Hoe werden de makers van het Goner virus gevonden?

The Register heeft een artikel waarin uitgelegd wordt hoe de mensen die achter het Goner virus zaten opgepakt zijn.

Ze lieten diverse sporen op IRC achter :
DALNet registreerde alle IP adressen van iedereen die een IRC kanaal opende gecombineerd met de nicknames die in het bericht zaten die het virus af en toe gaf. Dit gaf de onderzoekers belangrijke aanwijzingen.

===

Dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom dom
Als ik een virus zou schrijven zou er dus echt niet Mr Belvedere in staan , misschien Dee-Ehn of zo :slight_smile: (of toch Sorcerer misschien ? :slight_smile: )

Originally posted by Mr. Belvedere

Als ik een virus zou schrijven zou er dus echt niet Mr Belvedere in staan , misschien Dee-Ehn of zo :slight_smile: (of toch Sorcerer misschien ? :slight_smile: )

Gelukkig weet ik waar de BAN knop zit

:D:D:DJust Kidding:D:D:D (euh ik weet echt waar die knop zit maar ik denk wel dat je 'm vat :))

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Gelukkig weet ik waar de BAN knop zit

:D:D:DJust Kidding:D:D:D (euh ik weet echt waar die knop zit maar ik denk wel dat je 'm vat :)) [/B]

damn , nu blijft alleen sorcerer over :slight_smile:

En Da_Sorc weet dat iedereen die banknop kan vinden :smiley:
Maar, ik wil graag genoemd worden in dat virus van je. Lijkt me wel kicke heheh, alleen moet je me wel vantevoren ff waarschuwen :slight_smile: Dan ben ik er op voorbereid heheh.

Wel veel posts van jou trouwens Belvedere, valt op :slight_smile: Je ben nie voor nix megasuperposter :smiley:

Originally posted by jpschadde
[B]En Da_Sorc weet dat iedereen die banknop kan vinden :smiley:
Maar, ik wil graag genoemd worden in dat virus van je. Lijkt me wel kicke heheh, alleen moet je me wel vantevoren ff waarschuwen :slight_smile: Dan ben ik er op voorbereid heheh.

Wel veel posts van jou trouwens Belvedere, valt op :slight_smile: Je ben nie voor nix megasuperposter :smiley: [/B]

Mocht ik ooit een 4us schrijven , ben je de eerste die de groeten krijgt :slight_smile: ( of de auteur van wordt ).

Wat dacht je van :

gavekerstfoto.jpg.vbs als titel ? :slight_smile:

ach ja , IEMAND moet toch posten ? :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]The Register heeft een artikel waarin uitgelegd wordt hoe de mensen die achter het Goner virus zaten opgepakt zijn.

Ze lieten diverse sporen op IRC achter :
DALNet registreerde alle IP adressen van iedereen die een IRC kanaal opende gecombineerd met de nicknames die in het bericht zaten die het virus af en toe gaf. Dit gaf de onderzoekers belangrijke aanwijzingen.

===

Als ik een virus zou schrijven zou er dus echt niet Mr Belvedere in staan , misschien Dee-Ehn of zo :slight_smile: (of toch Sorcerer misschien ? :slight_smile: ) [/B]

Je speelt met je leven jij!

Onderzoekers gaan sorcerer zoeken:
/query EFNet /whois Sorcerer

Sorcerer No such nick/channel

Na maanden zoeken komen ze achter de goede nick:
/query EFNet /whois Da_Sorc

Da_Sorc is admin@bin.laden.afg * Sorcerer
Da_Sorc on +#cf #q-fxp #divx-europe #admin
Da_Sorc using efnet.crazy-byte.com Privacy is a Gift!!!
Da_Sorc has been idle 4secs, signed on Sat Dec 15 18:00:43
Da_sorc End of /WHOIS list.

Originally posted by Sorcerer
Je speelt met je leven jij!

Dat zal wel meevallen hoop ik :slight_smile:

Ik kan niet eens een virus schrijven , laat staan dat ik er zin in heb. Wat schiet ik daar nu mee op ?

Maar wel leuk email adresje heb je :slight_smile:

idd… is geen e-mail adresje maar vshell’etje!

Toch vinnik dat ik leukere vhost heb
i.have.bin.laden.chained.in.the.basement.of.club-x.nl

Maar als de FBI jou zoekt contacten ze de hosting van de vhost en krijgen ze toch jou adres.

nah… dan krijgen ze het ip van de gateway die linkt naar de vshell!

En de FBI heeft niets te doen in nederland!

Nee die werken hier alleen samen met de BSA :’(