Hulp gevraagd bij synchroniseren van audio bestanden

Ik heb onlangs opnamen gemaakt van Disney’s “Wishes”. Het vuurwerk spectakel in Disney Resort Parijs. aangezien ik in het bezit ben van de originele (Stereo) soundtrack dat tijdens de show gespeeld werd, zou ik deze dus willen gebruiken als vervanging van de muziek (mindere kwaliteit)wat afkomstig is van mijn camcorder.
Ik heb de video fragmenten en de audiotrack ingeladen in studio. Het begin loopt exact synchroon met het beeld, alleen op den duur kwam ik tot de ontdekking dat de originele soudtrack een heel stuk langer bleek dat de geluidsopnames bij de film. daar zit op den duur een paar minuten verschil tussen. Is er een manier om 2 audiotracks met elkaar te vergelijken en deze op elkaar aan te passen qua lengte zodat het uiteindelijk toch over het hele geheel synchroon loopt?

Het lijkt me het verstandigst dat je je originele soundtrack inkort. Anders zou het immers erop neerkomen dat je de video moet gaan vertragen of de muziek versnellen, en dat wil je waarschijnlijk niet (tenzij om een verschil van luttele seconden gaat).

Een prima en gratis programma voor dit soort audiobewerkingen is Audacity. Neer te halen vanaf http://audacity.sourceforge.net/. Nadat je het audiobestand bewerkt hebt (afknippen en laten uitfaden bijv) kun je het toevoegen aan je video stream.