slimline 4x DVD± brander kun je verwisselen voor de Pioneer DVR-K14L

Ik hoop dat dit je helpt.

Heel erg bedankt! Ik ga er zeker meer info over zoeken!!!

Je kunt wellicht eens contact opnemen met Jewel. Een maat van mij heeft ook een Jewel laptop welke nogal problemen gaf met de accu. Jewel gebeld, een week later een nieuwe accu, voor nop, op de deurmat. Da’s best wel goede service! (en ik hoop dus voor je dat ze ook in jouw geval coulant kunnen zijn en je een interessant alternatief kunnen aanbieden)