Hoe zat ook weer met Master Boot Record

vbimport

Als fdisk /mbr doe ben ik dan zeker alles kwijt van een HD?

Ik heb hier een systeem staan met een 5,1 Gb HD van een man die zegt dat hij het volgende heeft gedaan:

Hij had een virus dat “kom er maar in” of zoiets heten :confused:
Dat via zijn mail ook nog andere heeft getroffen.
Hij heeft toen alle bestanden die het laatst bijgewerkt zijn nog kunnen verwijderen.:frowning: zaten natuurlijk ook Windows bestanden bij.
Nu het systeem uiteindelijk bij mij staat zie ik het volgende wanneer ik met een boot flop fdisk opstart.
Status=A Type= PRI DOS geen volumenaam meer Systeem UNKNOWN Gebruik 100%

Iemand een tip?

fdisk /mbr plaatst alleen een standaard master boot record over de bestaande heen, handig als je een bootsector virus of (ongewenste) bootmanager (IBM Bootmanager, PQBoot, etc) hebt. Verwijdert absoluut geen enkele file van je HD !!!

suc6

:stuck_out_tongue: Eric

Originally posted by C@rlo
[B] Nu het systeem uiteindelijk bij mij staat zie ik het volgende wanneer ik met een boot flop fdisk opstart.
Status=A Type= PRI DOS geen volumenaam meer Systeem UNKNOWN Gebruik 100%

Iemand een tip?
[/B]

Dat “Unknown” betekent dat het nog niet geformateerd is! Anders zou er wel staan: Systeem FAT32, ofzo.
Dat er geen volumenaam staat lijkt mij voor zich spreken! :wink:

Het bleek een FORM virus te zijn.
Boot sector is dan niet oke.
Door format c: /q te geven wil hij hem snel gaan formateren.
Je krijgt dan een melding dat dat niet gaat en vraagt om hem dan maar gewoon te formateren. Daarop geef je als antwoord nee.
Opdat moment is de HD voor 1 keer weer te benaderen. Data die je moet hebben over kopieeren. En dan Hd maar weer formateren en Windows er weer opnieuw er op zetten.
Data is dus veilig, maar wel weer opnieuw Windows installeren.
Och ja iets is beter dan niets.