Hoe weggescreven serienr van je writer aanpassen?

Ik leerde en zag dat Nero (en misschien wel elk programma) op je DVD de serienr van je writer schrijft, in mijn geval de nr van mijn NEC 2500.

Bestaat er een aanpassing voor NERO waardoor hij een ander nr daarnaar schrijft, of helemaal niets?
Mogelijk valt dit ook in de firmware aan te passen of zo, maar liever in NERO of een ander programma als dat mogelijk is?

Heeft voor een keer eens niets met illegaal gedoe te maken, maar ik hou gewoon niet van Big Brother en trackingsystemen allerlei, dat gaat veel te ver tegenwoordig.

Alvast bedankt voor enige hints :slight_smile:
BH :wink:

Dan ben ik toch wel benieuwd wat voor serienummer Nero op mijn dvd’s schrijft. Ik heb een Philips DVDRW416K brander , die eigenlijk een Nec1100A loopwerk heeft , dat nu geflashed is naar een Nec1300A.

Ik denk , dat dat alleen maar in de firmware te modificeren valt , want verder is alles aan de brander en het pakket hetzelfde (massaproductie).

Of heb je het over de RID ?

Nee, ik had het niet over RID, kende ik nog niet.

Ik had gewoon gehoopt dat het in de brandersoftware zou zitten, die zegt: “kijk nu naar het serienr (in de firmware?) en schrijf het op de DVD”. In dat geval zou je in principe die instructies in bv NERO moeten kunnen aanpassen/verwijderen, tenminste als het niet ingewikkelder in elkaar zit.
Maar misschien is dat gedeelte een taak die aan de firmware gegeven wordt of zo, en dan moet je het wel daarin doen misschien. Ik ken er allemaal nog niet teveel van, maar hoopte dat er een populaire patch voor bestond of zo, waardoor alle “persoonlijke” ID-dingetjes met blanks gevuld werden :slight_smile: