Hoe & wat met cue file?

Originally posted by Misha
Gelukkig ben je het zelf, die brevet van technisch onbenul afgeeft en dan met 1 grote waffel nog meer onzin uitkraamt.
Zielig hoor…

Zit je in je periode ofzo?! Weet nie waar je nou slap over lult, maar ja, laat maar zitten.

De Cue-file “verteld” de burner hoe ie het te bakken bestand moet fikken. Dus kan een ISO zijn maar ook een mp3!

ah zo, zou iemand dan de .cue file van mixmania 13 kunnen mailen?

bedankt

Xerox145@hotmail.com

Okay ik heb de afgelopen dagen wat zitten rotzooien met die cue files en CDRwin. Maar ik heb in die tijd net zoveel CDs verkloot als in de afgelopen 4 jaar. Op de een of andere manier wil CDRwin niet helemaal okay werken, dit ligt mischien wel aan mn serial, ik was de orginele weers kwijt… :wink:
Weet iemand waaraan het nog meer kan liggen / oplossing???, en oja in de cue file moest ik telkens wel “BINAIRY” veranderen in “MP3”…

En ik heb ook een en ander geprobeerd om met NERO voor elkaar te krijgen, maar als ik een cue file open om te fikken dan krijg ik een een of ander scherm waar ik een bepaalde blokgrootte oid moet opgeven, en daar raak ik het spoor dus al bijster :confused:
iemand enige uitleg over NERO+Cue ??!!

mazzl

Originally posted by MagikChris
[B]Okay hier ben ik weer… de cue file ziet er als volgt uit:

FILE “01-Mixmania-13-RNS.mp3” BINARY
TRACK 01 AUDIO
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
INDEX 00 00:53:50
INDEX 01 00:55:50
TRACK 03 AUDIO
INDEX 00 03:17:70
INDEX 01 03:19:70

enzovoort…

[/B]

Als ik dit zie dan vraag je je eerst af is die MP3 file nu een MP3 file of een bin file. Dus dit ga je eerst checken dus kun je de MP3 file openen met winamp en komt der muziek uit. Zo ja dan is het een MP3 File. Zo Nee dan is een bin file en is de Cue goed en heb ik niks gezegt.

Dus er kwam muziek uit de MP3 file dus gaan we de cue file veranderen zodat i goed wordt want als je hem op de manier inleest mis je een paar nummer waarschijnlijk of in iedergeval de tijd klopt niet en klaagt cdrwin dat de MP3 file te klein is.

dus moet je gewoon de aanduiding veranderen in de cue file maar houd wel in dat je een versie hebt die MP3 ondersteund.

zoiets zou de cue er dan uit moeten zien.

FILE "01-Mixmania-13-RNS.mp3" MP3
  TRACK 01 AUDIO
    INDEX 01 00:00:00
  TRACK 02 AUDIO
    INDEX 00 00:53:50
    INDEX 01 00:55:50
  TRACK 03 AUDIO
    INDEX 00 03:17:70
    INDEX 01 03:19:70

Onthoud ook niet iederebrandpakket is hetzelfde. Bijvoorbeeld je ziet dat hier iedere seconde nog word opgesplitst in frames nu is het zo dat bijvoorbeeld oudere cdrwin pakketten maximaal 33 frames mochten hebben en nieuwere gebruiken alweer 75 frames(ongeveer dacht ik).

Vervolgens gebeurd het ook wel eens dat iemand te enthousiast brandsoftware paketten heeft geinstalleerd en daarbij zijn orgenele drivers niet meer juist heeft. Wat ik bedoel is da er paketten zijn die veranderen net iets jouw drivers zodat hun pakket net iets beter werkt zo. Opzich is daar geen probleem mee maar dit kan er voor zorgen dat een andere pakket gaat flippen. En als je zo meerdere pakketten gebruikt kan dat nogal eens een rotzooi worden en dit geld vooral voor die grotere pakketten zoals Nero WinOnCd EasyCD creator van deze pakketten is het eigenlijk het beste om er maar 1 van te gebruiken.

Ikzelf raad altijd aan om Cue/*** altijd met cdrwin te branden zorg er alleen voor dat je geen blacklisted serial hebt. Soms is het ook nodig om je aspi te updaten maar let wel op dat je de juiste pakt want als je een aspi update doet kan het zijn dat je adaptecs easy cd creator niet meer kan gebruiken want die geeft dan errors(afhankelijk van configuratie).

Maar je zou ook eerst op de site van goldenhawk kunnen kijken en dan bij “supported Devices” want ik meende me daar nog iets te herinneren van IDE branders dat der iets mee was met zulke modellen(maar was niet intressant voor mij want ikzelf heb SCSI).

Ik heb inderdaad eventjes gekeken op de site van Goldenhawk… en zowaar kwam ik daar denk ik de oplossing voor het probleem dat ik had tegen.
De foutmelding die ik telkens kreeg was: “Write command failed… Read/Write error or bad medium detected” en in de FAQ staat wel een oplossing die ik ga proberen, want ik dacht dat ik de cache op 16 MB had gezet… en daar geven ze aan dat 2 Mb meer dan zat is.

Dus dat ga ik vannavond ff try-en… ben nu op werk dus geen tijd helaas om het uit te proberen, maar ik zal wel laten weten wat de uitkomst is.

mazzl

Gelukt…!!! Nu al een paar dagen geen coasters gehad…
Ik denk dat het probleem was dat ik de buffer instelling op 32 MB had gezet… nu staat ie op 2MB en alles gaat goed…!!!

mazzl