Hoe serienummer invoegen voor installatie?

vbimport

een jaar of 2 geleden heeft het al eens hier gestaan maar ik ben het kwijt.

Zou iemand me kunnen zeggen wat ik moet doen zodat wanneer ik W98, W2000, … installeer ik nooit meer het serienummer moet ingeven.

Ik bedoel dus dat wanneer ik windows installeer hij automatisch zelf het serienummer invoegt?

Thanx

lijkt me zeer onwaarschijnlijk en als dat toch het geval is maak dan eens een backup voor mij :wink:

Originally posted by MaFd0n
lijkt me zeer onwaarschijnlijk en als dat toch het geval is maak dan eens een backup voor mij :wink:

het is zeker mogelijk want ik deed het vroeger zo, maar ik ben vergeten hoe.(het is al een jaar of 2 geleden dat het op dit forum stond)

Tja ik weet het ook niet echt, ik ben het ook een keer tegen gekomen in een van m’n cd’s (wa toen der tijd Office 97 geloof ik) die had iemand anders voor me gekopieerd en daar stond ook het serienummer in, zeer handig. Ik weet niet hoe hij het toen voor elkaar heeft gekregen, maar ik heb een keer gehoord dat je een bestandje moest veranderen of toevoegen aan de cd-rom. Maar ja dat weet ik zo ook allemaal niet meer.

Ik weet nie hoe je het zelf kunt doen.
Weet wel dat ik bij sommige MS produkten gezien heb dat het autom. al ingevuld was! Weet niet of het ook bij legale versies zo is, want die heb ik niet! :slight_smile:

zou lhet nie weten, maar er zijn altijd versies geweest met deze nummer ingevuld (heb ze toch altijd al gehad) maar volgens mij zijn dit beta versies

Originally posted by RaSta
…volgens mij zijn dit beta versies

Das zekers nie zo!

Originally posted by snowie
een jaar of 2 geleden heeft het al eens hier gestaan maar ik ben het kwijt.
Zou iemand me kunnen zeggen wat ik moet doen zodat wanneer ik W98, W2000, … installeer ik nooit meer het serienummer moet ingeven.
Ik bedoel dus dat wanneer ik windows installeer hij automatisch zelf het serienummer invoegt?
Thanx

CTRL-SHIFT-F3 , hoef je geen serienummer meer in te voeren in W95. Ik geloof niet dat dit werkt onder 98 (of was het nou vanaf 98SE dat ze dit er uitgehaald hebben ?)

Als je geen serienummer hoeft in tevoeren onder W98 of W2K dan heb je te maken met een PPK (Product Preinstallation Kit) , een vooraf geinstalleerde Windows (met de OEM System Builder disk) waarin de registry al is in aangepast.

Je kunt eventueel een script maken dat je je windows 98 of 2000 gewoon zo installeert (meer info op http://oem.microsoft.com). Je kunt in dit script de regel SKipOEM of zoiets invoegen , dan slaat ie dat hele proces over. Zo heb je ook een regel dat je EULA (End User License Agreement) kunt overslaan.

Op de Windows 2000 cdrom staan daar de tools voor. Op windows 98 SEstaan ze ook dacht ik, maar dan zijn het geloof ik beveiligde cabinet (.CAB) files.

Suc7

Serienummer voor NT ? 1 + een telefoonnummer :slight_smile:

Na lang zoeke heb ik het zelf gevonden.

Er staat een prog. op de cd van windows NT genaamd “setupmanager”

Daar kan je instellen wat er autom. moet gebeuren, zoals het serienummer, keyboard instellingen, land instellingen, …

Nadat ja dat gedaan hebt moet je het opslaan als een .txt bestand. (ik heb het setup.txt genoemd)

Bij het installeren van W98, W2000,… moet je eerst dat .txt bestand naar je c:/ kopieren

dan typ je het volgende in in dos (nadat je opgestart bent met een opstart diskette)

d:>winnt /u:c:\setup.txt /s:d:\i386 (dit is voor W2000)

d staat voor cdrom letter waar de windows cd inzit

laat hem nu doen en windows wordt geinstalleerd zonder dat ie maar iets vraagt.

voor W98 moet je gewoon winnt veranderen in w98

Ik moet zeggen dat ik hiermee enorm veel tijd mee bespaar aangezien ik een computer of 5 per dag zo installeer nu.

that’s all, ik hoopp dat er iemand hier iets aan heeft, oja, setupmanager vind je alleen maar op een windows NT cd.