@Home snelheidsverhoging

vbimport

Ik las onlangs dat @Home rond de zomer de snelheden van de kabelinternetverbindingen wil gaan verhogen. Weet iemand hier wellicht meer over? Ik heb nog weinig concrete informatie kunnen vinden, maar gezien de opkomst van o.a. ADSL2 etc kan ik het me goed voorstellen.

Wat ik gehoord heb zou het breedbandabo overgaan naar 8mbit down en 1mbit up (en wellicht hoger indien het netwerk dat aankan). De vraag is echter: is hier ook maar iets waar van? Wie weet meer?

ik hoop dat het waar is. ik heb ook At Home. Wel jammer dat jij nu de eerste bent van wie ik het hoor. Maar ik zal de mail in de gaten houden :slight_smile:

8mbit is haast zo snel als dat oude coax netwerk, toch?
Dus iets van 1 mb per seconde :slight_smile:

Net las ik op www.fok.nl dat er idd een snelheidsverhoging in aantocht is.

@home is bezig met een aantal tests met gebruikers van het 4000kbit abbo dat nu met een upload draait van 1024kbit. mogen dus wel aan nemen dat deze omhoog gaat. alleen nu wel te hopen dat het niet zo gaat als vorig jaar waar je tot november moest wachten soms tot dat je werklijk de snelheid had die je beloofd was

Klik

Plak

om te kijken of je toevallig een snelheidsverhoging hebt :slight_smile:

Ik heb nou bij @home een snelheidsverlaging. Speedtest komt niet verder dan 100 kb download. Upload blijft ie op hangen.
Ook gaan websites heel traag.
Modem resetten helpt allemaal niets. Hopelijk is het de stilte voor de storm :slight_smile:

las dat de opleveringen voor bestaande abbonee’s klaar zouden zijn rond 1 juli

Hier ook te lezen…

Snelheidsverhoging @Home op komst

24-05-2004; Gebruikersvereniging Troubles@Home heeft van kabelprovider @Home te horen gekregen dat er een snelheidsverhoging op komst is voor in ieder geval de twee duurste abonnementen. Per 1 juli wordt de maximum snelheid van @Home Breedband verhoogd van 2560 naar 4000 kbps downstream, terwijl de upstream verdubbeld wordt naar 512 kbps.

Een maand later zal ook @Home Basis een upgrade krijgen: dit abonnement gaat van 312 / 64 naar 768 / 128 kbps. De provider garandeert niet dat het effect van de verhoging direct voor iedereen te merken zal zijn; het zal ongeveer een maand nodig hebben om de capaciteit van het netwerk te vergroten.

Er zijn ook plannen om het Budget-abonnement sneller te maken, maar hoeveel is afhankelijk van de netwerkbelasting die door extra snelheid van de twee andere abonnementen wordt veroorzaakt. Abonnees zullen morgen bericht krijgen van de aanpassingen. Er is geen prijsverhoging aan verbonden, maar op sommige plaatsen moeten er wel COM21-modems vervangen worden door DOCSIS-modems.

En deze kreeg ik in maart in me mailbox

Snelheidsverhoging @Home Budget

Geachte @Home Budget abonnee,

@Home verhoogt de snelheid van uw @Home Budget abonnement. De download snelheid zal van 256 kbit/s naar 500 kbit/s gaan en de upload snelheid van 64 kbit/s naar 125 kbit/s. Deze verhoging wordt stapsgewijs doorgevoerd. De nieuwe snelheid zal uiterlijk 1 juli voor alle @Home Budget abonnees doorgevoerd zijn.

Deze snelheidsverhoging betekent onder andere dat het downloaden van internetpagina’s aanzienlijk sneller gaat, u kunt genieten van hogere kwaliteit streaming audio en het sneller versturen van bestanden per
e-mail.

Zowel de down- als uploadsnelheid is afhankelijk van verschillende
factoren en hierdoor niet altijd maximaal beschikbaar.

Meer informatie vindt u op http://help.home.nl/snelheid. De verhoging van de snelheid heeft geen consequenties voor het abonnementsbedrag van het @Home Budget abonnement.

Met vriendelijke groet,
@Home
Afdeling Klantenservice

Its_me_117. het eerste artiekel stampt uit 24-05-2004 dat was de eerste grootte verhoging momenteel gaat het naar 6000kbit down en 768kbit up als ik het goed heb. snap trouwens nog steeds niet waarom men niet naar 8mbit gaat met een up van 2mbit aangezien aantal andere kabel explotanten het wel kunnen aanbieden voor haast het zelfde bedrag. daarbij komt de conncurentie van ADSL ook om de hoek kijken zag ik vandaag in de spits aanbieding voor 25 euro p/m een 5 mbit lijn met 1 mbit up voor jaar word misschien toch eens tijd om van @home af te stappen

@Edje_007. Thread komt ook ongeveer uit die tijd en eerste artikel gaat idd over een eerdere verhoging.

Meen ook begrepen te hebben dat @Home bezig is om zijn hele netwerk full duplex te maken. Als ik me niet vergis is dit nu nog niet het geval. Voor alsnog vind ik @home niet tegenvallen (op wat storingen na). Bij adsl verbindingen heb je vaak nog extra kosten door die datalimieten. Wordt overigens steeds minder (fair use policy)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jun 19 2005 om 22:58:07 UTC+0200)

Download : 533.5 KByte/sec
Upload : 52.8 KByte/sec
Connection : 443.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Whoei :slight_smile:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jun 19 2005 om 22:58:07 UTC+0200)

Download : 533.5 KByte/sec
Upload : 52.8 KByte/sec
Connection : 443.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms

Whoei

Na mijn mening zijn dit nog de oude snelheden ze moeten over de 600 nu gaan hier in enschede tot op heden nog niet doorgevoerd

ik merk er ook niets van… wordt toch wel tijd dat we voor die 50 euri wat meer snelheid krijgen… vind dat ze eigenlijk de upload wel eens richting 1mbit mogen schuiven en de download naar 8mbit oid zou ook niet slecht zijn…

Ze hebben het hier verwerkt. download nu met 599kb/s en upload is nu 80kb/s