Hotmail vernieuwd

vbimport

Zie onderstaand bericht (door www.webwereld.nl):
[i][b]

[/b]
Vernieuwde Hotmail verschijnt met vertraging
Donderdag, 19 juli 2001 - Twee dagen later dan gepland heeft Microsoft haar populaire maildienst Hotmail in een nieuw jasje gestoken. Er is nu ook een Nederlandse versie.

Door de WebWereld-redactie

Oorspronkelijk zou de nieuwe Hotmail dinsdag worden gelanceerd, maar door technische problemen gebeurde dat uiteindelijk pas donderdag. Het is voor het eerst sinds drie jaar dat ’s werelds meest gebruikte webbased e-maildienst een upgrade krijgt. Hotmail heeft momenteel wereldwijd 110 miljoen gebruikers.

Het eerste wat opvalt, is de veranderde gebruikers interface, die doet denken aan MSN Explorer. Verder zijn er verbeterde filters tegen spam toegevoegd en een mail-template vergelijkbaar met Microsoft Outlook. Ook zijn er nu Zweedse en Nederlandse versies van de dienst gelanceerd.

Het belangrijkste is echter de toevoeging van verschillende webdiensten volgens het Hailstorm-initiatief. Via .Net en Hailstorm wil Microsoft steeds meer internetgebaseerde diensten aanbieden. Niet alleen met Hotmail, maar vooral ook binnen het nieuwe besturingssysteem Windows XP.

Gebruikers van Hotmail kunnen nu onder meer via de dienst hun instant messenger-contacten of zogeheten buddy lists benaderen. Behalve links naar MSN Messenger worden er ook links naar MSN Calendar toegevoegd. Gebruikers konden al langer inloggen via Passport.

Hotmail is nu nog geheel gratis. Analist Chris Le Tocq van Guernsey Research verwacht echter dat dat in de nabije toekomst kan veranderen als Microsoft meer diensten gaat toevoegen. Een van de mogelijkheden is volgens hem het betalen voor het verkrijgen van extra schijfruimte. Nu hebben leden nog maximaal 2 MB tot hun beschikking.
[b]
[/i]

Wat vinden jullie van de vernieuwde hotmail? Ik ben er al aan gewend, maar toch; het is heel wat anders weer. Of hebben we hier geen hotmail users?
Als je geen zin hebt om alles te lezen: korte samenvatting: Hotmail is gerestyled :stuck_out_tongue:

Ik moest wel even wennen, maar het is wel overzichtelijker vind ik

wel, ik ben er ook net achter gekomen dat hotmail helemaal gerestyled is. Niet mis, 't is eens iets anders. Zo kun je 't ook niet zo gauw beu worden, zeker. Is wel beter.

ja ik schrok me net rot…vreselijke look, ik mis de vinkjes voor m`n nieuwe berichten dus dat is een stuk onoverzichtelijker.
en verder vind ik het veel te veel op windows Xp lijken…

Het is idd even wennen maar ziet er wel cool uit =)

Even wennen… maar vind hem wel trager geworden !!!
Heb ik maar de indruk of was hotmail de laatste 2 dagen enorm traag? ?:frowning:

Alhoewel Hotmail zelf een stukje sneller loopt bij me sinds de facelift moet ik zeggen dat ik over het uiterlijk niet te spreken ben. In 1 oogopzicht ziet het er wel mooi uit, maar erg functioneel vind ik het niet. En dat het verrekte veel op het candy OS Windows XP lijkt… dat vind ik helemaal betreurenswaardig…

Maarja op computergebied ben ik soms wat erg conservatief… helaas geeft MS je niet de optie de oude look te kiezen… dus zullen we het hier mee moeten doen…

Als we nu eens allemaal naar MS zouden mailen :wink:
Denk wel dat ze rap van gedachte zullen veranderen !! :mad:

Het is nog steeds 3x niks…

Voor mij was het ook ff schrikken maar vind het er wel grappig uit zien eigelijk maar goed haal mijn e-mail van hotmail toch binnen via outlook dus zovaak zal ik het niet zien :slight_smile:

Originally posted by TDI
Het is nog steeds 3x niks…

maak jij een beter design dan? :stuck_out_tongue:

ik vind het wel een vooruitgang…mocht ook welles keer veranderd worden…was echt al fuckin oud die andere look&feel!
Sja je kan heeeeeeel duidelijk zien dat XP der lekker in verwerkt is, maar graphisch wel moooier…

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

ik vind het wel een vooruitgang…mocht ook welles keer veranderd worden…was echt al fuckin oud die andere look&feel!
Sja je kan heeeeeeel duidelijk zien dat XP der lekker in verwerkt is, maar graphisch wel moooier… [/B]

Waar slaat deze reactie op???

ik zeg alleen dat ik hotmail nog niets vind. Ik vind lada ook geen goede auto maar wil niet zeggen dat ik een betere kan maken…

ik vind outlook beter…

Originally posted by TDI
[B]

Waar slaat deze reactie op???

ik zeg alleen dat ik hotmail nog niets vind. Ik vind lada ook geen goede auto maar wil niet zeggen dat ik een betere kan maken…

ik vind outlook beter… [/B]

Had gehoopt dat je zou zeggen dat jij het idd beter kon, maar geef dan een voorbeeld van wat je een betere webmail-client vind! Outlook is een programma :wink: :stuck_out_tongue:

Ik bekijk mijn mails normaal gezien vie outlook maar nu ik niet altijd thuis ben en ik ze ff ergens anders controleer via hotmail zelf was het wel ff schrikken. Vind het wel zeer erg goed dat het nu ook in het Nederlands te bekijken is. Tja ik zal het ook wel niet veel zien maar het is toch een goede verbetering.

Het ziet er wel mooi uit

Ik vind het er ook wel kewl uit zien. Het is wel XP achig maar ja dat vind ik nu net wel kewl er uit zien dus…

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

[/B]

als iemand iets niet mooi vind hoeft dat toch niet meteen te betekenen dat je zelf iets mooiers kan maken ?

Dat zou mooi zijn , dan kun je bijna nergens meer een mening over hebben

" Nee , die Mona Lisa vind ik niet zo mooi"

" Kan jij dat beter dan ?"

" Euh , ik kan een Polaroid maken van Pamela Anderson …"

En dan hebben heel wat mensen bij Studio Sport geen baan meer :slight_smile:

Ik vind XP en Hotmail meer iets voor mensen die geen kennis (willen) hebben van de wereld van internet. Nu niet meteen gaan schelden dat ik ook niet beter weet , want dat weet ik al.
Overigens heb ik een hotmail account , maar dat is omdat die MSN messenger dat wil ; Er worden wat automatische mailinglists in gepost om het zaakje actief te houden. Voor persoonlijke email gebruik ik hem niet , daar heb ik al te veel echte pop email adressen voor :slight_smile:

met MSN kun je ook andere e-mails gebruiken :slight_smile:
dus geen @hotmail.com