Hoe maak je een copie van een audio cd?

vbimport

Ik probeer al een paar keer een copie van een cd te maken maar het lukt maar niet. Als ik het schrijf dan zeg nero dat de cd is copyrighted en vervolgens schrijft ie het, maar ik kan het dus niet afdraaien. Ik heb het toen geprobeerd met CloneCd, maar ook dat is niet gelukt, weet iemand misschien wat ik verkeerd doe.

Herstel, met Clonecd is wel gelukt, tenminste op mijn stereo, op mijn stereo boven doet ie het en op mijn computer ook niet, daarom dacht ik in de eerste instantie dat het niet was gelukt met CloneCd. Maar ik merk dat het bij sommige liedjes overspringt, terwijl dat het bij de originele niet doet, kan dit iets te maken hebben met de snelheid waarmee ik gekopieerd heb.
Kan iemand mij misschien ook uitleggen wat de procedure is als je een beveiligde audio cd wil kopieren, misschien heb ik dat niet goed gedaan of niet op de juiste manier.

het rippen van audio cd’s is een lastig karwei, de cdrom spelers zijn gewoon niet gemaakt voor het rippen van muziek, je krijg dan ook vaak problemen tijden het rippen of als je achteraf het muziek af draaid in je stereo.

Het beste kun je Exact Audio Copy gebruiken voor het rippen, als ze eenmaal op je hdd staan, doe je dit nogmaals (in een andere dir op een andere snelheid) waarom zou je je afvragen… je kunt dan met een compare progie (die is wel te downloaden ergens) de dirs vergelijken op verschillen (de fout word zelden 2 x exact de zelfde mannier “herschreven”) dus als daar verschillen in zit, dan is het belangrijk het in een nog lagere snelheid in te lezen. Het is een heel gedoe op het begin, maar als je dit een aantal keren heb gedaan dan is dit wel de “veiligste” mannier om te werken.

Je kunt het best op 1,2,4 speed audio lezen (hangt sterk af van je cdrom merkje) en oftie FC2 future ondersteund (o.a. Plextor kan audio fouten “merken” en ook corrigeren)

Je zult het langst met inlezen bezig zijn, het branden gaat altijd wel goed (op welke snelheid dan ook) althans is dit ook weer afhankelijk van je cd burner, gebruik Feurio om je audio cd’s te branden (gebruik nooit een crack voor Feurio! je zult hier zeker spijt van krijgen, gewoon de demo downloaden)

succes

En als ze beveiligd zijn?
Ik heb al vaker een cd on-fly gekopieerd met nero, maar ik had er nooit problemen mee tot vandaag dan, het gaf aan dat de cd “copyrighted” was. Maar ondanks dat kopieerde ik dat wat resulteerde op niks.
Nou weet ik dus dat je beveiligde cd’s met CloneCd moet doen, maar hoe. Ik heb het gedaan met behulp van Clony, uiteindelijk lukt het, maat het draait dus niet overal en ook niet naar behoren.

beveiliging komt niet zoveel voor op audio cd’s (misschien heb je wel een gekraakte Nero?) tis iig aan te raden Feurio boven Nero te gebruiken voor Audio branden…

als je TOCH tegen “copy protected” audio cd’s aanloopt, bezoek dan maar eens deze site want er zijn inmiddels alweer cracks gemaakt :stuck_out_tongue:

Zou het ook aan mijn cd-rom drive kunnen liggen? Ik heb nl. een flauw vermoeden dat ie niet leest naar behoren, maar ik weet het niet zeker, misschien moet het lensje schoongemaakt worden of zo. Want als ik een audio cd erin doe dan wil ie het soms niet meteen pakken en na een paar keer in en uit doen dan pakt ie het wel.

tja das mogelijk… maar wat is het probleem nou precies, het inlezen van een audio cd of het schrijven? Directe copy zou ik niet doen met audio cd’s.

Hee, als het nou echt niet lukt gebruik dan gewoon audio grabber om de wav’s te rippen en dan Nero om gewoon een audiocd te branden!