Hulp gevraagd van iemand die ook de een stuurtje gebruikt voor racespellen

vbimport

Allerbeste freaks,

Sinds een tijdje heb ik een Logitech Formula Force.
Klopt het dat het rijden met zo’n stuurtje ECHT HEEEEL moeilijk is,niet normaal meer het is gewoon frustrerend rijden.
Natuurlijk weet ik van de instellingen en heb ook al deze instellingen al geprobeerd,maar als ik met het toetsenbord speel heb ik meer grip op de weg als met het stuurtje.
Ik vraag me af hoe de echte race-gamers dat doen,want er valt gewoonweg bijna niet mee te rijden.
Nog wat: als ik online speel dan is de grip nog minder klopt dat ??? en kan ik daar wat aan doen ??
Ook heb ik van de site van de makers van het spel Rally Championship 2000 al de laatste patch gedownd.
Ik vindt dit zo jammer, koop je een duur stuurtje (fl.325) en dan rij je met het toetsenbord nog beter als met zo’n ding.

Zijn er nog echte racefreaks die me kunnen helpen ???

ps.Ik heb de de laatste versie van Directx (7.nog wat)en de laatste video drivers (Viper v 770)
ps.2 wat zijn jullie instellingen ???

mu_zik

oh ja, bijna vergeten bovenstaande geldt niet alleen voor Rally Championship maar ook voor andere spellen zoals NFS

[This message has been edited by mu_zik (edited 31 May 2000).]

Ja ik denk dat het normaal is omdat ik ook een stuur heb gehad op de PSX
en ik vond da ook heeel moeilijk en gebruikte het nie meer !
da komt omdat een keyboard onecht is snappie?
als je links drukt op je keyb dan is het gewoon links ! als je links stuurt 30 procent of 90 procent dat is iets anders snapt ge?het is alles of niets op een keyb en bij een stuur kan je hetzelf controleren en dat is inderdaad moeilijker !

ik heb zelf ook de logitech formula force en ik moet er niet aan denken om racespellen met het toestenbord te spelen. Ik speel onder andere nfs 5, driver. Het stuurt echt supergoed.
Ik denk dat je het stuurtje niet goed ingesteld heb. heb je het stuurtje mischien op digitaal staan ipv analoog? als hij op digitaal staat ga je echt over de weg zwabberen. als je dan bijvoorbeeld iets naar links gaat met het stuur, stuurt de auto heel scherp naar links.
succes!

Devilmind

Ja,wat jij nu opnoemt is precies het probleem
maar hoe weet ik of hij op digitaal of analoog staat ?

Het kan ook zijn dat je je Force Feedback iets te hoog heb staan…zet hem flink lager of zet die helemaal uit…

Persoonlijk mening stuurtjes: Keyboard rulez…zouden ze in echte auto’s moeten hebben

He Mu_zik

ff tussendoor…

Wanneer mail je me nu terug over GiGa Sampler…
Jou cd (Soldier of Fortune) ligt hier allang klaar voor je…

Dus laat ff iets weten…

Greetz,
Mercurius

Oh ja nog een probleem, als ik aan het rijden ben en ik stuur naar links of naar rechts dan reageert de auto niet direct genoeg.
Begrijp me niet verkeerd alle instellingen die de spellen bevatten heb ik al geprobeerd.
Het is elke keer net even een tikje dat de auto later reageert op het moment dat ik instuur.
Terwijl ik met het toetsenbord wel die directere reactie heb en dan ook sneller tijden neerzet.

Is er nou ECHT niemand die veel verstand heeft van racestuurtjes ???
Ik snap er niets van als het over spellen gaat dan hebben opeens een heleboel mensen een mening over dat (race)spel maar niemand speelt dat zeker met een stuurtje.

Of zijn de meeste al blij dat ze op de weg blijven ???