Homepage

vbimport

Welk programma gebruiken jullie om je homepage te maken???

Dreamweaver 4

ik gebruik Front page 2000 en Flash

frontpage 2000 is gemakkelijk voor de beginneling, flash enzo is meer voor de ervaren gebruikers, en homesite waar cdfreaks meegemaakt, nog net dat ietsje meer :wink:

ik gebruikt notepad.exe :slight_smile:

Ik ben zelf begonnen met Frontpage2000, maar vond al gauw dat ik meer wou. Toen ben ik met Flash 4 gaan experimenteren en momenteel werk ik dus met Dreamweaver 4 en Flash 5 …

greetz

Ik gebruik(te) zelf coffeecup html editor, daar zitten gewoon heel veel effecten in en is heel erg compleet en gebruiksvriendelijk…

Ik gebruik nu nog FP2K maar wil snel overstappen op DW4!! Ben ook aardig aan het xperimenteren met Flash5 @ da moment!

Als je het goed wilt leren nooooooit met een visuele editor gaan werken. Je weet namelijk dan niet wat je aan het doen bent.

Als je totaal niet grafisch bent aangelegd

een boek kopen dat html uitlegt. Dan ff javascript gaan leren, dan perl, dan asp, dan coldfusion

als je wel grafisch bent aangelegd

een boek kopen dat html uitlegt, dan photoshop leren, dan flash leren.

Of zoiets…

ps het beste programma is ultraedit!!!

Nadruk op dat woordje “ff” van Piet Hein! :wink:

Ik gebruik Frontpage 2000 en ben met flash en dreamweaver aan het oefenen

Ik maakte ze eerder met Notepad en met UltraEdit en Gomer… dit zijn echter allemaal platte text apps…

Als je wat meer met tabellen enzow gaat werken is een proggie zoals Dreamweaver 4 wel heel erg mooi. Nadeel is wel dat als je geen HTML kennis bezit je het zo nooit zult leren en als je de kennis wel hebt kun je met dreamweaver extra mooie dingen maken :slight_smile:

Deze topic heb ik ook al vaker gezien in het verleden…(Search doet wonderen)

Frontpage is voor snel een pagina in elkaar te flansen zonder al te veel kennis van zaken.
Dreamweaver, CoffeeCup HTML, HoTMetaL Pro zijn in mijn ogen betere WYSIWYG editors omdat deze minder ‘zelf denken’. Dreamweaver is daarbij een perfecte tool als je met Flash en dergelijke wilt gaan werken.

De echte hardcore HTML figuren die gebruiken Notepad of UltraEdit (die wat meer features heeft als tagcoding en regelnummers etc).

Ik gebruikte altijd Dreamweaver om met name met tabellen te rommelen (frames is in principe niet nodig als je goed met tabellen en layers om kunt gaan), de HTML modus stond regelmatiig aan om te finetunen in de sourcecode. Het is handig als je weet wat de verschillende tags in de source betekenen, met name als je snel online moet editen via een telnet shell, dan heb je weinig anders dan een Pico of vi als editor…