HP 8x4x32 schrijf probleem

vbimport

Vorige week heb ik de nieuwe ALDI-PC gekocht, daar zat een HP CD/Rw in. Het is een 8x4x32 writer, maar de serie ervan ken ik niet, want dat is nergens aangegeven. Ik heb op de site van HP eens zitten zoeken om de serie te vinden, maar heb die niet precies kunnen vinden, hopelijk kunnen jullie zo ook helpen.

Het probleem is dat ik veel 80’ cd’s heb van leaddata. Als ik nu wil branden op deze cd’s (met Nero of CDRWIN), begint die de eerste seconde netjes aan 8 speed, maar na twee seconden zegt die ‘change writing speed due to media’. Vanaf dan schrijft die nog maar aan 2 speed. Is dit een bekend probleem, en weet iemand er misschien een oplossing voor (firmaware update of zo?).

Bedankt,

Alain

Originally posted by Alienkid
[B]maar de serie ervan ken ik niet, want dat is nergens aangegeven. Ik heb op de site van HP eens zitten zoeken om de serie te vinden, maar heb die niet precies kunnen vinden, hopelijk kunnen jullie zo ook helpen.

Alain [/B]

Omdat het ook geen echte hp is
de brander op zich is een Lite-on brander, normaal steekt dat handboekje erbij, maar op het front paneel van je writer staat wel hp, dat is dus misleidende reclame, vind ik :frowning:

Voor je drivers ben je dan ook niet aangewezen bij hp, maar bij lite-on, hoewel ik hun site niet van buiten weet

een kameraadje had ook zon pc gekocht ik vind het eigelijk maar stinken die hele aldi pc geluidskaartje zit in het moederbord gebouwd maar 2 vrije pci sloten zo las ik het instructie boekje even bij computer die ik gekocht had bij een computer winkel kreeg ik een mooi boekje van het moederbord hier nope hier staat alleen schroef de systeem kast open en als je onervarbent zoek maar raak voor een knaak verder geen specificaties van de hele pc dus echt super vaag ik vraag het me af of of het zelfs met de merken van bijvoorbeeld de harddisk ezo kloppen nu met die “hp brander” ook iedereen die nog van plan is zon pctje te kopen DON’T ik zou zeggen spaar 500 guldentjes meer en je hebt bij een computer bedrijf een perfect systeempje waar je op aan kan + monitor nou wat wil je nog meer

Greetz

Edje_007

neenee, jullie hebben het allemaal fout :slight_smile: ik heb een NEC-computer…met een zeer dure brander en ik hetzelfde probleem :frowning:
Bij NERO kan ik ook nie sneller dan 4x…bij Easy CD-creator kan ik wel gewoon 8x!
Ik snap het ook nie

ff in je settings
in windows verkenner op de desbetreffende writer klikken met rechtermuisknop op eigenschappen, en dan kunt ge da instellen