Houffalize (here I come)

vbimport

Hey,

zoals vele anderen, ga ook ik op vakantie.
Zaterdag aanstaande vertrek ik met de trein richting Maastricht, en van daaruit fiets ik naar Houffalize. (Ligt in België op ongeveer 100 km onder Nederland vlak naast Luxemburg (althans, op de kaart)) Ik ga met zeven man, en nou is mijn vraag (eigenlijk meer vragen :))

• Kent een van de freakers houffalize
  • Wat zijn frequenties van goeie radiozenders in België
  • Welke winkels zijn goedk(koop)

Verder wat ik ga doen?
Ik ga doen wat elke jongere in de Ardennen gaat doen: kanoën, mountainbiken, een wandeling maken door de bergen. Alleen niet klimmen, werd te duur. Verder ga ik nog naar het pretpark in Coo en ga ik nog naar enkele musea (over de oorlog) en La Roche. (Helaas was de brouwerij van Achouffe nog niet open :()

Originally posted by jojk
[B]Hey,

zoals vele anderen, ga ook ik op vakantie.
Zaterdag aanstaande vertrek ik met de trein richting Maastricht, en van daaruit fiets ik naar Houffalize. (Ligt in België op ongeveer 100 km onder Nederland vlak naast Luxemburg (althans, op de kaart)) Ik ga met zeven man, en nou is mijn vraag (eigenlijk meer vragen :))

• Kent een van de freakers houffalize
  • Wat zijn frequenties van goeie radiozenders in België
  • Welke winkels zijn goedk(koop)

Verder wat ik ga doen?
Ik ga doen wat elke jongere in de Ardennen gaat doen: kanoën, mountainbiken, een wandeling maken door de bergen. Alleen niet klimmen, werd te duur. Verder ga ik nog naar het pretpark in Coo en ga ik nog naar enkele musea (over de oorlog) en La Roche. (Helaas was de brouwerij van Achouffe nog niet open :() [/B]

goede radiozender: radio donna, 93.00 fm

ennuh pretpark Coo is leuk maar duur…

meer weet ik niet :smiley:

Originally posted by Dee-ehn
[B]

ennuh pretpark Coo is leuk maar duur…

meer weet ik niet :smiley: [/B]

25 gulden toch ‘maar’?

HF, hier in belgie enzo :wink:

goeie radio’s here

donna 102 fm
en topradio (www.topradio.be) vr de frequenties, lekkere house muziek

Radio 2FM (op de wereldontvanger)…

Roeleert super man :slight_smile:

Radio Donna is voor mietjes, top radio zuigt, zet studio brussel op. ennuh in die streek zijn niet echt grote winkels en uitgaansgelegenheden. Maar de natuur is daar mooi en je kunt daar prima sporten ( kajak, klimmen, jagen op everzwijnen, benji, en natuurlijk mountainbiken) en lekker eten. Coo is niet fantastisch ga daar zeker niet eten. Ga in een dorpslager je vlees halen dat is daar nog allemaal puur natuur. www.houffalize.be pour les francophones. De brouwerij heeft een van de beste (speciale) bieren ter wereld. Als je met de fiets gaat vermijd je best Luik aangezien dit een vuile stad is en de stank in je kleren blijft hangen, ennuh veel fietspaden (zoals in holland) zijn der niet dus wees voorzichtig of cdfreaks moet weer een nieuwe admin zoeken. Have fun

radio donna rulez…93.0 tenminste hier in nederlands limburg…

Ennuh Luik centrum is egg wel mooi :slight_smile:

Ohja ik kan me van Coo herrineren dat de entree niet zo achterlijk duur was, maar dat je voor veel dingen (karten enzow) nog behoorlijk veel extra moest betalen…

Uhmmz… …ik wil niet vervelend doen hoor (doe het toch) maar dan wordt ie admin en gaat ie op vakantie. Wat moeten wij nou ?!? TAX HELLUP!!!
Hehe, maar dat plaatsje ken ik niet. Ik ga al een par jaar lang iedere keer een maand naar Frankrijk… …ook gezellig :slight_smile:

Originally posted by jpschadde
Uhmmz… …ik wil niet vervelend doen hoor (doe het toch) maar dan wordt ie admin en gaat ie op vakantie. Wat moeten wij nou ?!? TAX HELLUP!!!
Hehe, maar dat plaatsje ken ik niet. Ik ga al een par jaar lang iedere keer een maand naar Frankrijk… …ook gezellig :slight_smile:

Waar ga je altijd naartoe in Frankrijk dan ?

Ow, ff een kleine kink in de kabel: hoe moet ik in Houffalize komen?

We hebben alles gepland met de routeplanner van www.alh.nl, en we zijn er van uit gegaan dat alle wegen in België wel voor op de fiets toegankelijk zouden zijn, maar dat zal wel niet hè?

Weet iemand een fietsroute, of waar ik die zou kunnen vinden? Ik moet het eigenlijk per direct hebben (:p) dus als iemand het zou weten zou dat heel fijn zijn.

Nog even een ding, Ik wilde overnachten in Luik, maar dat ligt op ongeveer 30 km van Maastricht, om dan op de twee dag nog even 70 km te gaan fietsen lijkt me wat ongelijk verdeeld.

Ik weet niet waar ik nou naar toe ga maar ben vorig jaar in Bordeaux geweest geloof ik en ook 2 weekies bij Parijs; ook EuroDisney; was wel lache :slight_smile:
En jij dan DN :slight_smile: ?

Ik ben 4 jaar achterelkaar met 4 plezier naar Argeles sur mer geweest… als iemand dat kent?

Ik neem bijna aan van wel…'s winters 5000 inwoners, 's zomers 5,5 miljoen…
euh ja het heet daar niet voor niets de campinghoofdstad van Europa :slight_smile:

Ge moogt wel overal met de fiets komen (natuurlijk niet op de autosnelweg). Maar een fietspad is niet overal voorzien. Ga overnachten voorbij Luik.

Originally posted by jojk
- Welke winkels zijn goedk(koop)

lol, dat had ik nu es echt van een Nederlander verw8 ;);):p:p

Houffalize is excellent voor te mountainbiken, er is daar een heel zwaar parcours ( met een gevaarlijke afdaling).
In het ‘pretpark’ van Coo is niet veel te beleven, een waterval van een paar meter hoog, met een paar attracties, maar een pretpark kun je het niet echt noemen.
La Roche is een mooi stadje. Een aanrader is het ‘feu d’artifice’ op 21 juli, een schitterend klank-en lichtspel rond het middeleeuws kasteel, altijd veel volk.
Wil ja gaan zwemmen of watersporten, ga dan naar Nizramont, daar is een groot kunstmatig stuwmeer, ook de afvaart van de Ourthe kan je doen van Hotton naar Durbuy. Durbuy is trouwens ook een mooi stadje (het kleinste van belgie). (tip: ga eens naar het kasteel van de Hare Krishna’s net buiten Durbuy). In Hotton kan je de grotten gaan bekijken.

Het oorlogsmuseum in La Roche trekt op niks :), en voor goedkope winkels trek je het best naar Luxemburg, net over de grens, in Gouvy is er een supermarkt waar je ook goedkoop sigaretten kan inslaan :slight_smile:

Nou, 't is zo ver. Tien dagen zullen jullie me moeten missen (Ik denk niet dat iemand het erg vind dus ik moet er zelf wat drama inbrengen)

Houffalize kent zeker geen internetcafé?

sniksnik :rolleyes:

Nou, mzzl!