Hotmail virus?

Hoi,
de laatste tijd krijg ik regelmatig mails met topic zoals “VIRUS in your mail to…” en dan een emailadres dat ik niet ken. Die dingen wis ik altijd en ik dacht dat het spam was, maar een maat van me heeft blijkbaar al twee keer een virus van m’n hotmail ontvangen zonder dat ik hem (bewust) mailde. Norton Antivirus met de laatste update vindt niks op m’n schijf, dus ik begrijp niet waar het virus dan kan zitten.
Een tijd geleden kreeg ik wel verdachte mails met attachments aan van onbekende adressen, maar die open ik normaal nooit. Het zou wel kunnen dat ik per ongeluk eentje ervan geopend heb; ik zou anders niet weten vanwaar het virus komt.

Kan er in m’n hotmail een virus zitten zonder dat het op m’n pc staat, zodat Norton hem niet kan vinden? (ik gebruik hotmail altijd via web; nooit met outlook ofzo).
Zo ja, hoe krijg ik het dan weg?

vervelend…

ik heb het nog niet gelukkig.

staat die maat toevallig in je adressenboek?

dan moet je 0000aa@hotmail.com toevoegen. Als je dan een “undeliverable mail” krijgt, weet je dat het zich via je adresenboek verspreidt…

Sommige virussen plukken uit je temp internet files of je addressenboek willekeurige e-mail adressen die als afzender gebruikt worden.

Diegene die zegt van jou virussen te ontvangen moet in de mails eens goed kijken naar van welk IP adres deze afkomen, 99 tegen 1 dat dit niet het jouwe is.

Zoek ook effe naar mijn thread in Living room ‘Please scan for virusses’, daar staan handige tips in.

Ik heb intussen m’n hotmailadresboek gewist, zodat het eventuele virus dat alvast niet kan gebruiken.

Bedankt voor de tip, Tax, ik heb je topic gevonden en zal hem morgen eens grondig nakijken of ik iets herkenbaar tegenkom. :slight_smile:
Het zal nogal moeilijk zijn om mijn IP met de email te controleren, aangezien het mijne constant verandert en weinig nuttige info geeft. Maar het lijkt me ook sterk dat de mail van mijn IP zou komen; dan zou Norton toch iets moeten vinden.
En het lijkt me al helemaal onwaarschijnlijk dat het virus “in” m’n hotmail zit; ergens op een server van Microsoft ofzo

Nu goed, ik zal zien wat er gebeurt nu m’n adresboek leeg is.

ik denk juist niet dat het op een microsoft server zit, anders hadden er wel meer last van gehad. Of ga jij mij wijsmaken dat jij een prive server hebt gekregen van ome Bill?:bigsmile:

Ik word gek van die virussen van 318kb ken de mensen niet di eze sturen maarjamaar.Die worden in ongewenste post gezet soms wel 4 tegelijk en dan is zo je account vol.
(is maar 1,5 mb ofzo)

Het blijft ook verbazingwekkend om iedere keer weer te zien hoeveel mensen nog Norton gebruiken… Dat is dus echt zo lek als een mandje. :frowning:
Neem nou gewoon AVP. :cool:

heb ik ook last van

bij mij zijn het dus van die spaanse krengen
die worden allemaal onbewust verstuurd door hotmail gebruikers waarvan ik sommige dus ook ken

andere hebben voor me format dus ook verteld dat ze ook van die kut dingen van mij kregen.

vaag