Hoe moet ik HD formateren?

vbimport

Ik heb een vraagje :als ik mijn HD schijf formateer:kan ik Windows daarna noch herinstalleren?

ga ne keer naar je BIOS !!!
als je daar ergens ziet staan
Boot sequence !!!
dan zet je die op CD ROM !!!
dan als je pc opstart gaat hij naar je cd rom checken en dan vind hij windows 98
of zo en dan start die windows 98 setup op !!! anders ga naar configuratiescherm dan naar software dan naar windows opstartdiskette !!! dan maak je 1

dat is niet zo moeilijk, je formateert (format c: in dos) je harde schijf als je een oem versie van windows heb ga je naar je bios, je stelt in booten vanaf cd-rom. je doet de windows cd in de cd speler en je start je computer opnieuw op (resetten).
bij geen oem versie zal je eerst dos moeten installeren en je cd-rom installeren. of je maakt eerst een bootdisk in windows daarna formateer je je computer doe de bootdiskette in je comp. en start opnieuw op.

mocht je hier niet uitkomen mail me dan effe

renzbomer@zeelandnet.nl

veel succes

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by cd freak:
[b]dat is niet zo moeilijk, je formateert (format c: in dos) je harde schijf als je een oem versie van windows heb ga je naar je bios, je stelt in booten vanaf cd-rom. je doet de windows cd in de cd speler en je start je computer opnieuw op (resetten).
bij geen oem versie zal je eerst dos moeten installeren en je cd-rom installeren. of je maakt eerst een bootdisk in windows daarna formateer je je computer doe de bootdiskette in je comp. en start opnieuw op.

mocht je hier niet uitkomen mail me dan effe

renzbomer@zeelandnet.nl

veel succes [/b]<HR></BLOCKQUOTE>

euh ik wil nie vooz doen maar waarom herhaal je mijn tekst ???

Indien weinig tijd, gebruik dan gewoon
format c: /q

In de bios zet je de cd-rom als eerste boot.Laat de computer opstarten met de win98 cd en kies "de computer opstarten met ondersteuning cd-rom"typ dan D:\win98\format c:\u.opgelost.

Fdisken en dan opstartdisk windows met cd ondersteuning en hopla klaar ben je .

Kheb windows 2000,enne hoe moet ik mijn internet verbinding behouden?

backupje maken en eventueel op CD zetten.

Ms-dos-prompt
c:>
Format c:/u

There u go

wat betekenen de letters achter formatc?

Ik doe altijd format c: /s
die s houdt in dat hij na het formateren de system files op je HD zet (config sys)

/u is tegen UnFormat

Je kunt ook via je bios gaan formaten. Dan weet je zeker dat alles weg is van je harde schijf

Ff opmerking maken:

format c:/s zet geen config.sys op je c, alleen maar een io.sys, msdos.sys en command.com

ohja, kun je niet goed beslissen doe dan gewoon format c:/u/q/autotest

en alle problem zijn opgelost!

Grrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzz