How to boost an COM21 modem?

vbimport

Ik heb hier casema in Den-Haag met een com21 modem… Ik haal gemiddeld een snelheid rond de 10 kb/s!! daar wordt je dus niet echt blij van…

Nou is het zo dat ze deze modems ook gebruiken voor het snellere internet waarmee je 50 kb/s haalt

Deze modem wordt ook gebruikt met @home maar dan haal je een snelheid ron de 150 kb/s !!!

Is deze modem software/hardware matig te boosten??

Greetz Mr.Morpheus :confused:

Uhm…wat is je probleem nou eigenlijk? Zit je zelf ook op kabel (want die zin is erg vreemd geformuleerd anders)… als je gewoon telefoon of isdn hebt is 10 kb/s niet zo slecht…

en als je kabel hebt, er was een tweak, fuckupc ofzo, maar dat was alleen voor de com21 modem…en hij is nergens meer te vinden…

kabel internet…

via casema/wanadoo broadband basic

Misschien is het probleem wel niet de modem, maar de capaciteit van je provider…
Casema staat nu eenmaal niet echt bekend om het leveren van veel bandbreedte…

Dat is waar maar…

Nu komt het…

Er kwam is een keer een meneertje van Casema lang omdat (wanneer niet) er is wat mis wat met de kastjes en modems enzo …

En toen het internet nog niet bij mij werkte probeerde hij in te loggen op zijn laptop met…

Wanadoo PREMIUM!!!

Dat lukte en… hij haalde gewoon normale 60 kb/s snelheid…

Het ligt dus niet aan de modem maar idd aan casema die dus mij die snelheid niet geeft…

Ik wil dus een software booster :cool:

Iemand :confused:

Als ik je verhaal zo lees ligt het gewoon aan je login naam + pw of je een snel of standaard connectie krijgt!

Ennuhh @home haalt wel heel wat meer dan 150k/sec :cool:

Originally posted by MrMorpheus
Ik heb hier casema in Den-Haag met een com21 modem… Ik haal gemiddeld een snelheid rond de 10 kB/s!! daar wordt je dus niet echt blij van…

van de Casema site af…
Wanadoo Cable Broadband Basic … € 27,50* (Æ’ 60,60) per maand … Maximum snelheid 80/32 kbit/s…

Dus als jij 10kb/s haalt dan is dat het max wat je kan halen dus wordt je lijn 100% benut!! 80kbits down staat nm gelijk aan 10kB/s! (80:8=10)
Dus als je sneller wilt dan moet je het duurdere abo nemen!! :stuck_out_tongue:

heb met mn stage diverse malen de COM21 modems en andere apparatuur geinstalleerd. Maar ik zal ff proberen uit te leggen hoe wij het moesten aanleggen, voor casema. Eerst op de locatie waar de glaspijp naar boven kwam, de headend, installeerden wij een grote backplane oid. van COM21 daarop konden tot maximaal 1000 users worden aangesloten… dit apparaat van COM21 de comcontroller deelde ongeveer 40 MB/s naar alle gebruikers toe.

In het beheers centrum van Casema, dat overigens in Woerden staat, worden dan de modem geconfigureerd met behulp van HP openview en Nmaps. Daar kan je dus instellen wat voor snelheid de gebruiker krijgt!!! Er kan daar worden ingesteld of je brons-silver-gold abbo. hebt…

Die tweak was btw alleen voor oudere type modems voor zover ik me meen te herinneren.
Dus het enige wat ik me kan bedenken is ga een keer in Woerden langs en/of set je abbonement om!!!

mazzl

en tot dus ver is er nog geen boost-software te vinden…?

:confused:

g___r de g___r dat is echt k_t …

dit schiet g_____e niet op zo…

Deze modem wordt ook gebruikt met @home maar dan haal je een snelheid ron de 150 kb/s !!!

Ik heb nu ook @home en ik haalde eerst 265 kb en nu na de patch 498 kb.

Volgens http://www.mordax.nl/meter/download.htm

en die patch komt van essent.:stuck_out_tongue:

waar kan ik die patch downloaden???

ja dat zou ik ook wel willen weten

Originally posted by Balkie
Ik heb nu ook @home en ik haalde eerst 265 kb en nu na de patch 498 kb.

Kan je mij die patch misschien even mailen?! Thx! :slight_smile:

de patch werkt niet :frowning:

Originally posted by MrMorpheus
de patch werkt niet :frowning:

Jij hebt toch dat begrenste abo? Die langzame? Die is natuurlijk “geknepen”! Anders zou jij dezelfde snelheden kunnen halen als iemand met een duurdere abo.

Dat duurdere abo wordt volgende week bij mij aangesloten. Zou je mij even die patch kunnen mailen?! Thx! :slight_smile:
Kan ik zien of het voor mij wèl uitmaakt! :wink:

Sorry jongens voor de late reactie maar ik heb hier een mega probleem @home.
Die gasten hebben het voor elkaar gekregen om de @home gebruikers onderling niet met elkaar in verbinding kunnen komen.
Dus met andere woorden bestanden via MSN kunnen niet worden verstuurd omdat het gewoon niet mogelijk is om een directe kabelverbinding met andere @home gebruikers, ik zeg dit nog maar een keer van het is toch van de zotte.Domweg vanwege veiligheids overweging was de uitleg.

Dus zijn wij gaan zoeken en kwamen we deze patch tegen.
Dat er in die patch een speed update zit (zo noem ik maar effe) wisten we niet maar na de geinstalleerde patch de download meter van www.mordax.nl bleek dat we een keer sneller zijn geworden. van daar mijn reactie eerder.
Het verhaal over die patch + download kun je hier vinden.

http://www.vanderplas-webs.nl/mikiu/main.html

Voor de prenium versie moet je betalen maar de gratis versie (die wij ook gebruiken) werkt die patch ook.

Ik weet alleen niet of andere gebruikers zoals chello of derden of hij daar ook werkt bij 1 persoon weet ik het wel dat hij daar niet werkt en die heeft chello mar goed dat betekent misschien niet dat bij een ander het wel zou werken.
Veel succes en plaats hier effe of hij werkt bij jou en welke provider ja bent aangesloten scheelt een hoop werk voor anderen.:wink:

Originally posted by Balkie
Veel succes en plaats hier effe of hij werkt bij jou en welke provider ja bent aangesloten scheelt een hoop werk voor anderen.:wink:

Nou, ik krijg as dinsdag eindelijk me kabel aansluiting en zal dezelfde week er wel ff mee gaan vogelen! :slight_smile:

Ik heb dit proggie geinstalleerd, maar het heeft op mijn internet verbinding van casema (die duurste) of dat premium heet of niet weet ik niet meer. Ik heb daarbij een Motorola Surfboard modem.
Maar de patch heeft in iedergeval geen efect gehad. Ik mag niet echt klagen over de snelheid want ik krijg wat me beloofd is. Dat is +/- 150kb/s. Een mp3 of avi-tje is dus redelijk snel binnen.
Maar als ik een download begin dan is de snelheid retesnel en af en toe springt de download teller van bijvoorbeeld Kazaa lite of flashget naar 250+ kb/s en springt dan naar een seconde weer terug naar 100 kb/s dit gebeurd erg vaak.
Bij speedtest.nl heb ik in het begin altijd een snelheid van rond de 350 kb/s. Tijdens de test loopt de snelheid terug naar 100kb/s aan het eind!!!
Is dit normaal, of zit er stiekem meer bandbreedte in mijn verbinding?

Als iemand het weet wil ik het graag weten, want er blijft altijd een Need for Speed!!!:bigsmile: :eek:

Ps. wat ook nog erg raar is, is dat ik met mijn W-lan PtP netwerk op mijn laptop de verbinding van mijn desktop deel en dat ik met beide computers tegelijk 100-150 kb/s constant kan halen. Dit betekend dat er door mijn verbinding minimaal 200 kb/s moet gaan!?!?!

Hai,

Misschien dat hier iets tussen zit wat je kunt gebruiken. Btw ik heb de patch geprobeerd. Ik heb ook een COM21 modem van Essent en ik heb een kleine 13 kb meer downstream gekregen 302 kbps ipv 189kbps en mijn upstream is gewoon 13 kbps gebleven

mzzl Dunedain

Over het algemeen wordt de snelheid bij de provider geregeld dus valt hier weinig aan te versnellen. Het enige wat je kan doen is een downloadmanager gebruiken. Die maken vaak meerdere keren verbinding met een server (als je iets download) en hierdoor gaat de server het bestand vaker dus sneller sturen.