Houd dan gerust GEEN referendum! :(

vbimport

Bron: http://www.nu.nl/news/523980/11/Balkenende_waarschuwt_nee-stemmers_Europese_Grondwet.html

Als Nederland nee zegt tegen de Europese grondwet, is dat “niet goed voor de internationale reputatie van Nederland”. Dat heeft ook nadelen op zakelijk gebied. Premier Balkenende zei dat dinsdag in een interview met RTL.

De premier gaat er nog steeds van uit dat de Nederlandse bevolking zich bij het referendum van 1 juni voor de grondwet zal uitspreken. “Ik ben optimistisch.” Hij wilde niet ingaan op de situatie die ontstaat als de nee-stemmers bij het referendum de overhand hebben. Speculeren daarover draagt volgens hem niet bij aan “een constructief debat”.

Wat is dat voor bullshit!? :frowning: Als je geen nee stemmers wilt hebben, houd dan gerust GEEN referendum! Weet je meteen waar je aan toe bent.

Alsof de regering zich trouwens wat aantrekt van dat hele focking referendum. Ze hoeven zich er namenlijk niet aan te houden.

Persoonlijk ga ik nog steeds NEE stemmen, want ik ben het met de argumenten gewoon NIET eens. En het is stemmen, dus ieder individu moet voor zichzelf uitmaken wat hij vindt, dan is het de “stem van het volk”.

Precies!!

Mijn standpunt is ook al maanden NEE.

Ben benieuwd wat ze gaan doen als de meerderheid NEE stemt?

Gok net zoiets als in Zwolle.

Na Pim Fortuin heeft de politiek toch weinig geleerd. Zelf denk ik dat deze (grond)wet niet verkeerd zal zijn voor Europa en Nederland, maar de arrogantie van de partijen zal het niet veel goed doen.

Wat Balkenende zich wel zal beseffen, maar meer moet uiten, dat hij hier met mensen omgaat. Mij kan persoonlijk de internationale reputatie weinig schelen als het over zoiets belangrijks gaat.

Verder snap ik niet waarom het zo moeilijk is de bevolking te overtuigen, als eigenlijk alle politieke partijen voor de (grond)wet zijn. Ik weet nog niet wat ik ga stemmen…

ik ga vóór stemmen. Ik wil wel zien hoeveel ballen Europa heeft als het een superstaat wordt.
Wij hebben toevallig een progressief drugsbeleid. In Spanje houden ze nog steeds stierengevechten en in Duitsland mag je nog steeds zo hard rijden als je durft en Belgie heeft een zwaar vuurwerk beleid.

Met de grondwet hoop ik dat je overal in Europa een jointje op mag steken, overal stierengevechten mag houden, overal zo hard rijden als je durft en lekker knallen met vuurwerk.
Liever dat dan dat je nergens een jointje op mag steken, nergens stierengevechten mag houden, nergens zo hard rijden als je durft en nergens knallen met vuurwerk.
Daar biedt de grondwet helaas geen uitsluitsel over, of het alles overal of alles nergens wordt. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

:confused:

Das idd wel raar ja.

Ik stem ook tegen, nergens heb ik goede argumenten gehoord waarom ik voor zou moeten stemmen. Zelfs dat informatieboekje dat in de bus viel gaf een hoop politiek gelul maar geen duidelijke uitleg wat het precies voor ons gaat betekenen.

Denk zomaar dat het het laatste word. :slight_smile:

Ik mag lekker nog niet stemmen :bigsmile: ik heb trouwens niet eens een idee wat er in de (misschien) nieuwe grondwet staat eigenlijk :o

Tsja, jij bent nog een lief klein meisje natuurlijk.

*ps je hebt me nr he?

zoals zovelen weten ze niet eens wat er in die grondwet staat. Met dat foldertje is het er iets beter opgeworden misschien, maar het blijft nog steeds vaag voor velen…

De opkomst zal ook wel tegenvallen denk ik, maar goed we zullen zien. De Fransen mogen trouwens 29 mei stemmen en daar is het referendum wel bindend. Dus als die ‘non’ zeggen… wie weet :smiley:

Ik ben absoluut tegen. En ik zal zeker stemmen…

'k Bennamelijk van mening dat Nederland op deze manier helemaal niet meer te zeggen heeft. Op het moment worden we al uitgelachen door de grotere landen zoals Frankrijk en Duitsland. Ik geloof niet dat het er beter op zal worden. Tenminste nog geen argumenten gehoord die dit zouden bevestigen.

Nederland heeft 16 298 108 inwoners (cbs)
Europese Unie heeft 450 miljoen inwoners (goed antwoord multi gok vraag, incl. 10 nieuwe lidstaten)
is 3,62% invloed in een échte democratie.

Bij de zetelverdeling op lange termijn krijgt Nederland 25 zetels in het Europees Parlement op een totaal van 736 zetels.
Dat is 3,40%. Inderdaad heeft Nederland minder te zeggen met deze zetelverdeling.
Toch staat Nederland op de 8e plaats van de 25 landen in de lijst van meeste zetels.
http://www.parlement.com/9291000/modules/gn7paz48

Daarbij gaat het eigenlijk niet eens of Nederland veel of weinig te vertellen heeft in Europa, maar of de politieke stroming waar jij je in kan herkennen populair is in Europa. Dat is eigenlijk waar het om gaat.
Net als in de landelijke Tweede Kamer verkiezingen. Dan heb je liever dat je stroming het in het hele land goed doet, dan alleen in je woonplaats. Die hele Europese Unie is een grote schaalvergroting. Daar is niets mis mee, daar we met zijn allen op de wereld leven en je en het niet verstandig is om je, letterlijk en figuurlijk, af te scheiden van anderen. Dat hebben “ze” tussen 1950 en 1990 geprobeerd en het brengt alleen maar spanningen met zich mee (koude oorlog).

Dus jij stemt voor?

ja.

Dat is je recht. :bigsmile:

Ik stem ook tegen :smiley:

Dikke NEE van deze kant.

Ik heb een beetje me buik vol van het hele 1 europa gedoe zo zijn we al op gescheept met een munt eenheid die onze economie bekant heeft verdubbelt en das ook zonder enige referendum onze strot in geduwt. Ik neem me petje af voor die engelsen die hebben teministe ballen door hun eigen pond te houden.

Daarnaast komt er nog zoiets kijken met de europese unie zoals het land met de meeste inwoners hebben meer in te brengen dus hallo turkije en duitsland. Dan hebben we nog het vrij ondernemers schap dat bv een pool hier kan werken voor het loon wat ie verdient in zijn land. Dat word dus in de praktijk hier werken voor minder geld dan dat de nederlandse bedrijven rekenen dus das niet goed voor onze economie.

En dan nog iets het hele bedreigende toonje wat de politici ons mee proberen te intimideren, zoals de VVD met hun hollocaust spotje gisteren. Met andere woorden stem nou maar ja want anders… das bijna dictator gedrag. Ik ben toch echt heel benieuwd wat ze gaan doen als nederland massaal nee gaat stemmen.

En daarom ga ik nee stemmen :smiley:

Aan het accent is het niet te horen :smiley:

Die bangmakerij is idd irritant. D’r wordt nu trouwens een flink potje paniekvoetbal gespeeld.

Het was ook harstikke fout dat er een referendum komt… Wij hebben daar helemaal geen verstand van. Nou, en dan komen ze met een enorm gekleurd informatiefoldertje waarin in zeer onduidelijke bewoordingen alle voors staan aangegeven. 't Wordt er alleen maar beter op :iagree:

Ik geloof er geen ene zak van…

Allez les Bleu !!!

Zijn er huiseigenaren onder de freakerz ?

Blijkt Nederland toch straks het enigste land met hypotheek aftrek te zijn in het geweldige Europa. Kijken hoelang die nog blijft bestaan.

Nog wat dingen.

Geen veto meer.
Landen met meer inwoners hebben meer te zeggen. (Polen Spanje straks Turkije, en die beslissen over ons…never nooit niet)
und zo weiter…