Homevideo omzetten op computer

vbimport

He,

Ik heb een videocamera met twee tulpstekker uitgangen ( beeld en audio ) en wil nu filmpjes als avi bestand opslaan op de computer. Grafische kaart asus 7700 deluxe. Ik heb al wat zitten te klooien met bijgeleverde software maar dat is niet wat ik zoek.
Kan iemand een programma aanraden waarbij ik beeld via de asus kaart en geluid via de line in van de geluidskaart kan opnemen en bewerken?

Thnx Grtz

Ik weet niet zeker of Adobe Premiere jouw kaart ondersteunt als opname-kaart, maar om video te bewerken is het erg aangeraden.

He,

Volgens mij heb ik die wel ergens liggen, zal ik eens uitproberen.

Thnx Grtz

Voor het opnemen van analoge video (met tulpstekkertjes zoals je zegt), gebruik je eigenlijk best de software die bij de kaart zit wanneer je kaart niet zou ondersteund worden door Adobe.

Het komt er dan gewoon op neer dat de beeldjes (25/sec) snel genoeg doorgegeven worden naar de harde schijf en dat die ze snel genoeg kan opslagen. (±3,6Mb/sec).
Dat je weinig extra functionaliteit uit die progjes haalt is niet erg; bewerken doe je toch beter met Adobe.

Probeer dus eens het opnemen (“capturen”) met de originele software klaar te krijgen. Dan vermijd je een verlies van frames. Daarna het videofragment importeren in Adobe Premiere en je kan aan de slag.

He,

De software die bij de kaart meegeleverd is kan ik niet zo instellen dat ie het geluid van de geluidskaart line in ook opneemt. Ik krijg het beeld wel in goede kwaliteit omgezet maar dan zonder geluid. Ik zal vanavond adobe eens installeren.

Grtz

Hmja, da’s zwaar kut. Zit er helemaal geen optie aan voor geluid of werkt ze gewoon niet? Want in het laatste geval is het vermoed ik een probleem van windows; moet je eens bij configuratiescherm gaan kijken bij multimedia en dan opname-apparaten geloof ik.

Het geluid apart opnemen is uiteraard problemen zoeken, want dat synchroniseren is echt ellendig :slight_smile:

He,

Nou ik ben eruit, silly me, ik had de audio recording options van mijn geluidskaart niet ingesteld, alles stond uitgeschakeld en dan krijg je ook geen geluid op je filmpje. Ik kan nu in ieder geval verder en ik zal zeker adobe gaan proberen.

Thnx Grtz:bigsmile:

Mja die fout maakte ik in het begin ook :slight_smile:

Veel succes er mee!

video-in van die 7700 is zwaar @#$@ helemaal als er snelle beeldwisselingen zijn. Virtual Dub kun je gebruiken (das behoorlijk simpel capture progie) anders Ulead VideoStudio 6 met allerlei effecten.

He,

video-in van die 7700 is zwaar @#$@ helemaal als er snelle beeldwisselingen zijn.

Dat valt wel mee, als de Hd het maar aankan. Qua beeldkwaliteit zit het wel goed.

Grtz

mwa hdd is het probleem niet hoor, maja kwestie van smaak zullen we dan maar zeggen :slight_smile:

He

Originally posted by Wannes
Ik weet niet zeker of Adobe Premiere jouw kaart ondersteunt als opname-kaart, maar om video te bewerken is het erg aangeraden.

Dit is idd een aardig proggie, ik kan hier meer mee doen dan ik eerste instantie van plan was!

Thnxagain Grtz:bigsmile:

Ook Pinnacle Studio 7 schijnt wel ok te zijn. Adobe Premiere is 1 v/d beste progs voor een consument.