Hoe scheren we ons?

Ik heb het over gezichtsbeharing :wink:

Vanmorgen bij’t scheren vroeg ik me af, hoe en hoe vaak de mede-freakers zich scheren. En of jullie wel eens (of altijd) een baard/snor laten staan. De opties in de Poll zijn natuurlijk beperkt, dus aarzel niet om te specifiëren :slight_smile:

Vroeger scheerde ik me elektrisch, maar dat was verre van handig (haar is te dik en te stevig). Dan ben ik overgestapt naar mesjes van Wilkinson en dat ging al wat beter, maar ze raakten snel bot. Nu gebruik ik Gillette Mach3 (turbo) en die zijn voor mij perfect. Ze blijven lang scherp en 't is babyzacht (volgens m’n vriendin :p)

Ik scheer me in principe minstens 1x per dag (tenzij tijdens vakanties, dan laat’k het soms wel wat groeien).
Soms ook 2x/dag; een keer 's morgens en een keer net voor’k uitga.
Kheb nog nooit een baard of snor laten groeien, dus ik weet eigl niet of’k er mee zou staan. Misschien doe’k het wel es een keer.

/me gaat ook voor de Mach3. Normaal scheer ik me elke dag, maar wanneer ik zoals nu een beetje ziek ben, dan blijft het een dag of twee staan :slight_smile:

Die opmerking van dat zacht zijn krijg ik ook vaak :smiley:

Heb zo’n Wilkonson scheermes. Eerst scheerde ik me 1x per week ofzo hehe, nu om de 3 dagen ofzo. :smiley:

Mach3 turbo dan he :slight_smile:

Mach3, dus nat.
Elke ochtend onder de douche…maar zou me 's-avonds ook nog moeten scheren als ik dan weg zou moeten…heb hekel aan dat stoppelige gevoel…

Of het scheerapparaat (scheert bij mij net ietsje beter dan nat) ofwel met een Mach3 , ongeveer om de andere dag.

'K heb me vanmorgen nog even mijn onderlip opengehaald… :frowning:

ik doe ook de Wilkonson…3d protector diamond geval ding ofzo :expressionless:

werkt prima.

Om de dag doe ik, ben nog een jonkie heh :wink:

elke dag maar zondags niet, een sikky staat mij wel dus soms laat ik het wat vaker staan (ben dan gelijk incongnito) vieze vlekjes werk ik weg met me stoppels, ze hebben een functie bij mij…

heb altijd gillet in gebruik, die koop ik bij het kruidvat, moet toch eens die mach3 proberen, electrisch houd ik altijd een geirriteerde kin van over en een zooitje rotzooi (heb geen richtingsgevoel) ahgos

Als ik me dan eens scheer is het met de mach3, maar laat het meestal 2-3 weken staan, doe het enkel af wanneer het me begint te irriteren. Mja sinds ik me al vanaf men 15de moet scheren ben ik al redelijk veel gewoon, je zal me dus sneller met baard dan zonder zien.:slight_smile:

Mach3, dus nat.

Maar ik heb eigenlijk een vraag voor iedereen.

Hoe lang doen jullie met een mesje??

Ik heb vrij stugge, harde baardharen en na 2 weken zijn ze bij mij versleten. En dan niet echt de mesjes, maar wel die speciale rand (meestal blauw of groen) die het scheren soepel moet laten gaan.

Ik scheer me trouwens om de 2 dagen, aangezien ik gewoon niet de tijd heb om me elke dag te shceren.

Hoe lang je met een mesje doet? Ik heb het klaargespeeld 3 maanden met een Mach3 Turbo te doen. Alhoewel ik een behoorlijke baardgroei heb, scheer ik maar (gemiddeld genomen) 1 maal per 3 dagen. Vaak heb ik er geen zin of tijd voor, en daarnaast staat een beetje baard me niet slecht (dan zie ik er wat ouder uit ;))

electrisch en nat… Prima ding zo’n Philishave coolskin!
Voorheen altijd met zo’n kutmesje, maar dit is stukken beter! Hadden ze 10 jaar eerder moeten uitvinden!

:wink:

Ik gebruik een mach3 en ik moet zeggen dat het een handig ding is.

Als ik jullie een ding kan aanraden voor het niet openhalen van jullie gezicht is het gebruik van zeer warm water “liefst niet heet :p”.Telkens als ik koud water"lauw" gebruikde was het net battlefield 1942 maar dan zonder de granaten.

BTW heeft er hier ook iemand zo een rare baardgroei waarbij je op verschillende plaatsen in een verschillende richting moet scheren? Ik haat die plekjes.

Originally posted by donfrabrizio
[B].Telkens als ik koud water"lauw" gebruikde was het net battlefield 1942 maar dan zonder de granaten.

BTW heeft er hier ook iemand zo een rare baardgroei waarbij je op verschillende plaatsen in een verschillende richting moet scheren? Ik haat die plekjes. [/B]

Bij mij is dat de snor en net boven de kin… echte battlefield plekken. En op maandagochtend een wasbak vol met bloed is ook niet een vrolijk begin van de dag.

Het wordt tijd dat ik dat elektrische ding weer eens vind… kutverhuizing…:bigsmile:

Electrisch lijkt me niks. Ik vind het zo prima gaan. Heb tegenwoordig ook heerlijk scheerschuim. Zit in een potje, Samurai Secret heet die rommel. Zitten wat kruiden in ofzo, maar echt lekkah!

Zolang dat er maar massa’s verdovingsmiddelen inzit maakt het mij niet uit wat ik erop smeer :stuck_out_tongue:

ik scheer me zo af en toe met een gillete mach 2 ( 2 mesjes maar) maar dan alleen als ik vind dat het weer eens nodig is. (m’n baard groeit gelukkig niet zo rap)

Ik gebruik een Philishave CoolSkin :slight_smile: Werkt prima, en snel

Gilette sensor. Nat scheren dus. Onder de douche, worden haartjes zacht van. Doe altijd meerdere maanden met 1 mesje…

ik laat het gewoon groeien