Hoe & wat met cue file?

vbimport

Mischien is de vraag al een keer eerder gesteld, maar ik zoek een goede uitleg over hoe en wat een cue file is en hoe je deze in combinatie met NERO kan fikken.En moet je de mp3 files omzetten naar wav???

Gewoon alles wat er eigenlijk bij komt kijken als je die cue file + muziek op CD wilt zetten.

Dus als iemand een goede website weet of het ff uitlegt ......

Mazzl

Cue kun je niet gebruiken in combinatie met Nero

cue (en de bijbehorende bin file) is van CDRWin…maar kan ook gebruikt worden in Fireburner…

Er is in dit forum wel regelmatig over gesproken. Je kunt een CUE file editen om bijvoorbeeld van 1 doorlopende mix toch verschillende nummers te laten zien op de CD-speler (of menu)

Originally posted by Da_Taxman
[B]Cue kun je niet gebruiken in combinatie met Nero

cue (en de bijbehorende bin file) is van CDRWin…maar kan ook gebruikt worden in Fireburner…

Er is in dit forum wel regelmatig over gesproken. Je kunt een CUE file editen om bijvoorbeeld van 1 doorlopende mix toch verschillende nummers te laten zien op de CD-speler (of menu) [/B]

Da_Taxman je kan wel cue gebruiken onder Nero tegenwoordig!! Je moet dan voor File en dan Burn Image kiezen. En vervolgen bestands type op All Files zetten. En kies je voor de Filetje met de extensie *.cue en branden maar.

ook wat geleerd…zo weinig brand ik dus :wink:

Zo leren we allemaal wat van elkaar. Misschien een wat meer van dan ander maar zo blijft toch gewoon leuk

In de CUE file staat altijd wat de inhoud van het bijbehorende BIN file is! Dus de “tijden” dat elke track in beslag neemt enzo!

Ik raad je aan als je een BIN moet bakken, om gewoon ISObuster te gebruiken. Die pakt nm de BIN uit zodat je daarna de losse files gewoon kan fikken! :slight_smile:
Moet je natuurlijk zelluf weten! :stuck_out_tongue:

luister niet naar wookie, want die schijnt het leuk te vinden om je op het verkeerde spoor te zetten.
Als je z’n raad opvolgt en een mixed of multisessie image uitpakt en vervolgens recht toe, recht aan brandt, gaat het voor 100% fout.

Originally posted by Misha
luister niet naar wookie, want die schijnt het leuk te vinden om je op het verkeerde spoor te zetten.
Als je z’n raad opvolgt en een mixed of multisessie image uitpakt en vervolgens recht toe, recht aan brandt, gaat het voor 100% fout.

Wat lul je nou?! Wat verkeerde spoor?!
Die jongen vraagt wat uitleg over Cue files en dat geef ik em.
Ik heb ut nie eens over mixed of multisessie -images!! Volgens mij kan CDRwin nie eens met multisessies omgaan!! Kan me iig wel herinneren dat ie die nie kon lezen (mayB nwere versies wel) om daarna te bakken!

:stuck_out_tongue:

Gelukkig ben je het zelf, die brevet van technisch onbenul afgeeft en dan met 1 grote waffel nog meer onzin uitkraamt.
Zielig hoor…

ga samen wonen hé gasten. We proberen elkaar toch gewoon te helpen nie?

okay,

Dus als ik het goed begrijp dan kan je dus wel met NERO die cue file branden, maar dan moet je wel de bin file hebben…?? Of kan het dan wel met een mp3 bestand…?? Of moet je deze mp3 naar wav omzetten… want ik heb namelijk 1 mp3 bestand van 73 minuten en de daar bij behorende cue file… en niet de bin file.
kijk dat is me nog niet helemaal duidelijk.
Dat een cue file gebruikt wordt om de zg. ‘grenzen’ van een track aan te geven in een mix dat wist ik al, maar hoe je de cue file dan moet gaan branden samen met dat mp3 bestand is me nog niet helemaal duidelijk.
Maar MayB vandaag is/komt er een goede oplossing voor handen :slight_smile:

laterz

Gooi hier eens de inhoud van cue neer als je dat wilt.

FIREBURNER ROELS! :smiley:

http://www.fireburner.com

Okay hier ben ik weer… de cue file ziet er als volgt uit:

FILE “01-Mixmania-13-RNS.mp3” BINARY
TRACK 01 AUDIO
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
INDEX 00 00:53:50
INDEX 01 00:55:50
TRACK 03 AUDIO
INDEX 00 03:17:70
INDEX 01 03:19:70

enzovoort…

nou use cdrwin, klik op New CD, en dan op Load Cue File. Zorg wel dat de cue fil in dezelde dir als de mp3 staat en dat dit ook de titel is: 01-Mixmania-13-RNS.mp3
Dan werkt ie :stuck_out_tongue:

Originally posted by MagikChris
[B]Okay hier ben ik weer… de cue file ziet er als volgt uit:

FILE “01-Mixmania-13-RNS.mp3” BINARY
TRACK 01 AUDIO
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
INDEX 00 00:53:50
INDEX 01 00:55:50
TRACK 03 AUDIO
INDEX 00 03:17:70
INDEX 01 03:19:70

enzovoort…

[/B]

Als het goed kan je ze zo branden. Dus ik zou het gewoon een proberen.

als het nie lukt met een .cue file flikker je em gewoon weg en fik je gewoon .bin met Fireburner…doet ie nie moeilijk over cue-sheats :smiley:

bedankt voor die opheldering, ik veeg die .bin en .cue meestal gewoon uit en als ik veel goesting heb, dan knip ik ze met cooledit (neemt wel behoorlijk veel tijd in beslag)!!

kan iemand mij de .cue en .bin -file van Mixmania 13 sturen aub? dan kan ik dat ook eens proberen. 't zou wel veel sneller en gemakkelijker zijn!!

Xerox145@hotmail.com

Thx

Xerox…je weet dat een .bin file alle data bevat? neem aan dat je em niet in je meel wil hebben? :wink:

ah, in dat geval liever niet dan

maar die .bin file is dat hetzelfde als het mp3 bestand?