Hoe maak ik zelf een cd?

vbimport

De subject klink dom :slight_smile:

Het probleem is als volgt:

Ik heb een cd die is als volgt opgebouwd:
19 AUDIO tracks + 1 data track (staat op het LAATSTE).
Vroeger kon ik nog niet eens zo een cd kopieren (Nero versie 4.x.x.x.). Met versie 5.x.x.x is dat geen probleem meer (met dezelfde writer). De stereo cd speler duid maar 19 tracks aan. (is normaal)

Mijn vraag is nu:
Hoe maak ik zelf zo een cd ???
Een MIX mode cd is het NIET! Die zet dan eerst de data track en dan de audio tracks. Als je die in de stereo steek dan is het eerste liedje niets.

Dit heb ik vroeger al eens geprobeerd met Nero:
Audio cd. Mp3’s erin gesleep. NIET disc at once (anders is die gesloten). Daarna CDROM (ISO) gekozen en data er bij gevoegd en de cd laten sluiten. Gaf een waarschuwing voor ongeldig formaat.
Probleem was hierbij dat op de laatste audio track op de laatste 10 sec gekraak was.

in nero gewoon het volgende aanklikken

maak mixed-mode cd

Ik heb dat daarnet eens geprobeerd met versie 5.x.x.x.
Dat werkt niet. Die zet zo eerst de data track en dan de audio tracks !!
De eerste track is NIETS begint onmiddellijk met track 2 af te spelen. Dit wil ik niet.

dan moet je die audio-bestanden SAO ipv DAO branden zónder “close cd” aan te vinken en dan na het gebrand hebben van de audio een nieuwe sessie openen met daarin je data. Je gewone cd-speler merkt niets van de data-track, en de pc pakt als eerste de data track.

Crazy Bob
Lees mijn laatste 3 regels eens van mijn 1ste topic!!!

dan moet je het met WinOnCD van CeQuadrat proberen, daar lukt het mij in ieder geval mee…

Met Nero 5.5 gaat het ook prima!

met nero gewoon een audiocd branden, maar deze niet afsluiten. Vervolgens brand je het datadeel door een multisessie te beginnen.
succes

(dit geeft bij mij nooit gekraak)

Waarom wil je eigenlijk nog een datadeel op je cd branden?

greetz
vipken

Covers (data) op de audio cd erbij zetten zonder dat je dat merk op een hifi keten (bv NIET 1 track meer dan normaal).

Euhm ik weet niet of het je vooruit helpt, maar je kan dit doen met het programma easy-cd-pro… Dit was de voorloper van Adaptec easy-cd-creator en het zat bij m’n eerste writer; een hp 4020. aaahh, memories… :slight_smile:
Maar nadien heb ik er dus nog een update van gevonden met drivers voor “nieuwere” writers. Helaas bestaat het programma officieel niet meer dus de nieuwste writers worden niet meer ondersteund. De laatste versie heb ik gedownload van www.cdrsoft.net misschien staan ze er nog wel op. Met dat progje kan je dus inderdaad eerst x-aantal audio-tracks schrijven en vervolgens een data track.

Ja, prachtig proggie, heb het zelf nog geinstalleerd.
Heb het hier liggen met update is samen 3 MB ofzo
Contact me even als je het wil hebben

Ik haat Adaptec software.
Ik heb daar vroeger conflicten mee gehad.
Nero en Adaptec dat gaat niet zo goed met elkaar.
Hangt er vanaf wat je eerst installeert (heb dat achter af ontdekt.)
Ik installeer niets meer van Adaptec.

Toch bedankt allemaal.

Ik ga het eens met Nero 5…5.x (of zo iets) proberen denk wel dat dat gaat gaan want Ner 5.3.0.0 kan van zo een opgebouwde cd ene copie maken zonder problemen met 4.x.x.x ging dat NIET ZONDER PROBLEMEN !!! Gaf toen een fout melding : Ongeldig media formaat (of zo iets).

thx !!!