HP 5L laserprinter

Hoi mensen…

Ik kan zo’n ding nu 2e hands kopen voor 150 pieken maar ik weet helemaal niet wat zoiets mag kosten…
Kan iemand daar iets over zeggen???
Weet zo niet wat de leeftijd is maar was nog in goede staat…

Mzzl

kvind dat wel een beetje veel
5jaar geleden heb ik ook zo’n laserprinter gekocht en toen kost ie nieuw 300piek.

dus 150 vind ik wel wat veel

ikzelf heb zo’n ding ook nog hier thuis staan maar gebruik hem eigenlijk niet meer(vervangen met en HPLJ 5000N). Maar opzich is het geen slecht ding alleen had ik wel regelmatig last met het ding dat hij zulke papieren niet goed wou pakken of zelfs meer vellen tegelijk deed pakken.

Over de leeftijd zou ik zo snel niet weten hoe oud hij is maar ik had hem dacht ik ergens in '95 gekocht voor zo’n 1500,- denk ik.

De resolutie die je eruit haalt is max 600dpi en de toner die je erbij nodig hebt koste dacht ik iets van 150,- en daarmee kon je wel een tijdje mee doen.

Maar ikzelf vind dat probleem dat hij meerdere vellen deed pakken zeer irritant op zulke momenten en heeft me weleens voor irritante situaties gebracht zoals bijvoorbeeld dat hij weleens compleet vastzat en je de vellen er letterlijk uit moest trekken en waarbij het papier dus schuurde en er kleine papier restjes achterbleven die er weer soms irritant uit te halen waren.

Het kan natuurlijk altijd zijn dat ik toevallig pech heb gehad met die printer want opzich was het wel een mooie printer alleen had ik er af en toe probleempjes mee.

Maar voor het bedrag van 150,- zou ik niet weten of het aantrekkelijk is want dat verschilt nogal vaak per persoon en dan is het denk ik meer de moeite waard om zelf eerst na te denken of je regelmatig wilt printen(zwart/wit/grijs) pagina’s. Want als het om een paar vellen per week gaat is het denk ik niet intressant(naar mijn mening dan).

Maar let wel op of de printer niet net zoals bij mij meerdere vellen tegelijk pakt want dat was voor mij toen mede de reden voor en nieuwe.

Probleem van de goedkopere HP Laserprinters is altijd de papierdoorvoer, die gaat na verloop van tijd flink achteruit en dan is een schoonmaakbeurt nodig…als dat nog helpt.

Waar snowie die printer jaren geleden nieuw vandaan haalde voor dat bedrag wil ik niet weten, de nieuwprijs heeft nooit onder de 700 piek gelegen voor zover ik weet en dan had je een hele scherpe aanbieding.

Als 150 piek inclusief (minmaal halfvolle) toner is dan kun je daar niet zo’n grote buil aan vallen, maar controleer wel of de printer goed werkt.

Als ie het gewoon goed doet en er volle toner inzit ben je lekker goedkoop uit voor een laser-printertje :stuck_out_tongue:

die printer, al ins in handen gehad
na tig vellen word ie zo warm dat hij gewoon er mee op houdt…

Originally posted by Baggeraar

sja als je em gaat gebruiken als produktieprinter is het ook wel een beetje goedkoop dingetje heh! Als je gewoon als particulier wil dat je printjes er netjes uitzien en je afentoe een velletje of 20 uitprint is er toch nix aan de hand!

Originally posted by Da_Taxman
Waar snowie die printer jaren geleden nieuw vandaan haalde voor dat bedrag wil ik niet weten, de nieuwprijs heeft nooit onder de 700 piek gelegen voor zover ik weet en dan had je een hele scherpe aanbieding.

5jaar geleden werkte ik bij SIEMENS, toen had iedereen die er werkte de kans om een siemens p166mmx te kopen voor 2300gulden, en als je die laserprinter erbij wou moest je nog 300gulden bijleggen.

dus die printer koste mij toen nieuw 300

Originally posted by snowie
[B]

5jaar geleden werkte ik bij SIEMENS, toen had iedereen die er werkte de kans om een siemens p166mmx te kopen voor 2300gulden, en als je die laserprinter erbij wou moest je nog 300gulden bijleggen.

dus die printer koste mij toen nieuw 300 [/B]

sja meerprijs is altijd gunstiger! :slight_smile:

Originally posted by Baggeraar

Hij wordt wel warm jah als je meerdere vellen print maar ik heb nooit meegemaakt dat hij ermee ophielt. In iedergeval ik heb meerdere malen wel zo’n 50 vellen aan 1 stuk door afgedrukt en met dat nog geen problemen gehad.

En zo’n ramp is dat nou toch ook weer niet. Ik bedoel we hebben het wel over een LASERprinter van maar 150 piekies, waarvan een nieuwe toner al hetzelfde kost :confused:

Nie zeuren gewoon kopen (anders doe ik het) :stuck_out_tongue: :wink:

De toner zou nog niet oud zijn en er waren verder geen problemen dus ik doe het maar gewoon…
Bedankt allemaal…

Originally posted by delirium
De toner zou nog niet oud zijn en er waren verder geen problemen dus ik doe het maar gewoon…
Bedankt allemaal…

ok dan suc6 dermee! :slight_smile: