Html

vbimport

Ik snap het nog altijd niet… . Kan je een flash-movie via Html codes op je website plaatsen? Zoja welke codes zijn dat?

Flash maakt, als het goed is, zelf ook een html pagina aan als je je movie publiceerd.

Open in flash de movie die je op je site wil plaatsen en kijk eens onder Publish Settings (CTRL+SHIFT+F12).

Zorg ervoor dat Flash (.swf) en HTML (.html) aan gevinkt zijn.

Helemaal onderaan kun je Use default names uitzetten zodat je zelf de namen van de files kan invoeren.

Publiceren die zooi, sluit flash. Ga naar de dir waar je gepubliceerde files staan. Daar staat nu dus naast je gepubliceerde .swf ook een .html file.

Die .html file kun je nog editen als je wil en/of het hele zaakjes (.swf+.html) uploaden naar je site.

euh…get it?!

Nou voor als je geen flash hebt of zo dan is hier die gewilde html code:

<OBJECT classid=“clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000”
codebase=“http://active.macromedia.com/flash2/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0
ID=Movie1 WIDTH=550 HEIGHT=400>
<PARAM NAME=movie VALUE=“Movie1.swf”> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src=“Movie1.swf” quality=high bgcolor=#FFFFFF WIDTH=550 HEIGHT=400 TYPE=“application/x-shockwave-flash” PLUGINSPAGE=“http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash”></EMBED>
</OBJECT>

gewoon copieren en de diangen als value en height/width aanpassen. Veel suc6…

Flash maakt, als het goed is, zelf ook een html pagina aan als je je movie publiceerd.

Open in flash de movie die je op je site wil plaatsen en kijk eens onder Publish Settings (CTRL+SHIFT+F12).

Zorg ervoor dat Flash (.swf) en HTML (.html) aan gevinkt zijn.

Helemaal onderaan kun je Use default names uitzetten zodat je zelf de namen van de files kan invoeren.

Publiceren die zooi, sluit flash. Ga naar de dir waar je gepubliceerde files staan. Daar staat nu dus naast je gepubliceerde .swf ook een .html file.

Die .html file kun je nog editen als je wil en/of het hele zaakjes (.swf+.html) uploaden naar je site.

euh…get it?!

hum…, nee… Ik kan helemaal volgen tot aan de laatste stap. Dat uploaden. Ik heb dus helemaal geen verstand van html, op een paar basisbegrippen na… . Ik maak mijn website altijd met Homestead, waarschijnlijk de bekendste gratis editor op Internet. maar er zijn beperkte bestandstypes die je kan invoegen. Zo ondersteund homestead geen SWF. Html wel, en dat heb ik ook geprobeerd om dit in te voegen.
Telkens als het voorbeeld van de page weergegeven wordt komt er te staan dat de movie ‘not loaded’ is.

Originally posted by [norky]

maar er zijn beperkte bestandstypes die je kan invoegen. Zo ondersteund homestead geen SWF. Html wel, en dat heb ik ook geprobeerd om dit in te voegen.
Telkens als het voorbeeld van de page weergegeven wordt komt er te staan dat de movie ‘not loaded’ is.

hmmm, ik heb geen ervaring met homestead zelf, maar wel met verschillende hosts en freewebspace providers.
Ze ondersteunen geen SWF? Dat lijkt me sterk .SWF/Flash is gewoon een simpele movie die je meestal zo kan uploaden.

• Wat is de url naar je homepage?

• Wat bedoel je met invoegen? is dat uploaden? krijg je de .html file wel en die .swf file niet ge-upload? Bij het uploaden moet je op een bepaald moment waarschijnlijk een bestand kiezen vanaf je hardeschijf. Probeer op dat moment eens het bestandstype te veranderen in Alle bestanden (.) en dan je .SWF file te vinden.

• “het voorbeeld van de page” zoals jij zegt, is dat een preview binnen een soort van online editor? probeer dan eens je homepage zelf te bekijken, ipv een preview in de editor.

any luck so far?!

bent ge weer aan u site aan het prutsn ??

De page krijgt niet de ext. swf hoor! Das alleen de link binnenin de HTML die naar de flash linkt!!! :wink:

Snappie!?

met dreamweaver 4 is het heel simpel (als je zoiets niet weet)je klikt gewoon op het knopje invoegen flash en alles gaat vanzelf… (je oet natuurlijk wel een flash filmpje maken eerst ;))

suc6