Hp 8100i upgrade sony cdrw en clone mogelijk?

vbimport

Hallo, ik heb een hp schrijver(8100i) en heb gelezen dat je met een sony upgrade 80 min
kunt branden. Waar vind ik deze en hoe gaat dat in zn werk?
Kun je daarna ook met clone cd kopieren?

Volgens mij kan dat, want die HP wordt ook door Sony gemaakt of andersom. Ikzelf heb een Sony CRX 120 wat einlijk pecies hetzelfde is als die HP 8100 van jou.

Het verschil is dus volegns mij alleen de firmware. BTW ik kan wel 80 minuten fikken

ô GR33TS ô

De 8100i kan ook 80 minuten branden, alleen niet met de meegeleverde software. Pak Nero en dan moet ie het kunnen hoor.

Da_Taxman

Kijk ff op:

https://www.idrive.com/drmbs2/

Hier staat de nieuwe firmware klaar om te downen, instructies zitten in het zipje in een txt-bestand.

CU,

drmbs

8100 brandt inderdaad geen 80, gaat tot 78.xx en kapt dan af. Met de sony firmware die ik gepost heb in mijn eerdere reply lukt het wel, alleen clonecd zal de sony en de hp nooit gaan ondersteunen.

drmbs

Heb ook een 8100i zonder firmware update en die fikt wel 80min en zelfs met de bijgeleverde zachte waren. Ik had wel een prob met schrijven van audio cd’s update van software gedowned en prob weg.

Mzzl, Spooky

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by drmbs:
[b]alleen clonecd zal de sony en de hp nooit gaan ondersteunen.

drmbs[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Mijn Sony 120CRX wordt 100% ondersteund hoor… Zelfs subchannel data lezen doet 'ie nu. Oudere Sony’s doen het niet

Sony 120 wordt inderdaad wel ondersteunt, maar het gaat om een HP8100i die inhoudelijk gelijk is aan de sony crx100. Beide ondersteunen standaard geen 80 minuten cd’s en ook geen clonecd. Omdat sony een nieuwe firmware heeft uitgebracht, kan je de hp ook gaan gebruiken voor 80 minuten cd’s, je software ziet dan alleen een sony crx100, en de lampjes reageren anders tijdens het branden. Heb ook mijn ouwe hp geflashed, en dit werkt perfect.

drmbs

Dan heb ik mij vergist drmbs, ik dacht dat de HP8100 gelijk was aan de Sony CRX120…

Weer wat geleerd!

Ps. Is de Sony CRX120 dan gelijk aan de HP8200?

Geen idee, heb nu een sony crx140, deze is wel weer gelijk aan de hp9100, dus wie weet…

Samenvattend INSOMNIAC.nl Je kunt dus wel 80 minuten branden, maar CloneCD zal niet worden ondersteund

Misschien met de nieuwe BlindWrite?

waar kan ik die filmware vinden ik wil dit wel proberen
maar heb mijn 3 cd schrijvers
pas verkocht en een plextor besteld
dus ik ben hopelijk van alle ellende van 80min cd 's af en gelukkig clone cd Rulezzz