Hoe trots ben jij op Nederland?

Uit de Telegraaf:

Helft Nederlanders niet trots op vaderland

ROTTERDAM - Iets meer dan de helft van de Nederlanders is er niet trots op om in Nederland te wonen. Dat geldt vooral voor mensen in de hoogste en laagste sociale klasse, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Research International.

Van de ruim duizend ondervraagden gaf 52 procent aan niet tevreden te zijn met Nederland. Een belangrijke reden voor de onvrede is de huidige politieke situatie. Bijna 20 procent van de ondervraagden schaamt zich voor politiek Nederland. Criminaliteit, zinloos geweld en een toenemend gevoel van onveiligheid geeft 15 procent als oorzaak aan.

Het allochtonenbeleid laat volgens 10 procent van de bevolking te wensen over. Deze groep vindt dat er teveel buitenlanders in Nederland wonen en zegt zich ‘buitenlander in eigen land te voelen’.

‘Nederland is gewoon een fijn land’, ‘Ik voel me gewoon Nederlander’ en ‘Ik zou nergens anders willen wonen’ wordt vaak genoemd door mensen die wel trots zijn dat ze in Nederland wonen.

Hoe trots zijn jullie op Nederland ? :slight_smile:

Hmmm ik ben redelijk trots op Nederland. Okee ik geef toe dat ik best vaak loop te mekkeren, maar van de andere kant moet ik toegeven dat gerelateerd aan andere landen op deze aardkloot we het best goed hebben…

Maarja het kan altijd beter he?

Voor de politiek schaam ik me
Voor het racisme dat er bestaat schaam ik me

Voor de rest … mwoah … kon erger

Originally posted by Dee-ehn
Maarja het kan altijd beter he?

Zekers, maar blijf toch maar weg

:wink:

Op de mooiste stad van Nederland ben ik nog wel trots. Zeker zo op het internet, omdat ik maar bar weinig mensen ken uit die moooie stad.

Op Nederland ben ik niet zo heel trots, want naar wie moet ik mijn trots uitten? Naar die dikke Amerikanen zeker. Komen ze je meteen halen, want zij hebben pistolen…
Bij die Engelsen hoef je ook niet te vertellen hoe trots je op je landje bent, want ten eerste moet je dan in het Engels lullen, en ten tweede doen ze dan alsof jij geen Engels kan (wat ook wel weer zo is…) en gaan zij met hun bekakte accent roepen dat het over de zee maar een puinhoop is.
Verder denk je dat Internet je verbindt met de wereld, maar die wereld houdt toch wel zon beetje op bij de .nl adressen…

Dus kun je alleen nog maar elkaar aanpraten dat het in NL niet veilig is, geen school en dan heel het land op de wachtlijst staat. Alvast, je weet immers maar nooit.

Nee, dan toch liever op je stadje trots zijn. Terug naar de Oudheid. Terug naar de Grieken. Terug naar de Stadstaten.
Waarin iedereen chauvinistisch doet over zijn eigen stadje.

Nederland is inderdaad een puinhoop… , gelukkig ben ik BELG :bigsmile: :wink: :stuck_out_tongue: :bigsmile:

haha, nl is 'n puinhoop :stuck_out_tongue: da’s een goeie!

moet je van de ene kant wel gelijk geven.
zeg eens tegen een americaan, fransman, duitser, spanjaard of wat dan ook, dat je uit nederland komt. ze vragen meteen: ben je in amsterdam geweest? woon je in a’dam?

en anders (of erna) zeggen ze:

JAAA!!! LEGAAL WIED! veeetttt

heeft toch zo z’n nadelen :wink: maar ja, ik heb er eigenlijk geen problemen mee in NL te wonen, zolang ze de IOC-lijst maar goed inkrimpen (lijst waar illegale supplementen, anabolica etc. opstaat die in nederland verboden is, ze zijn 'm aan het vernieuwen en er wordt heeeel veel vanaf gemikt :D)