Home cinema, breedbeeldje, videootje erbij

Oke, ik wil binnenkort een compleet nieuwe set kopen, bestaande uit breedbeeld TV, home cinema set en video recorder.

Ik zat zelf te denken aan het volgende: Home Cinema Set: JVC QP-F90AL, Breedbeeld TV: Sony KV-32FQ70 & Videorecorder: Sony SLV-SE830.

Heeft er iemand hier nog andere goede alternatieve? Zo ja, dan graag met voor/nadelen van de alternatieven.

Weet iemand waar de SONY SLV-SE830 te koop is?

In welke prijsklasse mogen de apparaten zo ongeveer vallen?

Persoonlijk zou ik niet voor een HCS van JVC gaan, maar liever van een merk als Harman Kardon, Pioneer, Yamaha, Onkyo etc etc. Je bent dan wellicht wat duurder uit, maar het verschil is er ook naar.

Dit zijn de prijzen zoals ik ze gevonden heb:
JVC QP-F90AL 1899
Sony KV-32FQ70 1150
Sony SLV-SE830 190

Nog een vraag: HCS heeft 4 scart-aansluitingen, BB TV 3 en videospeler 2.

Wat is nou de beste keuze om die dingen op elkaar aan te sluiten?

Dee-ehn, kun je wat types geven, want dan kan ik kijken of ze qua specs ook overeenkomen.

De beste manier om alles aan te sluiten? Ik zou alles (indien mogelijk) via je versterker laten gaan. Het grote voordeel is dat je dan in 1x je beeld en geluidsbron kiest en je niet verder naar instellingen om hoeft te kijken. Dit is vooral handig indien er ook een vrouw in het huishouden aanwezig is die niet 100% snapt hoe al die meuk werkt ;).

Typen? Zou ik zo 1-2-3 niet weten. Ik weet niet wat voor features je wilt, maar eigenlijk zou ik je willen adviseren eens een winkel binnen te lopen (bijv de Media markt) en daar eens rustig alles wat interessant lijkt te zijn te beluisteren. Het is altijd wel leuk als een apparaat bepaalde mogelijkheden heeft, maar het geluid moet je natuurlijk aanstaan (net zoals het beeld van de TV overigens!). In klanktoon etc zit een gigantisch verschil en ik zou je haast willen verplichten om te gaan luisteren eer je iets koopt. Neem wat cds en dvds mee (liefst gevarieerd met elk van een zo hoog mogelijke kwaliteit) en kijk wat je het beste bevalt. Afhankelijk van je smaak kun je dan kiezen.

Zelf heb ik het nogal op Harman Kardon staan, omdat hun versterkers een zeer helder geluid produceren. Wil je echter voor een wat warmer geluid gaan dan ben je bijv met Marantz weer beter af. Denon geeft weer een wat agressiever geluid etc etc…

Zoals ik al zei, voor de TV geldt een beetje hetzelfde. Alhoewel in mijn ogen daar de verschillen wat kleiner zijn, is ook bij deze apparaatuur het zeker de moeite waard eventjes polshoogte te nemen.

Ik weet niet waar je woont, maar indien het een beetje in een stedelijk gebied is dan moet er altijd wel een winkel in de buurt zijn waar je een goed oordeel over de kwaliteiten van een apparaat kunt vellen.

Hahahahahaha, maar dat heb ik dus wel nodig!! :a Vrouwen…

Tja, ik heb eigenlijk geen tijd (en ook geen zin!) om een hele zaterdagmiddag kwijt te zijn aan in zo’n winkel staan. Daarom heb ik op internet gekeken naar specs en reviews.

Features, tja?
HCS: DVD-recorder, minimale vermogen speakers >80 W (elk, dus ook de satellietjes), Dolby digital, DTS, audio in/uit, video in/uit, …
BB TV: 82 cm, 100Hz, volledig vlakke beeldbuis, scherm in scherm, …
Videorecorder: minimaal 6 koppen, showview, hifi stereo, …

Tja… papier is geduldig ;). Ik weet niet hoe pietluttig je bent (lees: hoe fijngevoelig je oren en ogen zijn), maar ik zou me er toch wel de tijd voor uittrekken. Die duizendjes die je daar uitgeeft verdien je vast niet in 3 uurtjes terug (tenzij je de een of andere lucratieve handel berdrijft ;)) dus ik zou het zeker de moeite waard vinden.

Vrij standaard lijkt me zo (muv van PiP wellicht).

Tja, ik heb eigenlijk geen tijd (en ook geen zin!) om een hele zaterdagmiddag kwijt te zijn aan in zo’n winkel staan. Daarom heb ik op internet gekeken naar specs en reviews.

Misschien zeg iets heel raars maar als ik zie wat jij kunt en wilt gaan besteden aan wat multimedia aperatuur dan heb ik graag een hele zaterdag en wel twee ook nog over om eens naar het verschil te luisteren en te kijken. Okay specs en reviews helpen je een heel eind op weg maar er gaat toch niets boven de live ervaring van het geheel. En ik heb ook zoiets van : je kunt beter 10 winkels bezocht hebben en dan de juiste aparaten kopen dan gewoon ff lukraak wat kiezen en dan met de gebakken peren zitten .

think before U act

mzzl Dunedaïn

Ik geef het niet graag toe, maar jullie (Dunedain en Dee-ehn) hebben waarschijnlijk wel gelijk! :a

Nou dat wordt dan maar wat zaterdagen opofferen.

Nou een HCS met DVD recorder en boxen van >80Watt elk vind je niet zo snel!! Of kijk ik verkeerd?? Het mooie aan die JVC HCS is dat ie 5 satellietjes heeft.

Iemand nog een leuk apparaat ingedachte?

Nja laat ik het zo zeggen… de features op zich zijn vrij standaard, alhoewel ze wellicht in sets wat minder voorkomen.

Anders kun je nog altijd naar losse componenten uitwijken, niet?

Hoe bedoellie losse componenten??
Dat wordt toch alleen maar duurder?

Nja dat hoeft niet hoor. Ook die heb je in alle maten soorten prijzen geuren en kleuren. Losse componenten genieten bij mij de voorkeur: je kunt ze los vervangen, elk uitzoeken op de features/prijs/kwaliteit die je wilt etc etc.