Html code weergeven op je internetpagina

vbimport

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren? Ik wil dus dat er een code weergegeven kan worden op mijn pagina. En wel als volgt:}

Mensen kunnen op de eerste pagina een omschrijving neerzetten (in een textfield) en vervolgens in een ander textfield de code (html, php, eigenlijk alles dus). Maar als ik nu die tekst weergeef op de andere pagina (een php, waarom je dus gewoon neerzet <? echo $omschrijving ?>
<br>
<? echo $code ?>

Of iets in die richting…maar het probleem zit m dus bij die $code, want daar laat ie niet de code zien maar de uitwerking van die code…help

tnx a lot.

Jerom.

Ik denk dat je dat gewoon met <PRE> </PRE> tags kunt doen…
Je kan het in ieder geval ff proberen…

Is zomaar een ideetje

bedankt voor je snelle reactie, maar dit werkt niet…(helaas)

Weet iemand (of jij…) een andere manier!!!

Bedankt…Jeroen.

PS Heb je toevallig het boek ‘webdesign in de praktijk’ van Peter Kentie WebWacker!!! Zo maar een vraagje…//offtopic :wink:

Originally posted by jeroenbraak

PS Heb je toevallig het boek ‘webdesign in de praktijk’ van Peter Kentie WebWacker!!! Zo maar een vraagje…//offtopic :wink:

Geloof dat ik hier een eerste druk van heb, gesigneerd door Peter Kentie zelf…is wel een goed boek!

Over PHP kan ik je verder weinig vertellen…

Zeker een goed boek…ik kan er zeer veel in vinden. Heb trouwens de 4e druk. Staan wat extra dingen in, zoals WAP en PHP.

Weet niemand trouwens wat van mn vraag? Het gaat er dus om, dat er in de browser een HTML code wordt weergegeven! Heeft dus vrij weinig met PHP te maken…

Tnx!

Jeroen

met de <code> tags moet dat volgens mij gewoon kunnen…

Werkt ook niet helemaal volgens mij…(van die code tags).

Of doe ik nu iets gruwelijks verkeerd!!! Er moet iets voor zijn, maar wat…grrrr

Toch bedankt allen…Ik zoek verder…jullie ook? :wink:

Ik zoek ook precies het zelfde heb je msn dan kan ik je zegge als ik gevonde heb

http://alexgorbatchev.com/wiki/SyntaxHighlighter