HP 4500 Omnibook

Hai CD Freaks,

Ik heb een goede kennis die met het volgende probleem zit: Hij heeft een HP Omnibook Wat is het geval: De powerknop werkt niet goed meer. Dat wil zeggen aan en uitzetten vergt een slimme handeling. Nou is hij al twee jaar oud en is de garantie al verlopen bij HP. Dit zegt ook HP zelf en ik heb op het net al gelezen over de slechte en vooral korte garantie van dat ding. HP zegt tegen die kennis van me dat reparatie ongeveer €700,- gaat kosten omdat er een geheel nieuw moederbord in moet. Nu lijkt mij een geheel nieuw moederbord inclusief in een notebook zetten never nooit niet €700,- waard maar goed. Mijn vraag is of het idd zo zou kunnen zijn dat er een geheel nieuw mobo moet en zo ja of dit bedrag een beetje billijk is van HP. En zo niet is het een heel groot euvel om een HP 4500 notebook mobo te kopen dat er in past (wat me een stuk goedkoper lijkt) en dat er zelf in te zetten. (de garantie is toch al verlopen) . De specs zijn een beetje summier maar hier komen ze :

HP Omnibook 4500
Intel 4 pentium,
256 MB intern geheugen
Snelheid 1,6 GHz

Weet iemand de een oplossing hier voor?

mzzl Dunedaïn

Een korte reactie:

Het feit dat er geen garantie meer op zit, wil niet zeggen dat de kosten voor reparatie voor de gebruiker zijn. Dit ziet meer op de discussie van garantie en de rechten van de consument. Van een laptop mag je aannemen dat hij langer meegaat dan 2 jaar (minimaal 3 jaar). Na de garantieperiode is het aan de consument om aan te tonen dat er sprake is van normaal gebruik (tijdens de garantieperiode moet de fabrikant aantonen dat er sprake was van niet-normaal gebruik…bewijslast ligt dan anders). Als de consument kan aantonen dat er sprake is van normaal gebruik, moet de fabrikant de reparatie kosteloos uitvoeren (bij vervanging van het product mag wel rekening gehouden met de normale waardevermindering).

Kijk ook even op de website van de consumentenbond. Ook op RTL was deze week een programma dat hierover ging (kat in de zak of zo…met die ‘Zwakste Schakel’ als presentatrice).

Hopelijk heb je hier iets aan (toch iets langer dan ik gedacht had :wink: )

Ik heb alvast wel het begin gevonden van een eventuele oplossing. HP heeft nl een zoekmachiene op hun site waar je met het serienummer oa kunt kijken of de garantie van het product al verlopen is dit istie . Daaruit bleek dat de garantie vandaag pas was verlopen. Nu nog even afwachtten wat HP doet en zegt. Btw mijn vraag staat nog steeds in het geval dat HP egt moeilijk blijft doen.

mzzl Dunedaïn