Hoe ziet win98 dat scandisk moet draaien

Ik heb hier een pc met Win98 als OS en die start sinds kort altijd op met scandisk incl oppervlakte controle.
Ik weet hoe ik dit uit moet zetten en dan gaat alles goed want hij vind nooit fouten, maar ik zou graag willen weten welke files of parameters er voor zorgen dat win98 scandisk start bij het opstarten.
Aflsuiten gaat ook zonder problemen maar het lijkt me dat er wat temp files blijven staan waardoor hij denkt dat het systeem niet goed is afgesloten.

Iemand???

Er zal wel ergens een vlaggetje open blijven staan, waardoor Windows denkt dat de vorige keer niet goed is afgesloten. Waar dit staat weet ik niet, maar ik weet wel hoe je dit kunt uitschakelen: met een tweakproggie. Neem hiervoor TweakUI (van MS zelf), of Winboost, Winhacker etc etc…

Ja oke dat uit zetten kan ook standaard gewoon bij > msconfig - geavanceerd.
Maar als ik ergens een hekel aan heb is iets kwaats oplossen met iets wat net iets minder erg is. Hij moet er gewoon mee nokke want er is niets aan de hand met de HD.
Dat vlaggetje moet gewoon gereset worden …maar waar doe ik dat???

Het probleem schijnt weg te zijn. Hoe…ik zou het niet weten.
De laatste keer duurde het wel lang voor de PC afsloot, en sinds dien doet hij het weer normaal. Ik had net deze link gevonden http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-GB;q273017 en heb die voor de zekerheid nog maar gebruikt.

Blijven klote dingen die computers. :a