Hoe sommige programma's blokkeren in windows?

vbimport

Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.
Ik heb last van een broertje en een zusje die programma’s van mij ( icq enz. ) gebruiken en iedereen uitzitten te schelden. Heb je een programma dat je een password in moet voeren om het programma te starten. Bij icq heb ik al password ingesteld maar bij de andere programma’s zoals download programma’s kan dat niet.

Greetz Peeweetje

Sla ze gewoon in mekaar! :wink:
Verstop de snelkoppelingen! :stuck_out_tongue:
Ga over op Win2000 daar valt wel wat te regelen!

Misschien een password instellen voordat Windhoos opstart, dus in de BIOS. Zo kunnen ze er helemaal niet in…

GRTZ

Deze pc is van mijn pa dus dat kan ik niet maken
maar is daar echt geen programma voor ?

Misschien kun je je eigen OS ernaast zetten en dat met een paswoord beveiligen.

En verder ben ik het met wooki eens, een paar klappen kan misschien ook geen kwaad.

mzzl

Tss tss, jongens toch … waarom altijd maar weer (zinloos) geweld?

Er zijn toch 2 oplossing die redelijk eenvoudig te realizeren zijn

Partition Magic : gebruik Partition Magic om een extra primaire partitie aan te maken. Installeer op die extra primaire partitie opnieuw windows. Zorg ervoor in de bootmanager dat de extra primaire partitie niet als standaard is ingesteld en zet er een paswoord op. Zo kunnen ze aan niks dat op die partitie staat.

Windows 2000 : is op het vlak van beveiligen toch wat efficiënter dan windows98 of ME. In Win2000 kun je profielen aanmaken waarin je bepaalde toegangsrechten geeft aan elke gebruiker … Dan is het gewoon een kwestie van ervoor te zorgen dat je je paswoord van je eigen profiel geheim houdt. Je vader kan je makkelijk overhalen om dit te laten gebeuren. Je kan hem wijs maken dat er zo niks met zijn belangrijke bestanden kan gebeuren.

Succes
greetz

Wellicht dat het al scheelt om je snelkoppelingen ‘hidden’ te maken.
Je moet dan natuurlijk ook niet vergeten om de mapinstellingen zo te zetten dat hidden files niet worden weergegeven.

Er zijn wel programma’s waarmee je bestanden of directories kunt beveiligen, maar ik weet zo gauw niet welke dit zijn. Daarbij lijkt het me verstandig dat je thuis gewoon afspraken maakt over het gebruik van je vaders computer. Iedereen zijn of haar eigen programma’s waarbij je dus niet met andermans identiteiten mag rommelen.

Maar ja, ik vermoed dat je broertje en zusje niet van die leeftijd zijn dat er goede afspraken mee te maken zijn…

ps. ICQ is te beveiligen, Pegasus Mail (e-mail client) kan een password op ingesteld worden (anderen wellicht ook) en zorg dat je niet met cookies surft of zo, maak anders een batch bestand waarin je na afloop automatisch de cookies wist, zodat je broertje en zusje niet met jouw identiteiten gaan surfen (en bijvoorbeeld rare dingen gaan posten op dit forum)

Outlook express kan je ook beveiligen. Daarvoor maak je een nieuwe identiteit aan waaronder je dan je email binnen haalt. Je zet dan natuurlijk wel een paswoord op die identiteit.

greetz

Originally posted by vipken
Tss tss, jongens toch … waarom altijd maar weer (zinloos) geweld?

Wat zinloos?! Als jij er plezier van hebt is het toch nie zinloos!? haha! :wink:

zolang je kunt winnen is geweld niet zinloos

als je partition magic gebruikt zorg dan dat je de laatste nieuwe versie heb deze werkt ook onder win ME