Hp vectra's

vbimport

Ik ben voor een kennis van me aan het proberen een paar HP Vectra’s aan de praat te krijgen. Dit is niet zo eenvoudig als ik dacht. Het betreft hier een paar verschillende types, nieuw uit doos, zonder hd en CPU.

Na het proberen van verschillende cpu’s en hd’s blijft het volgende probleem:
De machine will absoluut niet opstarten vanaf de harde schijf. Hij vindt de juiste disk etc, maar naar het diag scherm zegt ie gewoon “Operating system not found”.
Je kan wel opstarten met een bootable cd of flop, waarna de harddisk gewoon te benaderen is. Verder, als je een bootable cd gebruikt en de installatie van bv W2k afbreekt zal bij de automatische reboot wel van de harde schijf worden gestart. Ook kan er van de harddisk gestart worden als de bootable cd er in zit, maar er niet vanaf gestart wordt.

Ik denk dat het hier waarschijnlijk gaat om een BIOS probleem aangezien alle machines het zelfde probleem vertonen. Ik moet nog testen met het flashen van de BIOS, maar ik denk dat dat weinig effect zal hebben. Ik ga ervan uit dat de problemen zitten in het gedeelte van de BIOS wat niet geflasht kan worden.

Iemand andere ideeen over bovenstaand probleem??
:confused:

Ik heb inmiddels het volgende antwoord van HP ontvangen. Heeft iemand naar aanleiding hiervan nog een suggestie? Ik denk dat het gaat om het gedeelte van de BIOS waar je normaal niet komt met het flashen.

Dit zijn “bare bone” PCs die HP aan resellers verkoopt om
daar verder in elkaar gezet te worden. Hier is een heel process voor gedefineerd en aan het einde van het process komt een test en wordt het ECTO byte veranderd en de PC klaar gemaakt voor de klant. Het systeem is niet door dit proces geweest en boot niet van de IDE harddisk omdat het ECTO niet correct is gezet. Ik kan en mag u helaas niet helpen om dit ECTO byte zetten.

Alle ideeën zijn welkom.

Originally posted by Screwdriver
[B]Ik heb inmiddels het volgende antwoord van HP ontvangen. Heeft iemand naar aanleiding hiervan nog een suggestie? Ik denk dat het gaat om het gedeelte van de BIOS waar je normaal niet komt met het flashen.

Dit zijn “bare bone” PCs die HP aan resellers verkoopt om
daar verder in elkaar gezet te worden. Hier is een heel process voor gedefineerd en aan het einde van het process komt een test en wordt het ECTO byte veranderd en de PC klaar gemaakt voor de klant. Het systeem is niet door dit proces geweest en boot niet van de IDE harddisk omdat het ECTO niet correct is gezet. Ik kan en mag u helaas niet helpen om dit ECTO byte zetten.

Alle ideeën zijn welkom. [/B]

Dit zuigt behoorlijk… zowel het technische aspect als de houding van HP… maarja dat is HP dat is gewoon I&(&(

Maarja, daar ben je niet mee geholpen. Ik denk dat er niet veel anders opzit dan dat process te zien bemachtigen. Hoe dat te doen? Geen idee… misschien contact opnemen met een reseller die zo aardig is je dat te vertellen…

Wat je kunt proberen is het bedrijf “Artikona”. Dit bedrijf levert PC’s aan veel bedrijven en overheidsinstanties etc etc… ze zijn oa leveranciers van Compaq en HP… misschien dat die lui je kunnen helpen?
Ik zou zeggen, zoek ze op in de gouden gids, bel de TD van ze en kijk of je ze met een leuk verhaaltje ze kunt omlullen…

Bedankt voor de link. Het is zeker de moeite waard om het te proberen. Ik kan me toch niet voorstellen dat dit het best bewaarde geheim van HP is, ondanks dat een “search” op Ecto Byte geen resultaten oplevert.

Maar goed we gaan het es proberen en dan zien we wel waar het schip strand.

Heb na vele pogingen de hoop opgegeven om tot een echte oplossing te komen.

Het alternatief is nu om een bootable cd te gebruiken van bv Windows 98. Deze vraagt bij het opstarten of je

1. vanaf harddisk
  2. vanaf cdrom

wil starten. Ik wil nu een zelfde bootcd maken maar zonder dat je geprompt wordt voor bovengenoemde opties. Heeft iemand enig idee hoe deze bootdisk is gemaakt door Microsoft en welke software daarvoor is gebruikt??

Bedankt,

Ik heb inmiddels al een oplossing gevonden. Ik heb een paar Dos tooltjes vanuit de oudheid gevonden die de bootstrap aanpassen van een Floppy.

Dit is ooit gemaakt om het virus risico te verminderen. Als je de boot order a: c: hebt en deze diskette in de drive zal die, ondanks dat er geen bootsector op de diskette staat, gaan booten van de harddisk. Ook kun je eventueel een standaard boodschap meegeven.

Zo zie je maar dat Dos altijd nog handig blijft.

Bedankt,

Je hebt zo’n beetje al je eigen vragen beantwoord! Fijn hè - zo’n forum. :stuck_out_tongue: