Hulp met DIVX-film

vbimport

Net als sommige anderen heb ik problemen met het niet synchroon lopen van film met geluid. Daar ik de DIVX film gekocht heb kan ik hem zelf niet opnieuw omzetten.
Nu heb ik het geluid en film gescheiden van elkaar, maar ik kan het geluid (een MP-2 bestand) niet editten.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg zodat ik de twee files weer kan samenvoegen.

Bij voorbaat dank,
TRH

Met welk programma heb je je geluid dan van je beeld gesplitst?

op www.gamefreakcdcopy.com vind je een handleiding hoe je dvd naar divx moet rippen in nederlands, op www.divx-digest.com staan er heel wat meer , maar deze zijn in het engels.

Het probleem bij mij was dat deze te hoog gecodeerd was, en daardoor niet echt goed afspeelde en haperingen meebracht, en daardoor het geluid niet synchroon werd afgespeeld

Download virtual dub op www.divx-digest.com , rip de wav eruit,zet dan het wav bestand om naar 48 Khz,en mix dan het bestand terug in je film,dan is het probleem volgens mij wel opgelost.

Voor meer uitleg over virtualdub,check deze link :

http://www.digital-digest.com/nickyguides/audio-synch.htm

Mattel,

Ik heb de film van het geluid gesplitst met behul van TMPEG. Hierin zit een Mpegtool waarin je kunt demuxen/muxen.
Demux is splitsen van video en geluid
Mux is weer het samenvoegen.

Nu dacht ik zelf dat indien ik het geluid ca 1 seconde deed verschuiven, dus een stukje deleten en weer samenvoegen, dat ik het dan verholpen had.
Echter heb ik tot nu toe geen progje gevonden die het geluid in deze vorm kan editten.

Misschien weet jij het.

Je kunt me tevens vertellen, indien je wilt, wat precies je vorige probleem was. had je nu te hoog of te laag gesampled?

groetjes
TRH

Zover is men technische kennis van dat onderwerp ook weer niet. Misschien dat je het geluid kan renamen naar *.wav ofzo

misschien helpt deze handleiding je weer iets verder
http://dvd2divx.wox.org/rip1.html

ik had te hoog gesampled :smiley:

Heren (dat neem ik tenminste aan),

Bedankt voor de snelle reactie van jullie kan.
Om het geluid te synchroniseren heb ik inderdaad gebruik gemaakt van Virtualdub. Was even wennen aan het progje, maar voldoet uitstekend en is ook nog relatief snel.

Bedankt uit het zonnige zuiden!!!

TRH

uitleg van mick is het nuttigste als ik zo ,alles ff gelezen heb :smiley: :stuck_out_tongue:

ps : nieuwe flask 6 convert normaal zen sound synchrron met video hoor 5.9 deed dat idd niet