Hp brander 8x4x32x

vbimport

Deze brander zat bij mijn nwe pc, een aldi pc. ik heb al van alle kanten gehoord dat het geen echte hp writer is en m’n pc herkent hem ook niet zo. t probleem is dat deze brander op 8x schijnt te kunnen branden, maar met een schrijfsnelheid van 8x er nog een half uur over doet om het cdtje te fikken. dit lijkt mij dus niet echt normaal. ik heb hier al eerder eens iets over gelezen, maar is er inmiddels al een oplossing voor? ik brand met nero. heb nog geen ander programma geprobeerd, maar ik neem aan dat nero best wel op 8 speed kan branden…

je moet ff naar je configuratie scherm gaan, en dan naar je systeemeigenschappen, en dan op je writer klikken met de rechermuisknop en de write snelheid op 8 zetten die standaard ôp 4x staat

Originally posted by Mattel007
je moet ff naar je configuratie scherm gaan, en dan naar je systeemeigenschappen, en dan op je writer klikken met de rechermuisknop en de write snelheid op 8 zetten die standaard ôp 4x staat

ik kan nix vinden over een brandsnelheid in het bovengenoemde windowtje

Originally posted by Joker007

off-topic

maar wil je niet 'Automatisch bericht voor plaatsen schijf" uitdoen?

en ‘Syncronizatie van gegevensoverdracht’ aanvinke?

just an idea :wink: doe dat met al me drives enzo

HP maakt inderdaad geen branders, waarschijnlijk is het een LG of een TEAC, maar dan met het HP logo erop…

Wat is dat?! HP maakt volgens mij echt wel fikkers hoor! Tenminste, ze geven wel drivers ervoor uit enzo!

hp maakt er zelf geen, ze gebruiken het materiaal van iemand anders en proppen er enkel een front panel op, om ff terug te komen op die hp brander, ik zal ff kijken in men broer zijn compu, daar steekt nl ook zon writer

met rechtermuisknop op je brander klikken in windows verkenner, eigenschappen

HP betrekt het binnenwerk van Sony…
HP krijgt altijd de eerste lichting van Sony…daarna komt Sony met hetzelfde model onder eigen merk en is vaak net iets goedkoper…

met rechtermuisknop op je brander klikken in windows verkenner, eigenschappen

nope staat er bij mij niet bij, en ook niet onder het tabje Delen en Volumes

zeer raar, welke burn progs gebruik je ?

[B]zeer raar, welke burn progs gebruik je ?

[/B]

momenteel alleen nero geinstalleerd

ik heb vroeger ook nog een Sony brander gehad een 2x schrijver (type CDU928E) echt een kut ding altijd maar Write errors. De brander is in de vorige zomer naar de klote gegaan en toen heb ik me een HP gekocht 10x/4x/32x omdat een vriend van mij en een kennis van mij ook en HP hebben en helemaal geen problemen hebben (ik trouwens nu ook niet) maar kan ik me ook gewoon een Sony pakken als mijn fikkertje naar de klote gaat? want dat bespaart een hoop geld maar ik ben eigenlijk wel bang dat ik dadelijk net zoveel problemen krijg als mijn oude Sony brander

Originally posted by Joker007
Deze brander zat bij mijn nwe pc, een aldi pc. ik heb al van alle kanten gehoord dat het geen echte hp writer is en m’n pc herkent hem ook niet zo. t probleem is dat deze brander op 8x schijnt te kunnen branden, maar met een schrijfsnelheid van 8x er nog een half uur over doet om het cdtje te fikken. dit lijkt mij dus niet echt normaal. ik heb hier al eerder eens iets over gelezen, maar is er inmiddels al een oplossing voor? ik brand met nero. heb nog geen ander programma geprobeerd, maar ik neem aan dat nero best wel op 8 speed kan branden…

Ik heb dezelfde comp+brander, heb nero nog niet gebruikt, ik gebruik alleen fireburner (www.fireburner.com) en daarmee kan ik gewoon op 8X branden…

k zal het eens proberen, maar heeft iemand nog andere oplossingen zodat ik nero kan gebruiken??

kijk bij het opstarten van de pc dus bij
de drives detectie naar het type van je writer…
en zoek vervolgens op internet naar een nieuwe
firmware voor dit ding…

Originally posted by xian
kijk bij het opstarten van de pc dus bij
de drives detectie naar het type van je writer…
en zoek vervolgens op internet naar een nieuwe
firmware voor dit ding…

Zoals je al in de afbeeldingen kan zien, wordt mijn writer herkend IDE- CD R/RW 8x4x32x, dat is niet echt een merk lijkt mij, dus een firmware zoeken… :frowning:

Me ma heeft ook een writer die “IDE…” heet, ook geen fw voor te vinden! Probeer is je burnprog opnieuw te installen! Kan wel is helpen! :wink:

wat voor progie gebruik je om tebranden Nero zet namelijk je snelheid terug naar 2X als je muziek aan het branden ben en voor een beetje snel schrijven kan je beter adeptec Easy CD creator 4 gebruiken
Ik zelf heb bijde progie en Easy CD creator 4 brand alles op 8X

Gr Cord

Brand je niet toevallig op CD-RW. Want als je daar op brand zet die automatisch de snelheid treug naar wat de CD aan kan. Als het gewone CD-R’s zijn dan maakt het niet uit. Je moet binnen nero gewoon kunnen instellen welke snelheid jij wilt branden.