Hoeveel minuten kan ik branden?

vbimport

de meeste mensen zeggen dat je via nero kan overburnen
ja en nee !

overburnen op een 80min cd ( ja maar de cd is dan niet afgesloten)
en als je cd info opvraagt bij nero
cd info =74.44.35 ( dan kan je er geen 75 minuten opkrijgen

dus eigenlijk moet ik een progie hebben dat ik op elke cd ( die 74.44.35) 77minuten opkrijgen
zonder ook maar 1 tikje of storing
dat moet toch kunnen

p.s. ja ik weet dat ik altijd teveel vraag
maar ja als je niks vraagt weet je ook niks

ik heb binnenkort een plextor writer
nu is mijn vraag 1. hoeveel minuten kan je op een 74min cd overburnen ( wel perfect werkend en zonder tik of ruis erin)
2.hoeveel minuten overburnen op een 80minuten cd ( ook weer perfect kwaliteit en niet een tik ofzoiets op de laatste track)

Hoi Carlo…

Veel, erg veel vragen heb je…
Als je eens goed leest op deze geweldige site, dan kun je verschrikkelijk veel te weten komen
74 Min. = 650 Mb…daar heb je hem al 74 Minuten…
80 Min. = 700 MB…Nou deze zul je ook wel begrijpen.

Succezz…ennu smaakvolle Writer keuze mits SCSI…

Have Fun. (lees ze)…

Hij vroeg overburnen.
Op een 74 minuten cd moet je, mits je brander overburnen ondersteund (maar je hebt nu een Plextor als ik het goed bijgehouden heb hier) en dan kun je (is wel per merk cd verschillend) tussen de 75 en 77 minuten kwijt op een 74 min CDR

Op 80 minuten cd heb ik zelf nog nooit overburning gedaan, dus dat kan ik je niet exact vertellen.

Da_Taxman

Ik gebruik een Plextor SCSI versie 12x4x32 en deze ondersteunt ook overbranden.Mijn ervaring vertelt me dat een 74 min. cd tot zo´n 76 min.of zelfs iets meer overgebrand kan worden.Een 80 min cd tot max. 82 min.Ik heb wel gehad dat als ik overbrand,de cd niet goed afgesloten kan worden en dit ook erg veel tijd in beslg neemt.Als NERO er eindelijk een punt achter weet te zetten,dan zegt het dat het brandproces is mislukt maar als ik m´n pc uitzet en opnieuw opstart om de cd uit de lade te kunnen halen dan doet deze het toch goed in een gewone cd-speler dus…
Probeer maar gewoon wat uit,je bespaart nog altij zo´n fl 35,- op een gewone nieuwe cd die je in de winkel koopt dus…
Suc6

Ik heb met mijn plexwriter 8432A, verschillende philips 74min cds overburned naar iets meer dan 76 minuten, zonder ruis of tikken, geen enkel probleem dus.

Waar maken jullie je toch druk om? De 80 minuten cd’s kosten tegenwoordig niet veel meer dan een 74 min cd.
Overburnen lukt met een Plextor wel, maar het KAN (op termijn) kwaliteits problemen opleveren. Neem geen risico en geef een kwartje meer uit.

ja uitsparen daar gaat het niet om
maar op een 80minuten cd 82minuten opkrijgen is gewoon kei cool man
door de gewone leek niet te kopieren
ofwel moet hij een track weghalen

en op een 74minuten cd overburnen
is ook cool
zo kan je die 80min cd ook voor andere doeleinden gebruiken

maar eh werkt dit ook met date
kan ik vb: twilight op een 650mb cd overburnen ?

dat ligt ook nu weer aan de minuten die hij aangeeft.Ga tot zo´n 76:15 en alles doet het perfect,ga je verder en je loopt de kans dat het laatste gebrande niet goed werkt.